2011-03-31, 17:40
Moderator
manamanahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heases
text

Tack för informationen!

Jag ser nog heller ingen anledning till att kasta alla syskonen Flykt i fängelse men jag tycker att hennes karaktär har mer att önska om man säger så.

Dessutom... om man skulle anmäla alla som haft nys om det här skulle säkert halva Bollnäs åkt dit.
Senast redigerad av manamanah 2011-03-31 kl. 17:51.
Citera
2011-03-31, 22:47
Medlem
didors avatar
Läste lite på hans systers blogg...

Hade min bror begått ett sådant vidrigt brott, bl a avlägsnat ett huvud samt stått och skrattat åt det, avlägsnat armar på en människa, knivhuggit osv osv, hade iaf inte jag skrivit som hon... Och hon visste väl även om mordet? Köpt rengöringsmedel och hjälpt honom städa för att röja undan bevis? Det är inte lite sjukt, på en normal människa bör väl rationaliteten ta över och fråga vad fan är det jag håller på med?

Kommentarer på hennes blogg om att hon får brev från en underbar person, att det enda som saknas är han och bla bla gör mig fan illamående, han har ju för fan STYCKAT EN MÄNNISKA!!

Sammanfattningsvis får man väl ta hänsyn till hennes ringa ålder och till den trångsynta lilla fjortis med noll verklighetsuppfattning hon verkar vara, det hela kanske kommer ifatt henne en vacker dag.
Citera
2011-03-31, 23:01
Medlem
Limpars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av didor

Hade min bror begått ett sådant vidrigt brott, bl a avlägsnat ett huvud samt stått och skrattat åt det, avlägsnat armar på en människa, knivhuggit osv osv, hade iaf inte jag skrivit som hon... Och hon visste väl även om mordet? Köpt rengöringsmedel och hjälpt honom städa för att röja undan bevis? Det är inte lite sjukt, på en normal människa bör väl rationaliteten ta över och fråga vad fan är det jag håller på med?

Kommentarer på hennes blogg om att hon får brev från en underbar person, att det enda som saknas är han och bla bla gör mig fan illamående, han har ju för fan STYCKAT EN MÄNNISKA!!

Sammanfattningsvis får man väl ta hänsyn till hennes ringa ålder och till den trångsynta lilla fjortis med noll verklighetsuppfattning hon verkar vara, det hela kanske kommer ifatt henne en vacker dag.

Mycket bra inlägg !
Håller med dig fullt ut.
Citera
2011-03-31, 23:09
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heases
Tror att detta är det som gör att AF inte döms för skyddande av brottsling.

Ja, det torde vara något sådant. För uppsåt saknades ej - hon säger själv i förhör att hon gjorde det för att brodern inte skulle hamna i fängelse.

Till hennes försvar kan iallafall nämnas föräldrar...uppfostrar man inte barnen så att de lär sig vad som är rätt och fel, och skapar man inte en bra relation till dem - då kan det lätt gå åt skogen.
Citera
2011-03-31, 23:12
Medlem
Limpars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fysikmotor
Är lat, finns det någon sammanfattning någonstans?

Kort & gott 3 wannabemuppar som saknar identitet & söker en sådan.
Får för sig pålådad av Benzo att dom vill tillhöra ett gäng (spekulationer i media & tråden) & det talas om en skuld på 2-3000k att ta bort en kille för detta.
Startar med en misshandel som går över till galenskap & mord av BO i ett badkar.
Kroppen har dom fått tips av kamrater att man kan kasta i en sjö i tron om att dom ska gå fria.

Finns sekvenser inspelade på en mobiltelefon om div diskutioner, detta har polisen nystat upp osv.
Mupparna har suttit häktade med restruktioner sedan en lång tid tillbaka, så socialt missampassade är dom med största sannolighet.
En av GM har en helt skev syster som tydligen bloggar en mindre vuxen blogg som inehåller en värdelös text, dock finner hon sitt skrivande intressant, men dock tror jag inte att många delar hennes uppfattning av skrivandet likaså.

Gärningsmännen har rättegången framför sig, och denne håller på för fullt.
Dommen lär vänta på sig, men bevisningen är god då dom hittat den stackars människa dessa Wannabe-grabbar bragt om livet.

Jag personligen finner detta mycket olustigt & önskar dessa herrar all olycka dom kan råka ut för på vägen tills den dag den kommer.

Detta är som jag sagt ett av det vidrigaste brotten jag läst om i hela mitt liv !
Riktigt vidrigt !

