2011-03-24, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Literally
Beror ju på hur många vi blir och hur många skivor vi köper. som det ser ut nu skulle det bli typ 80 spänn per skalle om du var med och vi beställde alla 3 skivorna, och typ 50 om vi beställde bara FUP och tekniska.

Aha, ok. Sa någon priset på alla tre skivorna? Jag är inte intresserad av telefonsamtal och så, vill gärna ha fup och tekniska. Jag är med iallafall.
Citera
2011-03-24, 13:42
Medlem
Literallys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urkastad
Aha, ok. Sa någon priset på alla tre skivorna? Jag är inte intresserad av telefonsamtal och så, vill gärna ha fup och tekniska. Jag är med iallafall.

120:-/skiva så 360:- för alla 3.
Jag är också mest intresserad av de två.
Verkar dock vara svårt att få någon som tar ansvaret och fixar det
Citera
2011-03-24, 15:43
Medlem
ThirdMs avatar
Är det bilder med i FUP:n? Isåfall vad för bilder? Vill beställa den men har ingen lust att se "grova" bilder då CL var en vän till mig. Måste man uppge nåt nr. eller liknande när man beställer eller räcker det att säga vilket mål det handlar om?
Citera
2011-03-24, 15:56
Medlem
Literallys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThirdM
Är det bilder med i FUP:n? Isåfall vad för bilder? Vill beställa den men har ingen lust att se "grova" bilder då CL var en vän till mig. Måste man uppge nåt nr. eller liknande när man beställer eller räcker det att säga vilket mål det handlar om?

I Arbogamorden där de små barnen mördades var det bilder från obduktionen, såna man inte vill se.
Får vi till en beställning nu så kan jag kolla åt dig... Om jag pallar.

Det är bara att säga vilket mål det är.
Citera
2011-03-24, 15:57
Medlem
Literallys avatar
Citat:
I Arbogamorden där de små barnen mördades var det bilder från obduktionen, såna man inte vill se.
Får vi till en beställning nu så kan jag kolla åt dig... Om jag pallar.

Det är bara att säga vilket mål det är.

Fast å andra sidan läste jag någonstans att vissa bilder och filmer inte var med.
Citera
2011-03-24, 16:32
Medlem
ThirdMs avatar
Citat:
Fast å andra sidan läste jag någonstans att vissa bilder och filmer inte var med.

Filmerna från deras mobiltelefoner blev väl sekretessbelagda tror jag, men vet inte alls hur det är med alla bilder som polisen tagit själv från fyndplatser etc.
Citera
2011-03-24, 16:48
Medlem
Literallys avatar
Citat:
Filmerna från deras mobiltelefoner blev väl sekretessbelagda tror jag, men vet inte alls hur det är med alla bilder som polisen tagit själv från fyndplatser etc.

Nä, det kan vara illa nog. Jag kollar först
Citera
2011-03-24, 17:33
Medlem
Citat:
Beror ju på hur många vi blir och hur många skivor vi köper. som det ser ut nu skulle det bli typ 80 spänn per skalle om du var med och vi beställde alla 3 skivorna, och typ 50 om vi beställde bara FUP och tekniska.

Jag kan gärna vara med o betala!
Citera
2011-03-24, 17:41
Medlem
KCLSJTs avatar
Citat:

Jag är gärna med och delar!
Citera
2011-03-24, 18:22
Medlem
Literallys avatar
Är det någon som kan ta ansvaret för beställningen, samla ihop pengar och sen lägga upp den för nedladdning?

Beställning av förundersökningen

I samband med att åtal väcks blir förundersökningen offentlig, möjligen med vissa undantag. En kopia av förundersökningen på cd-skiva kan beställas hos Polisen, Anja Quick, telefon 010-56 781 54 eller 010-56 781 55 till en kostnad av 120 kronor per cd-skiva.

Ska alla 3 skivorna beställas eller inte?
Citera
2011-03-24, 19:35
Medlem
Citat:

Det är inga grova bilder i denna FUP:en. Inga bilder på kroppen, endast på de plastpåsar som plockas upp ut vattnet och obduktionsutlåtandet är inte heller det offentligt. De är sekretessbelagda. Däremot så är samtalet från de två videofilmerna utskrivet och det är en ganska hård konversation de tre 19-åringarna emellan.

Det räcker att man ringer och säger att det gäller mordet i bollnäs med 3 19-åringar som misstänkta. De vet vilket det handlar om så att säga.

Sedan ska jag tillägga att teletrafiken inte är med i pressexet till den grad att man kan läsa innehållet (utom i vissa fall). Det är när samtal och sms skickats mellan offret-gärningsmännen och mellan gärningsmännen
Senast redigerad av heases 2011-03-24 kl. 19:58.
Citera
2011-03-24, 20:05
Medlem
Rekommenderar dig att ta kontakt med Bollnäspolisens Anja Qvist (tror jag) Hon är trevlig och hjälper dig säkerligen med din förfrågan[/quote]

Anja ja det är väl hon polisen som var älskarinna åt Johan Falk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in