Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Jodå, men petar man i sig en kombination av det som uppgivits i tråden att de gjort så misstänker jag att det ligger någon psykisk obalans bakom det beslutet. Dessutom finns det ingen "styckmordsdrog".
Två av de misstänkta ska ju genomgå undersökningar för att se om de lider av någon sorts psykisk störning.
Brottet hade säkert aldrig hänt om de inte hade varit missbrukare men jag tror också en viss typ av människor dras till missbruk på grund av att de redan mår dåligt/har en störning och förvärrar sin situation på det sättet.
Det blir lite hönan och ägget över det.
Av vad jag vet om droger så finns det ju starkare saker som crystal meth som skulle kunna göra att man gick helt bananas, men det som de tagit verkar ju inte ha den styrkan så att säga (men jag är ingen expert.)
Men det krävs ju helt klart en viss typ av människa för att genomföra något sådant.
Finns inga förmildrande omständigheter som "jag var hög" helt enkelt.
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
En fråga som inställer sig är - finns det inga föräldrar i Bollnäs? Ni som inte har läst de första sidorna av denna tråd, gör det. I stort sett alla unga i Bollnäs verkade i detalj veta vad som hade hänt Christian, långt innan polisen. Hela händelseförloppet finns uppseendeväckande nog beskrivet tidigt i tråden. Ett flertal unga personer som är kallade som vittnen till rättegången berättar enligt vittnestemat att de har haft kännedom om mordet innan polis larmades.
Det verkar onekligen vara ett skumt ställe.
Det är ju inte mer än 12000 inv. men mycket droger som jag har förstått.
Alla känner alla och någon sorts kuslig kultur har skapats...
Att så många varit involverade utan att brista är egendomligt och vid den åldern dessutom.
Ungdomarna känns väldigt hårda och känslokalla.
Sen så händer det i Bollnäs?
Känns väldigt skräckfilm öht.