Citat:
Ursprungligen postat av mungojerrie
Jag har läst hela FUPen och tycker fortfarande att det finns saker som tyder på att det finns viss planering kring att få CL att försvinna. Exempelvis kan man se att det ändå är en förhållandevis utdragen process och om man väljer att inte lita till de olika versionerna kan man fundera över när i processen de bestämde sig för att döda honom. Hur långt måste det gå mellan impuls och handling för att det skall klassas som överlagt?
AC iaf ska ju ha sagt att "han ska döda honom" och han ska ju ha pratat med någon (ett vittne) och velat att han ska hjälpa honom med misshandeln.
Sen så kanske inte det betyder så mycket egentligen. Det är nog mest snack från någon som tycker han är lite småstads-gangster (och sen visade sig vara något mycket värre...).
Men man får ju ta det för vad det är. Han har ju trots allt sagt det och det är ju omöjligt att veta nu exakt vad han tänkte när ha sa det. Helt klart är ju att det funnnits en hotbild mot Christian.
Men jag tror inte att det var planerat som så. Men det blev ju planerat så fort de bestämt sig för att röja honom ur vägen för att komma undan misshandeln. De säger att han skulle dött iaf, men det vet man ju inte... mycket fegt fö, verkade väl vara enda lösningen för dem när adrenalinet kokade och man är i en extrem situation.
Citat:
Ursprungligen postat av mrbeyonce
Tack för att du tillför så mycket till tråden....
Citat:
Ursprungligen postat av Irrblossa
En annan sak som slår mig... GM:s lilla läbbiga syrra som håller sin skabbiga bror om ryggen...varför har ingen förhört henne med större påtryckning? Hon visste ju uppenbart mer än hon sa och ljög friskt...
Hon anses väl ha så nära band med Johan att hon har en sorts "ursäkt" till att hon ljög.
Jag kan väl tycka att det är konstigt på ett vis men samtidigt tycker jag synd om henne.
Hon har två bröder i fängelse och ja... en sådan här situation måste vara jobbig i lilla Bollnäs.
Hon skrev rätt knepiga saker på sin blogg om fallet som hon har tagit ner nu, för sitt eget bästa måste man nog säga.