Något utav det mest tragiska jag någonsin sett. Vad i helvete får en att tillsammans med två polare knivmörda någon brutalt och filma det samtidigt?
Existenz made them do it?
Är det någon som vet vilket Sopranosavsnitt de inspirerades av?
Enligt aftonbladet försvann han den 7e september och ca 3 veckor innan hade avsnittet sänts: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8559202.ab
Kollade runt lite när Sopranos gick på svt den tiden och säsong 4 avslutades ungefär då. Kollade igenom avsnitten och min gissning är att de blev inspirerade av avsnitt 9 (sändes dock 4 veckor innan försvinnandet - men 3 veckor innan visades det inga Sopranosavsnitt så aftonbladet har kanske lite fel...). http://www.tv.nu/arkiv/2010-08-10
Här är en streaminglänk till avsnittet. Ungefär 32 min in sker mordet. Men jag tror snarare det är efterspelet och styckningen som de eventuellt blivit inspirerade av. Detta börjar ungefär 38 in.
(Om sopranosavsnittet redan uppmärksammats i tråden så är det här inlägget rätt meningslöst).
ja likheterna borde väl vara att dom styckat honom. kanske i ett badkar. dom kanske inte ens såg avsnittet? eftersom dom turats om att hugga honom me kniv så borde han väl varit fastbunden? säkert vid en stol.
vilka sjuka grabbar allså. har de kommit fram hur stor skulden var till GM lr låg de något mera bakom?
ja likheterna borde väl vara att dom styckat honom. kanske i ett badkar. dom kanske inte ens såg avsnittet? eftersom dom turats om att hugga honom me kniv så borde han väl varit fastbunden? säkert vid en stol.
vilka sjuka grabbar allså. har de kommit fram hur stor skulden var till GM lr låg de något mera bakom?
Jag efterlyser också denna film. Känns som att det inte är ett omöjligt uppdrag att få ut den.
Det är nog rätt omöjligt nu då det är Polisen som har lyckats återskapa den data som hade raderats på minneskortet på telefonen och altså är de som har filmen och den borde väl ingå i förundersökningen nu.
Det är nog rätt omöjligt nu då det är Polisen som har lyckats återskapa den data som hade raderats på minneskortet på telefonen och altså är de som har filmen och den borde väl ingå i förundersökningen nu.
Kan finnas på någons dator eller på youtube mm...
Dom kan ha skickat filmen till någon/varandra.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!