En OBS Fd barndomskamrat till mig fick 17år för att ha skjutit sitt ex nya pojkvän....dom här svinen ska fan sitta tills dom ser ut som CL när dom va klara...RUTTNA i helvetet! Hoppas nån tar reda på vart dom hamnar så man kan vänta på dom när dom får permis
Vilken jävla skam till rättssystem. Hade detta hänt i USA hade personerna avrättats omgående. En fördel med att ha dödsstraff är nämligen att tvåla dit dessa svin.
Fyfan vad patetiskt. 12 JÄVLA ÅR FÖR ATT HA DÖDAT OCH STYCKAT EN ANNAN MÄNNISKA.
Ja ni
AC fick alltså 10 år, var 18 år vid brottet reduceras till 5 år? Gott uppförande/manipulering ute om 4 år?
Rätta mig om jag har fel men halvtid ges väl inte på så långa straff 2/3 är väl mer korrekt så 10år bör väl tidigast bli om 6-7 år ingen rabatt utöver detta. Sen tycker jag nog som dom flesta att hårdare straff hade varit mer rättvist 18år till livstid, larvet med minderårigtjafs kan dom väl lägga ner.
Rätta mig om jag har fel men halvtid ges väl inte på så långa straff 2/3 är väl mer korrekt så 10år bör väl tidigast bli om 6-7 år ingen rabatt utöver detta. Sen tycker jag nog som dom flesta att hårdare straff hade varit mer rättvist 18år till livstid, larvet med minderårigtjafs kan dom väl lägga ner.
Jo det är 2/3 som gäller men oavsett så borde det där med straffrabatt pga ålder tas väck. Är man mogen att mörda ska man kunna ta samhällets åtgärder oxå. Möjligtvis att det borde va individuell prövning vid ev ungdomsrabatt.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!