2011-03-19, 23:56
Medlem
SoTireds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av got2Bme
Vilka sjuka människor det finns! Fy fan....

Vilka sjuka droger det finns, skulle jag säga.
Citera
2011-03-20, 00:29
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoTired

sjuka människor tar sjuka droger, eller?
Citera
2011-03-20, 00:35
Medlem
got2Bmes avatar
Citat:

Droger i all ära men hugger man ihjäl en människa och skär huvudet av personen i fråga, filmar det och skrattar så är det nog inte bara drogerna som spökar
Citera
2011-03-20, 00:46
Medlem
SoTireds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av got2Bme
Droger i all ära men hugger man ihjäl en människa och skär huvudet av personen i fråga, filmar det och skrattar så är det nog inte bara drogerna som spökar

Så du tycker att det är helt förklarligt att 3-4 personer helt plötsligt en dag får för sig att hugga ihjäl och halshugga en av sina "vänner" för en skuld på några tusenlappar.
Den gemensamma faktorn här är att förövarna var blandmissbrukare och med säkerhet drogskadade eller drogkulturinfluerade.
Var någon annan stanns samlar sig ett gäng psykon från samma ort och skojar till det genom att slakta en kamrat i ett badkar. Hade det varit väldigt vanligt hade vi redan läst om det i tidningen.
Citera
2011-03-20, 00:47
Medlem
SoTireds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
sjuka människor tar sjuka droger, eller?

Även normala människor kan bli drogskadade.
Citera
2011-03-20, 08:13
Medlem
laserlasses avatar
hade nog inte hänt om dom var en och en men tre triggar varandra och då kan det gå helt överstyr..
tror nog alla mår väldigt dåligt och pga av det bisarra i hela uppslaget så får vi hoppas dom får ett strängt straff och vård

tycker hela historien är tragiskt men fördenskull så tycker jag att detta var väldigt vidrigt från misshandel och tortyr är steget väldigt långt till att stycka
Citera
2011-03-20, 09:14
Medlem
extrmntrs avatar
Citat:
Kan du förklara vilka droger det skulle vara som tar tre människor och gör dem till styckmördare? Skulle det vara så hade vi sett en styckmordsvåg över världen, det gör vi inte. De är nitton och med i något jävla gäng/sekt.
Citera
2011-03-20, 09:21
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Även normala människor kan bli drogskadade.

Jodå, men petar man i sig en kombination av det som uppgivits i tråden att de gjort så misstänker jag att det ligger någon psykisk obalans bakom det beslutet. Dessutom finns det ingen "styckmordsdrog".
Citera
2011-03-20, 12:49
Medlem
http://helahalsingland.se/bollnas/1....rd-pa-varandra
Citera
2011-03-20, 14:05
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty-harry
http://helahalsingland.se/bollnas/1....rd-pa-varandra

Utifrån förhörsuppgifter och deras filmer har åklagaren fastställt följande händelseförlopp.
Från stämningsansökan, årets mest detaljerade gärningsbeskrivning:
(känsliga läsare varnas)

http://img863.imageshack.us/f/bollnas.jpg/

En mening föll bort. 'Genom att upprepat slå Larsson, med och utan tillhygge, samt sparka Larsson på huvudet och kroppen'

http://img692.imageshack.us/i/bollnas2.jpg/

Här är skyddande av brottsling (grovt brott):

http://img43.imageshack.us/i/bollnas3.jpg/

DJs mor är motpart i åtalet. Det var hennes bil som användes.
JF hade spridit ut att offret skulle ha stulit ADHD-medicin av honom.

En fråga som inställer sig är - finns det inga föräldrar i Bollnäs? Ni som inte har läst de första sidorna av denna tråd, gör det. I stort sett alla unga i Bollnäs verkade i detalj veta vad som hade hänt Christian, långt innan polisen. Hela händelseförloppet finns uppseendeväckande nog beskrivet tidigt i tråden. Ett flertal unga personer som är kallade som vittnen till rättegången berättar enligt vittnestemat att de har haft kännedom om mordet innan polis larmades.

