2011-06-17, 18:11
Medlem
ingenpajs avatar
Jag kommer ihag en intervju jag laste, nar Helen blev mordad, och det far mig att tanka pa Christian, ja han tog knark (vem har inte?) och Mamman till den prostituerade flickan som ocksa blev mordad (inte sarskilt gammal heller).

"Mordet på Helén var hemskt eftersom hon var en liten flicka, men Jannica var min lilla flicka".

Christian var nagons son och nagons bror, Morfars ogonsten etc. Det ar latt att glomma att det ar en manniska, en son, en bror, som blev torterad och mordad under de varsta omstandigheterna jag nagonsin hort. Jag kan inte ens borja forsta hur hans familj mar. Kan nagon tanka sig hur det skulle kannas? Nagon du alskar mer an livet far utsta nagot sadant? Man skulle bli galen.

Karma alternativ medborgargarde, de dar snuskiga pojkarna, nerdrogade eller inte, fortjanar inte att se solen imorgon. Jag haller tummarna nagon gor nagot at saken. Eller de en dag inser vad de har gjort och tar sina egna liv.

..en annan sak jag aldrig riktigt greppat.. nar man tittar pa Js syster, ACs ex etc, ser de ut som 40ariga avdankada prossies, och inte 18ariga flickor, vad ar det jag missar?! Varfor vill man se ut sa? Ja.. forlat.. below the line..
Senast redigerad av ingenpaj 2011-06-17 kl. 18:13.
Citera
2011-06-17, 18:23
Medlem
Citat:
Ingenpaj

Håller med dig. Inget straff förefaller för hårt i detta fall. Jag skulle inte se någon etisk komplikation till livstids fängelse eller arkebusering, om den påföljden fanns i vårt rättssystem. Mordet var sällsynt bestialiskt och styckningen och hela balunsen runt omkring andas förtappelse. Som du säger, tanken på de anhöriga, vilka helvetes kval de förmodligen känner. Vetskapen att fullständigt omskakande bilder finns i drift, och vetskapen att dessa j*vla gärningsmän kommer att gå fria om några år och kanske strosa utmed ens kvarter är omstörtande.
Citera
2011-06-17, 18:23
Bannlyst
Vad hade ni förväntat er?

Alla 3 är under 21 och då kan man inte få livstid

12, 11, 10 är faktiskt rätt mycket så åklagaren borde vara mer än nöjd! Hade varit en annan grej om alla 3 hade fått 4, 5år och på spyket men nu hamnar alla 3 i finkan

Slutet gott allting gott
Citera
2011-06-17, 18:36
Medlem
Flykts syrra verkar inte skriva så mycket om det som hänt längre. Hon skrev att hon skulle på hemlig tripp till Gävle. Kanske säga hej då till fludder brorsan...
Citera
2011-06-17, 18:47
Moderator
manamanahs avatar
Sitter och läser domen nu. Har kommit till "de tilltalades berättelser".
Hela tiden är det "Christian fattade inte att det var allvar", "Johan blev arg för att Christian ljög",
"han erkände inte"... osv osv osv.

Varför funderade de aldrig på att han antagligen inte tagit de där förbannade tabletterna?
Hur jävla dum får man vara... tror de att han hellre blir torterad än erkänner vart 40 tabletter är?
Fy fan. De borde få fängelse i 100 år bara för att de är så puckade.
Jag blir så arg.
Citera
2011-06-17, 18:48
Medlem
Buttra Molnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hape
Ersättning
1. Leif Silbersky tillerkänns ersättning av allmänna medel med 541 219 kr. Av beloppet avser 279 840 kr arbete, 118 770 kr tidsspillan, 31 665 kr utlägg, 2 700 kr traktamenten och 108 244 kr mervärdesskatt.
2. Karl-Gösta Myhrberg tillerkänns som målsägandebiträde ersättning av allmänna medel med 85 745 kr. Av beloppet avser 62 933 kr arbete, 4 280 kr tidsspillan, ␣ 1 383 kr utlägg och 17 149 kr mervärdesskatt. Beloppet fördelar sig med lika delar på var och en av huvudmännen.

Helt sjukt vilka summor advokaterna plockar ut.

Tidsspillan är när de sitter på flyget tex och kan arbeta med andra saker.
Tänk att då finns det skattepengar att ta av...
Citera
2011-06-17, 19:56
Moderator
manamanahs avatar
"Johan Flykt, Andreas Clarström och Dennis Jonsson har alla bidragit så
verksamt till Christian Larssons död att alla tre ska dömas som gärningsmän (jfr
NJA 1992 s 474).
"

Vad är det de hänvisar till? Någon som vet?
Citera
2011-06-17, 20:00
Medlem
Det svenska rättssystemet visar sin vanliga naiva överhumanistiska sida och att ens kalla detta rättvisa är ett hån mot anhöriga och medborgare. Vem vill se dessa barbarer ute om 7 år? Jag blir så jävla förbannad, lyssnat på radion på jobbet och så rapporterar de att de fick "hårda" straff vilket jävla skämt.

Det spelar ingen roll vem offret är, GM har behandlat offret som en icke-människa och därmed förlorat sina rättigheter som fria människor och sitt eget människovärde, detta borde visa sig i straffet, men icke! Straffrabatt och sen straffrabatt igen (ute efter 2/3) gör en illamående. Riktigt livstidsstraff är det enda passande för dessa omänskliga primitiva avskum.
Citera
2011-06-17, 20:00
Medlem
Fan vilket jävla patetiskt sosseland vi lever i, fy fan! Mycket besviken över det korta straffet.
Citera
2011-06-17, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manamanah
"Johan Flykt, Andreas Clarström och Dennis Jonsson har alla bidragit så
verksamt till Christian Larssons död att alla tre ska dömas som gärningsmän (jfr
NJA 1992 s 474).
"

Vad är det de hänvisar till? Någon som vet?

En prejudicerande (vägledande) dom från Högsta domstolen, där domstolen kom fram till följande slutsats: Två män har dömts som gärningsmän för dråp genom knivhugg - mot invändningar om nödvärn och bristande uppsåt att döda - fastän det inte kunnat fastställas vem av dem som utdelat det dödande knivhugget och inte heller att den ene alls använt kniv.

https://lagen.nu/dom/nja/1992s474
Citera
2011-06-17, 20:12
Medlem
SI2HIIs avatar
Christian lämnas ju ensam med Andres medans dom två andra går iväg och letar efter
tabletterna. Borde inte Christian ha kunnat slå ner Andreas och tagit sig ut ur
lägenheten?
Andreas var ju inte så stor, 172cm står det i FUP.
Citera
2011-06-17, 20:14
Medlem
Då kommer dom ut när dom är.. ska vi se.. 25-26 år blir det va? Ska man skratta eller gråta? Man får nog gråta denna gången faktiskt känns det som. Stackars C:s anhöriga.

25-26 år.. Då har man hela livet kvar framför sig och fortfarande alla bra år kvar att leva. Ja, herregud
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in