2011-06-13, 23:46
Medlem
Irrblossas avatar
Nu har jag ägnat hela kvällen åt att läsa FUP, helvete vad information.

Det som slår mig mest är vilka kompletta jubelidioter dessa tre GM verkar vara... undrar om alla tre tillhör begåvningsreserven?
Hur kan man tro att man kan komma undan genom att ljuga, när man själv filmat exakt vad man sagt? Och hur kan man vara så jävla dum att man filmar när man begår ett fasansfullt brott?

CL är ju definitivt inte guds bästa barn, men den död han gick till mötes är så ofattbart grymt.

Jag slås också av tanken på att förste GM:S kära syster måste vara en lika stor idiot som brodern...

Ingen mer som lusläst FUP och har dessa funderingar?
Citera
2011-06-14, 00:10
Medlem
Irrblossas avatar
En annan sak som slår mig... GM:s lilla läbbiga syrra som håller sin skabbiga bror om ryggen...varför har ingen förhört henne med större påtryckning? Hon visste ju uppenbart mer än hon sa och ljög friskt...
Citera
2011-06-14, 00:34
Medlem
Hej. Undrar hur jag kommer åt obduktionsbilderna det talas om......Kan någon pls hjälpa till??? Yack på förhand!
Citera
2011-06-14, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L8
Hej. Undrar hur jag kommer åt obduktionsbilderna det talas om......Kan någon pls hjälpa till??? Yack på förhand!

Dra gärna hem dom via torrent(på så vis uppstår spridning): https://www.flashback.org/sp31092270

Har du ej den möjligheten så finns de här: http://www.sendspace.com/file/qwl49o
Citera
2011-06-14, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Du pratar om lärare osv, de träffar väl inte personen är han är hög som ett hus och har ett jävla högmod med raseriattacker? Vet ej hur personerna är, men när man läser t ex ACs klargörelse så verkar den ju ganska logisk, en kille flippade och de andra föll i någon trans.

Vad har AC för anledning att skydda D i förhöret men anger JF? Har de två snackat ihop sig?

Har du läst MER än bara ACs snyfthistoria, eller varför så partisk? Har du till exempel jämfört hans utsago med det viktigaste beviset av alla, dialogen under mordnatten återskapad från DJs telefon? Och ja det framgår med ganska stor säkerhet att AC och DJ snackat ihop sig eftersom att de var de tajtare vännerna och JF var den jobbiga svaga länken som springer runt på stan och berättar för alla som vill och inte vill höra att de mördat CL.

Är du en av ACs 433 trogna facebook-vänner?
Citera
2011-06-14, 10:40
Moderator
manamanahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mungojerrie
Jag har läst hela FUPen och tycker fortfarande att det finns saker som tyder på att det finns viss planering kring att få CL att försvinna. Exempelvis kan man se att det ändå är en förhållandevis utdragen process och om man väljer att inte lita till de olika versionerna kan man fundera över när i processen de bestämde sig för att döda honom. Hur långt måste det gå mellan impuls och handling för att det skall klassas som överlagt?

AC iaf ska ju ha sagt att "han ska döda honom" och han ska ju ha pratat med någon (ett vittne) och velat att han ska hjälpa honom med misshandeln.
Sen så kanske inte det betyder så mycket egentligen. Det är nog mest snack från någon som tycker han är lite småstads-gangster (och sen visade sig vara något mycket värre...).
Men man får ju ta det för vad det är. Han har ju trots allt sagt det och det är ju omöjligt att veta nu exakt vad han tänkte när ha sa det. Helt klart är ju att det funnnits en hotbild mot Christian.
Men jag tror inte att det var planerat som så. Men det blev ju planerat så fort de bestämt sig för att röja honom ur vägen för att komma undan misshandeln. De säger att han skulle dött iaf, men det vet man ju inte... mycket fegt fö, verkade väl vara enda lösningen för dem när adrenalinet kokade och man är i en extrem situation.