Enligt stämningsansökan var det till slut en vuxen som larmade. Har ingen av dessa unga i Bollnäs fått lära sig att mord och styckning är allvarliga saker som kan behöva kollas upp? Ponera att det hade rört sig om överdrivna rykten och mannen hade legat svårt misshandlad och behövt hjälp? Är ett liv inte värt någonting? Fördröjningen där kan ha lett till att viktig bevisning gick om intet. De misstänkta var på fri fot i någon vecka. Mordvapen och deras kläder är försvunna. Hade det gått att döma dem utan deras videofilmer av förloppet? Ring hellre polisen en gång för mycket än tvärtom.

Samme man som sedemera larmade om mordet hade en dag tidigare hört AC säga om CL 'Den jäveln ska dö!' och frågat honom om han ville hjälpa till att 'fixa' CL. Var det dåligt samvete som fick honom att sent om sider kontakta polisen angående det faktiska mordet?

Det är nästan omöjligt att inte undra hur huvudnyheten i den enda lokala tidningen på orten hanteras i det Almska hemmet. Med total tystnad? Eller - Mord, usch! Griftefrid, usch!
Senast redigerad av Tuesday 2011-03-20 kl. 14:15.
Citera
2011-03-20, 16:12
Moderator
manamanahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Jodå, men petar man i sig en kombination av det som uppgivits i tråden att de gjort så misstänker jag att det ligger någon psykisk obalans bakom det beslutet. Dessutom finns det ingen "styckmordsdrog".

Två av de misstänkta ska ju genomgå undersökningar för att se om de lider av någon sorts psykisk störning.
Brottet hade säkert aldrig hänt om de inte hade varit missbrukare men jag tror också en viss typ av människor dras till missbruk på grund av att de redan mår dåligt/har en störning och förvärrar sin situation på det sättet.

Det blir lite hönan och ägget över det.

Av vad jag vet om droger så finns det ju starkare saker som crystal meth som skulle kunna göra att man gick helt bananas, men det som de tagit verkar ju inte ha den styrkan så att säga (men jag är ingen expert.)

Men det krävs ju helt klart en viss typ av människa för att genomföra något sådant.
Finns inga förmildrande omständigheter som "jag var hög" helt enkelt.

Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
En fråga som inställer sig är - finns det inga föräldrar i Bollnäs? Ni som inte har läst de första sidorna av denna tråd, gör det. I stort sett alla unga i Bollnäs verkade i detalj veta vad som hade hänt Christian, långt innan polisen. Hela händelseförloppet finns uppseendeväckande nog beskrivet tidigt i tråden. Ett flertal unga personer som är kallade som vittnen till rättegången berättar enligt vittnestemat att de har haft kännedom om mordet innan polis larmades.

Det verkar onekligen vara ett skumt ställe.
Det är ju inte mer än 12000 inv. men mycket droger som jag har förstått.
Alla känner alla och någon sorts kuslig kultur har skapats...
Att så många varit involverade utan att brista är egendomligt och vid den åldern dessutom.
Ungdomarna känns väldigt hårda och känslokalla.

Sen så händer det i Bollnäs?

Känns väldigt skräckfilm öht.
Senast redigerad av manamanah 2011-03-20 kl. 16:21.
Citera
2011-03-20, 17:47
Medlem
kattellas avatar
Citat:
Så du tycker att det är helt förklarligt att 3-4 personer helt plötsligt en dag får för sig att hugga ihjäl och halshugga en av sina "vänner" för en skuld på några tusenlappar.
Den gemensamma faktorn här är att förövarna var blandmissbrukare och med säkerhet drogskadade eller drogkulturinfluerade.
Var någon annan stanns samlar sig ett gäng psykon från samma ort och skojar till det genom att slakta en kamrat i ett badkar. Hade det varit väldigt vanligt hade vi redan läst om det i tidningen.
Droger har alltid funnits. Att drogerna som flödar i dagens samhälle skulle vara av sådan karaktär att det skulle förklara eller bortförklara ett sådant här bestialiskt brott köper inte jag. Jag är övertygad att detta är mycket mer djupbottnat än så. Ska man finna "sanningen" till dagens samhällsutveckling så tror jag man måste börja med att ta med alla parametrar och därefter börja rannsaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in