2011-06-18, 23:52
Citat:
Ursprungligen postat av JizzieJinx
Vet att man talar om det som narcissistisk personlighetsstörning nu och att man slutade använda ordet sociopat när man stängde ned stora delar av psykvården. Det om något är ot. Man ska alltså kunna utläsa om en person har en narcissistisk personlighetsstörning genom rättpsykiatriska undersökning? Spännande. Ofattbart att ingen av dessa tre gett något utslag för detta, med tanke på att JF i tråden påvisats vara någon slags pådrivande alfahane
Tycker absolut inte Johan Flykt verkar vara någon alfahanne. Han är ju den som bryter ihop först och när man ser på rekonstruktionsfilmerna verkar han vara helt borta, till skillnad från AC som uppträder mycket mer samlat. Dessutom läste jag att AC nästan verkade tycka om uppmärksamheten han fick i rätten.
Att alla ljuger, det är klart, men av någon anledning känner jag att JF ljuger minst. Det kan jag iofs inte veta, men hans historia har många fler konstiga detaljer som inte skulle vara så lätta att bara hitta på bara sådär. Sen är det mycket möjligt att han är den förste att hugga, men jag vet inte om det gör honom till en alfahanne. Jag vet inte ens om den som utför mest våld måste vara alfahannen, det kan ju lika gärna vara så att han känner att han har något att bevisa. Men som sagt var, vi kommer aldrig få veta det exakta förloppet.
Dennis och Andreas har ju helt klart snackat ihop sig för att lägga skulden på honom, men sen snurrar de till det och historierna går isär. Johan känns snarare som den utstötte i det här sammanhanget.
Han är den enda som vägrar att se på filmer och bilder, de andra två verkar knappt reagera.
Han har varit deprimerad och gått hos psykolog. Han verkar definitivt vara den känsligaste utav dem.
De gjorde en utredning på alla tre innan rättegången, en kort, och den enda som visade tendenser till psykisk störning var Dennis. Men jag antar att brottet var så grovt att de beslutade att undersöka alla tre ändå.
Nu ligger ju tröskeln för att bli ansedd som "sjuk" i den meningen väldigt högt. Annars skulle vi ha många fler på psyk, för det är många som sitter på våra fängelser som har störningar av olika slag.
Det är ju möjligt att de här tre har det, eller någon av dem iaf. Men det kommer vi aldrig att få reda på eftersom det ligger sekretess på deras undersökningar.
Det, om något, hade varit intressant läsning.
Senast redigerad av manamanah 2011-06-19 kl. 00:28.
Senast redigerad av manamanah 2011-06-19 kl. 00:28.