2012-04-10, 19:37
Medlem
mjohan84s avatar
Missförstå det här inlägget på "rätt" sätt nu, men christian bodde alltså bara i bollnäs i ett halvår innan han togs av daga, vem är det fel på här egentligen? Hur var christian som person? hur var killarna som mördade honom? Är ni med på vad jag menar?
Citera
2012-04-10, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Missförstå det här inlägget på "rätt" sätt nu, men christian bodde alltså bara i bollnäs i ett halvår innan han togs av daga, vem är det fel på här egentligen? Hur var christian som person? hur var killarna som mördade honom? Är ni med på vad jag menar?

Det har ingen betydelse hur en människa är som person eller hur länge han eller hon bott på ett visst ställe. Ingen skall behöva genomlida det Christian genomled.
Citera
2012-04-11, 06:28
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betydelsen
Det har ingen betydelse hur en människa är som person eller hur länge han eller hon bott på ett visst ställe. Ingen skall behöva genomlida det Christian genomled.

Givetvis INTE, men det känns som att det blev någon slags krock i det här umgänget, Christian kom dit och efter ett halvår var han brutalt mördad, förstår du vad jag menar ?

Gärningsmännen var ju självklart labila personer men varför hade de inte mördat någon annan innan? för de hade väl ändå hållt på med droger en längre tid?
Citera
2012-04-11, 10:21
Medlem
razaones avatar
Citat:
Givetvis INTE, men det känns som att det blev någon slags krock i det här umgänget, Christian kom dit och efter ett halvår var han brutalt mördad, förstår du vad jag menar ?

Gärningsmännen var ju självklart labila personer men varför hade de inte mördat någon annan innan? för de hade väl ändå hållt på med droger en längre tid?

Dom var unga och dessvärre kan flödder få folk att göra sånt dom aldrig skulle komma på annars.
Citera
2012-04-11, 19:06
Medlem
Citat:

Tja, får man "vanföreställningar" så, vilket droger kan skapa. Många säger att mordet inte kan handla om att christian stulit tabletterna, men om Flykt var övertygad om att de var borta och att Christian hade stulit dem så. Sedan tror jag nog att Dennis är sadist, ja det finns ju sådana och kanske detta var ett tillfället för honom att tillfredställa det.
Citera
2012-04-11, 20:27
Medlem
niinjaas avatar
Citat:

Om man är så störd i huvudet att man kan döda någon på det sättet som de här killarna gjorde så skulle jag inte anta att det behöver vara något "fel" på offret, de skulle nog ha kunna gett sig på i princip vem som helst. Att Christian var relativt nyinflyttad är nog mer sannolikt en av orsakerna till att det blev just han. Vad jag vet så var Christian en rätt vanlig kille bortsett från hans missbruk, har absolut inte sett något specifikt som är annorlunda hos honom än hos andra missbrukare.

Citat:

Någon gång måste ju vara den första, och de var ju ändå ganska unga.
Citera
2012-04-11, 20:31
Medlem
Tänkte läsa igenom FuP:en. Är bilder på kroppen, mordet, obduktionen etc... sekretessbelagda/censurerade? Vill inte få en otrevlig överraskning när jag läser...
Citera
2012-04-11, 23:12
Medlem
Smekelens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimm
Tänkte läsa igenom FuP:en. Är bilder på kroppen, mordet, obduktionen etc... sekretessbelagda/censurerade? Vill inte få en otrevlig överraskning när jag läser...

Japp, det finns bilder i FUP:en inte censurerade vad jag kommer ihåg.
Citera
2012-04-11, 23:14
Medlem
Citat:
Förmodligen sekretessbelagt. Vanligtvis brukar innehållsförteckningen klargöra om material finns som bilaga och huruvida det är sekretessbelagt.
Citera
2012-04-11, 23:18
Medlem
KCLSJTs avatar
Citat:

Det finns inga obehagliga bilder i FuP:en.
Citera
2012-04-16, 20:47
Medlem
Bilderna från obduktionen som läckte, kom det fram vem det var som läckt dom? Är det någon som blivit dömd för brott mot sekr.lagen? Inte följt tråden på ett år.
Citera
2012-04-16, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MajorCrisis
Bilderna från obduktionen som läckte, kom det fram vem det var som läckt dom? Är det någon som blivit dömd för brott mot sekr.lagen? Inte följt tråden på ett år.

var finns dom bilderna. i fupen eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in