I mina ögon är detta ett par muppar med vattenskalle & panna som en bioduk !!
Hoppas dom tränat & inte bara ätit filmjölk nu när dom börjar närma sig en social vistelse på rättspsyk eller kåken annars kan det bli riktigt tungt.
Senast redigerad av Limpar 2011-03-31 kl. 23:23.
Citera
2011-03-31, 23:29
Moderator
manamanahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limpar
...I mina ögon är detta ett par muppar med vattenskalle & panna som en bioduk !!
Hoppas dom tränat & inte bara ätit filmjölk nu när dom börjar närma sig en social vistelse på rättspsyk eller kåken annars kan det bli riktigt tungt.

Man hör ju om att kvinnomördare och pedofiler kan ha det lite svårt att bli accepterade i finkan.
Men hur ses det på sådana här brott egentligen?

Kommer de att ses som tuffingar där eller vad? Deras ringa ålder talar väl emot det.
Men finns det någon sorts hederskodex mot extremt grymma och oberättigade (det är de väl allihop men just här skall ju motivet vara en satans pillerburk) brott som det här?

Samtidigt har jag ju hört att mördare ska stå rätt högt upp i rangordningen... kan ju vara en myt också.
Citera
2011-03-31, 23:35
Medlem
Morrissons avatar
Jag blev chockad! Har läst lite smått om fallet, men inte sett några bilder på gärningsmännen, förens nu. Dom ser ju ut som ett gäng datornördar som brukade få stryk i grundskolan. Kan verkligen inte se framför mig hur dessa nördar har psyket att mörda och stycka någon.

Men, men, man ska inte döma boken efter omslaget.
Citera
2011-03-31, 23:39
Moderator
manamanahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av didor

Man funderar ju på om hon lever i lite skyddad verkstad... alternativt förnekar alltihop för att på något sätt skyddar sig själv mot smärtan av att inse vad hennes bror har gjort.

Hon kanske tror att käre storebrorsan är TOTALT oskyldig och att det var stora elaka AC och DJ som drog med honom på det här och det var INTE ALLS hans fel.
Citera
2011-03-31, 23:43
Medlem
Limpars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manamanah
Man hör ju om att kvinnomördare och pedofiler kan ha det lite svårt att bli accepterade i finkan.

Kommer de att ses som tuffingar där eller vad? Deras ringa ålder talar väl emot det.
Men finns det någon sorts hederskodex mot extremt grymma och oberättigade (det är de väl allihop men just här skall ju motivet vara en satans pillerburk) brott som det här?

Samtidigt har jag ju hört att mördare ska stå rätt högt upp i rangordningen... kan ju vara en myt också.

Rangordningen är olika.
Kommer man in som tex Goran Kotoran står man garanterat högre i rang än 3 tunntarmar som i ren & skär feghet har gett sig på en totalt fört hjärta att alla 3 kommer bli straffade i 2:an & misshandlade riktigt grovt när dom kommer in på kåken.

Dom har inte gett han en enda tilstymmelse till chans att försvara sig alls eller värja sig mot dom.
Cristian har garanterar skrikit ut sin rädsla i både tårar & panik, så jag hoppas av hela mitt liv att dom blir straffad i 2an & misshandlad utan like när ingen ser.
-What goes around comes around heter det väl?

När John Horns plågoande som ledde geuppen till den händelsen vart misshandlad med en golfboll så han fick svåra hjärnskador strax inan rättegången.
När domen föll satt han & hans kära vänner bara ett par dagar på Mariefred innan han plötsligt fick en skruvmejsel huggen i ögat.

Svar på din fråga: Nej dom står inte alls högt i rang, varken på rättspsyk.
Citera
2011-03-31, 23:45
Moderator
manamanahs avatar
http://annapaflykt.blogg.se/

"Min blogg har länkas på flash back! hahahaha
Vad mobbade människor det finns!"

Sorglig tjej. Jag tror hon är i total självförnekelse.
Senast redigerad av manamanah 2011-03-31 kl. 23:48.
Citera
2011-03-31, 23:46
Medlem
Limpars avatar
Citat:
http://annapaflykt.blogg.se/

"Min blogg har länkas på flash back! hahahaha
Vad mobbade människor det finns!"

Sorglig tjej. Jag tror hon är i total självförnekelse.

Otroligt tragiskt.
Hoppas stackarn vaknar med tiden.

Om du som syster läser detta, hälsa din bror att han är en riktig idiot & att den finns folk på flashback som önskar han allt ont & att han får Sveriges hårdaste straff genom tiderna.
Senast redigerad av Limpar 2011-03-31 kl. 23:52.
Citera
2011-03-31, 23:53
Medlem
Tuesdays avatar
Är det någon Bollnäsbo eller annan som känner till om AF hade en blogg innan den aktuella, dvs från tidigare i höstas när styckmordet skedde?

Citat:

Libertad har ju lovat att skydda dem i fängelset...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in