2011-06-19, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Nej, nej! AC fick 10 år fängelse, jag sa AK (Anders Krantz) som fick samhällstj.

Herregud ja. Jag tänkte väl det!
Jag har tyvärr missat att ytterligare skvattgalen yngling var inblandad.
Har ingen aning var han kom in i bilden. Vad hade han för roll?
Citera
2011-06-19, 13:51
Medlem
Jag är glad att jag sluppit att se mobilfilmen, men det hade varit betydligt enklare att göra sig en bild om man haft förhörsprotokollen som bakgrund.
Citera
2011-06-19, 13:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av annobecq
Jag har kollat igenom bloggen. Jag får en känsla av att det inte är några trygga ungdomar det här. Vet att det finns droger överallt, men på landsorten har det fullständigt exploderat genom åren. Att mixtra med droger, ensamt eller blandat med alkohol är en fullständigt livsfarlig kombo, särskilt instabila personligheter. Killen du pratar om finns med på andra bilder också.
Jag kollade också igenom bloggen och jag fick en känsla av likgiltighet inför vad hennes bror har gjort. Visst, man kanske inte sitter på nätet och skriver om sån här sak ifall ens egna bror har begått handlingen, men det verkar som om ingenting har hänt för henne. Hon verkar så bekymmerslös. Det var bara det inlägget från december (?) där hennes bror figurerar. Sen fanns det väl någon mer bild på någon som liknade JF men som jag inte är säker på att det verkligen är honom. Hade min bror mördat och styckat någon så hade jag verkligen inte postat en bild på honom där det står "ÄLSKAD o SAKNAD". Men jag antar att vi alla tänker olika.
Senast redigerad av eyeism 2011-06-19 kl. 14:10.
Citera
2011-06-19, 13:57
Medlem
Citat:
Herregud ja. Jag tänkte väl det!
Jag har tyvärr missat att ytterligare skvattgalen yngling var inblandad.
Har ingen aning var han kom in i bilden. Vad hade han för roll?

AK var en fem tilltalade i rättegången. Huvudåtalade var AC, JF och DJ. AK gjorde sig skyldig till skyddande av brottslingar, genom att anvisa ställen för undanröjande av CL:s stympade kropp; det är ett allvarligt brott att försvåra uppklaringen av ett riktigt allvarligt och skändligt utfört brott, det aktuella mordet. Påföljden är en skam. (Den femte tilltalade, EY, var en medbrottsling till DJ, vid ett fall av grov misshandel ifjor; EY fick 6 mån fängelse för grov misshandel, narkotikabrott ingick väl också.)
Citera
2011-06-19, 13:59
Medlem
Citat:
Jag är glad att jag sluppit att se mobilfilmen, men det hade varit betydligt enklare att göra sig en bild om man haft förhörsprotokollen som bakgrund.

Det är bara att läsa de ca 1.500 sidorna i FUP:en och ca 100 sidor i domen. Båda finns länkade i denna tråd.
Citera
2011-06-19, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eyeism
Jag kollade också igenom bloggen och jag fick en känsla av likgiltighet inför vad hennes bror har gjort. Visst, man kanske inte sitter på nätet och skriver om sån här sak ifall ens egna bror har begått handlingen, men det verkar som om ingenting har hänt för henne. Hon verkar så bekymerslös. Det var bara det inlägget från december (?) där hennes bror figurerar. Sen fanns det väl någon mer bild på någon som liknade JF men som jag inte är säker på att det verkligen är honom. Hade min bror mördat och styckat någon så hade jag verkligen inte postat en bild på honom där det står "ÄLSKAD o SAKNAD". Men jag antar att vi alla tänker olika.

Jag håller med dig, absolut. Inte hade man uttryckt sig på det sättet.
Jag får liksom du uppfattningen om att hon verkar bekymmerslös. Jag ser att hon har en kompis som bloggar lite istället för henne ibland, hon skriver att denna A har gått igenom otroligt mycket. Antar att hon syftar på det här som hänt hennes bror. Jag blir väldigt illa berörd av det jag läser, och ju mer jag får en bild av henne - även om hon är väldigt ung. Jag tyckte att jag såg en bild där jag tror att brodern låg i en sjukhussäng. En annan bild på honom i brun skinnsoffa. Tror det var december båda två.
Citera
2011-06-19, 14:18
Medlem
Citat:
Det är bara att läsa de ca 1.500 sidorna i FUP:en och ca 100 sidor i domen. Båda finns länkade i denna tråd.