Citat:
Ursprungligen postat av mrbeyonce
Asså.. tittade på bilderna. Och nu ska jag kräkas...

Tack för att du tillför så mycket till tråden....

Citat:
Ursprungligen postat av Irrblossa
En annan sak som slår mig... GM:s lilla läbbiga syrra som håller sin skabbiga bror om ryggen...varför har ingen förhört henne med större påtryckning? Hon visste ju uppenbart mer än hon sa och ljög friskt...

Hon anses väl ha så nära band med Johan att hon har en sorts "ursäkt" till att hon ljög.
Jag kan väl tycka att det är konstigt på ett vis men samtidigt tycker jag synd om henne.
Hon har två bröder i fängelse och ja... en sådan här situation måste vara jobbig i lilla Bollnäs.
Hon skrev rätt knepiga saker på sin blogg om fallet som hon har tagit ner nu, för sitt eget bästa måste man nog säga.
Senast redigerad av manamanah 2011-06-14 kl. 10:46.
Citera
2011-06-14, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Det är det jag reagerar på också, CL verkar ju inte vara golartypen direkt...Så varför inte bara spöa honom och dumpa han på sjukan istället?

Tydligen skulle han ju upp i rätten angående någon knivskada en vän orsakat honom, men tydligen var de fortfarande vänner så det kanske var ett gemensamt beslut om vännen exempelvis var så skuldsatt redan att han sket i vilket och de tänkt dela på potten.

När det gäller sådan allvarlig misshandel kan dessutom polisen gå vidare i ärendet utan anmälan från misshandelsoffret.
Citera
2011-06-14, 10:54
Moderator
manamanahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeePriest71
Det där va väl jävligt onödigt....har du ingen som helst empati för CL´s anhöriga din lilla krake?

Om de nu så jävla gärna vill se bilderna kan de väl ändå bemöda sig med att ta reda på namnet på offret och googla... men inte ens det. Finns en annan tråd för diskussioner kring bilderna och jag tycker att man ska diskutera dem här så är det enbart om det för tråden framåt i frågan om läckan eller om obduktionen visar på något vi inte redan vet.

Jag skiter ärligt talat i om diverse p12 har spytt eller inte när de sett dem också så det skulle vara skönt att slippa det i fortsättningen också.
Citera
2011-06-14, 12:08
Medlem
Okej, verkar som alla två av GM kommer sitta inne bra jävla länge

Det verkar vara som en misshandel som spårat ur, vilket i sin tur leder till CL dör.

Dom ska göra sig av med kroppen?

kroppen är för tung för dessa killar så dom styckar den i delar, dumpar den och filmar?

Uppenbart misslyckad misshandel som gott överstyr.

Styckad kropp+dödsmisshandel+dumpa kroppen+stycka den=99.9 års fängelse

Hoppas inte svenska rättssystemet failar fatalt nu då.

Om jag var en anhörig så hade dom inte varit länge i häktet stora ikano lånet+galen jugge = 3 mindre psykopater i samhället.
Citera
2011-06-14, 14:03
Medlem
gaylordfuckers avatar
Hej, har inte hunnit läsa genom hela tråden, laddat hem FUP:en och håller på att läsa förhören av GM.

Finns deras film att se?
När sker rättegången? eller har den redan varit?

Tacksam för svar.
Citera
2011-06-14, 14:07
Medlem
putte-mr-puttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gaylordfucker
Hej, har inte hunnit läsa genom hela tråden, laddat hem FUP:en och håller på att läsa förhören av GM.

Finns deras film att se?
När sker rättegången? eller har den redan varit?

Tacksam för svar.

domen kommer på fredag kl 1300
tyckte det stod i fupen att den inte gick att återskapa bara ljudet
Citera
2011-06-14, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av putte-mr-putte
domen kommer på fredag kl 1300
tyckte det stod i fupen att den inte gick att återskapa bara ljudet

Det finns bilder från filmerna i FUP, och ljudet finns definitivt det med eftersom man låter dom tre i förhören bekräfta vem som säger vad/när på filmerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in