Så här ligger det till:
Jag har haft problem att få upp den där ISO,n.
När jag ska försöka läsa avbilden i Daemon tools el winrar, kommer jag endast till rubriker, därefter i F****** wordpad, så det är kört med det. Annars hade jag gärna gjort det.
Citera
2011-06-19, 14:21
Bannlyst
Citat:
Jag håller med dig, absolut. Inte hade man uttryckt sig på det sättet.
Jag får liksom du uppfattningen om att hon verkar bekymmerslös. Jag ser att hon har en kompis som bloggar lite istället för henne ibland, hon skriver att denna A har gått igenom otroligt mycket. Antar att hon syftar på det här som hänt hennes bror. Jag blir väldigt illa berörd av det jag läser, och ju mer jag får en bild av henne - även om hon är väldigt ung. Jag tyckte att jag såg en bild där jag tror att brodern låg i en sjukhussäng. En annan bild på honom i brun skinnsoffa. Tror det var december båda två.
Jag antar det är det här inlägget du syftar på. Började läsa lite men författaren verkar vara ett jävla mongo med dyslexi så jag orkade inte ta mig igenom hennes ordlabyrint.

Citat:
Så här ligger det till:
Jag har haft problem att få upp den där ISO,n.
När jag ska försöka läsa avbilden i Daemon tools el winrar, kommer jag endast till rubriker, därefter i F****** wordpad, så det är kört med det. Annars hade jag gärna gjort det.
Det är inte wordpad du ska öppna PDF-filen med. Testa Adobe Reader istället.
Senast redigerad av eyeism 2011-06-19 kl. 14:23.
Citera
2011-06-19, 14:36
Medlem
Citat:
AK var en fem tilltalade i rättegången. Huvudåtalade var AC, JF och DJ. AK gjorde sig skyldig till skyddande av brottslingar, genom att anvisa ställen för undanröjande av CL:s stympade kropp; det är ett allvarligt brott att försvåra uppklaringen av ett riktigt allvarligt och skändligt utfört brott, det aktuella mordet. Påföljden är en skam. (Den femte tilltalade, EY, var en medbrottsling till DJ, vid ett fall av grov misshandel ifjor; EY fick 6 mån fängelse för grov misshandel, narkotikabrott ingick väl också.)

Tack.
Det är inte bara en skam, det visar hur fruktansvärt rättsosäkert det är.
Ibland känns domar rent slentrianmässiga. Som en dom jag läste, där påföljden blev 1 månads fängelse för snatteri.
Citera
2011-06-19, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eyeism

Det är inte wordpad du ska öppna PDF-filen med. Testa Adobe Reader istället.

Ska försöka igen. Den är på något sätt inställd på wordpad. Har försökt återställa, men har förmodligen ställt till det ännu mer, därför öppnas wordpad.
Citera
2011-06-19, 14:49
Moderator
manamanahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Continental Op
Det är sånt som slår en när man kollar lite på rullar som devils rejects och I spit on your grave etc, fan tänk om man möter såna där emo/goth-kids i 17 årsåldern som kollat för mkt på sånt i en gränd nattetid liksom

Framgår det av fup eller frivårdsyttrandena att de kollat på filmer eller såna där sjuka (cannibal corpse whatever) band eller är det missbruksrelaterat eller både och?

En annan fråga: är det nån som har nån koll på hur de intagna anstalter nuförtiden ser på sånt här alltså man "vet" ju att intagna inte gillar våldtäktsmän o såna som skadar barn men sånt här, det vore ju skitschysst om mc- och juggemaffian ogillar såna här snorungar som torterar och ser det som sin uppgift att komplettera rättsväsendet med ytterligare straff

Understruket av mig...

Man får ju i princip inte säga att sådana där filmer, gore och tv-spel kan påverka för då är man ju en tönt. Det blir sivert-varning helt enkelt.

http://www.youtube.com/watch?v=xA_rOS3U15I

Men jag tror att även om det inte påverkar ett enskilt fall som så (ta columbine tex, jag tror ju inte massakern hände för att de lyssnat på Marilyn Manson och spelat doom direkt...) så tror jag det blir en sorts förskjutning... Vet inte riktigt hur jag ska förklara.
Men jag menar i filmer och så så ställer de ju sig upp och går efteråt, efter 10 skott i buken.
Många fattar inte vad våldet gör, man kan ju dö av att någon puttar en och man ramlar illa.
Citera
2011-06-19, 14:53
Medlem
Tror inte denna bild på JF har varit med:
http://img62.imageshack.us/i/b6f631b...d4b4c8bf3.jpg/

Från en blogg:
http://pottfisken.devote.se/blogs/90...be-alright.htm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto