2011-06-17, 12:09
Medlem
Se7eens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tactic
Rätta mig om jag har fel men halvtid ges väl inte på så långa straff 2/3 är väl mer korrekt så 10år bör väl tidigast bli om 6-7 år ingen rabatt utöver detta. Sen tycker jag nog som dom flesta att hårdare straff hade varit mer rättvist 18år till livstid, larvet med minderårigtjafs kan dom väl lägga ner.

Jag håller med! Ok om dom varit under 15 men dom e ju för fan myndiga! Iaf jag skäms över att bo i sverige med detta rättssystemet vi har. Kommer väl aldrig bli nån ändring på den fronten sålänge vi har toffeln Reinfeldt i spetsen. Skandal e bara förnamnet. Hoppas nån äcklig jävel i fängelset bemödar sig med rövknulla dem iaf...kanske nån pedofil som vill ha lite lammkött, eftersom dom nu sägs vara minderåriga
Citera
2011-06-17, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hape
Vilken jävla skam till rättssystem. Hade detta hänt i USA hade personerna avrättats omgående. En fördel med att ha dödsstraff är nämligen att tvåla dit dessa svin.

Fyfan vad patetiskt. 12 JÄVLA ÅR FÖR ATT HA DÖDAT OCH STYCKAT EN ANNAN MÄNNISKA.

Men så mycket hårdare straff kan man väl knappast ha hoppats på ändå? Tycker det var ganska ok med tanke på vad som brukar ges. Ska man ha längre strafftid blir det väl obestämd tid, och då ska det vara fler personer som blivit mördade.. Visst är styckning hemskt, men själva brottet griftefrid är väl kanske inte så himla jättehårt straff på, eller?

En bekant till mig sköt ihjäl en taxichaffis i Vidja, han fick bara 6 år på kåken Med tanke på det tycker jag att 12, 10 och 11 år för så pass unga personer var rätt bra
Citera
2011-06-17, 12:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lammern
Men så mycket hårdare straff kan man väl knappast ha hoppats på ändå? Tycker det var ganska ok med tanke på vad som brukar ges. Ska man ha längre strafftid blir det väl obestämd tid, och då ska det vara fler personer som blivit mördade.. Visst är styckning hemskt, men själva brottet griftefrid är väl kanske inte så himla jättehårt straff på, eller?

En bekant till mig sköt ihjäl en taxichaffis i Vidja, han fick bara 6 år på kåken Med tanke på det tycker jag att 12, 10 och 11 år för så pass unga personer var rätt bra

Det är inte på något sätt acceptabelt att "straffen var ganska ok med tanke på vad som brukar ges". Att dessa svin sen är ute igen efter 7-8 år bevisar vilket ruttet rättssystem Sverige har. Livstid bör vara praxis när någon styckar och kallblodigt mördar oskyldiga.

Nästa gång kan det vara era nära och kära som råkar ut för nåt sånt här, då är ni fanimig inte så toleranta kan jag säga.
Citera
2011-06-17, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
De fick bara en ny chans, om några år är de ute och mördar igen.
Tror jag inte, möjligtvis Dennis som jag tror är en sadist. Tror faktiskt han gillade det han gjorde och var den mest drivande. Han om någon hade chans att inte medverka. Han hade kunnat lämna lägenheten. Kanske upptäkte han hur han kunde få ut utlopp för sina drömmar.
Citera
2011-06-17, 12:20
Medlem
Citat:
Det är inte på något sätt acceptabelt att "straffen var ganska ok med tanke på vad som brukar ges". Att dessa svin sen är ute igen efter 7-8 år bevisar vilket ruttet rättssystem Sverige har. Livstid bör vara praxis när någon styckar och kallblodigt mördar oskyldiga.

Nästa gång kan det vara era nära och kära som råkar ut för nåt sånt här, då är ni fanimig inte så toleranta kan jag säga.

Japp, det håller jag helt med om
Citera
2011-06-17, 12:21
Medlem
mefedronkungens avatar
Citat:

Afrikanen som dödade Elin Krantz fick ju 16 + utvisning. Inte mycket äldre än detta slödder. Betydligt hårdare straff för ett lindrigare brott, på en skala av väldigt sjuka gärningar.
Citera
2011-06-17, 12:24
Medlem
Någon som har tillgång till domen?
Citera
2011-06-17, 12:31
Bannlyst
Efter mordet körde de ut till ett skogsområde där kroppen styckades. Likdelarna lades sedan i svarta sopsäckar och grävdes ner. Men dagen efter dumpades säckarna i sjön Lill-Nien.
En av 19-åringarna filmade styckningen och på klippet kan man höra hur männen skämtar om ”Youtube nästa”.
Tack vare att polisen utredare kunde återskapa den tidigare raderade filmen från mannens mobil kunde de tre männen bindas till brottsplatsen.
Ytterligare en 19-årig man dömdes även till skyddstillsyn och 120 timmars samhällstjänst för skyddande av brottsling och försök till grov stöld.
De tre 19-åringarna ska betala skadestånd på sammanlagt 180 000 kronor till Christian Larsson föräldrar.
Tingsrätten skriver att de har vägt in gärningsmännens låga ålder i domen.

Ett stort jävla skämt. Bara skämtet om "youtube nästa" borde rendera i dubbla straff. Jävla svin. Häng ut idioterna och hoppas på att någon på anstalten tar deras liv lika skoningslöst som de tog Christians.
Citera
2011-06-17, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mefedronkungen
Afrikanen som dödade Elin Krantz fick ju 16 + utvisning. Inte mycket äldre än detta slödder. Betydligt hårdare straff för ett lindrigare brott, på en skala av väldigt sjuka gärningar.

Och det var ju bra.. Kanske tog rätten hänsyn till att Christian var en småbrottslig pundare? Grabbarna gjorde på sätt och vis en mindre samhällstjänst.
Citera
2011-06-17, 12:34
Medlem
zamiocs avatar
Citat:
Efter mordet körde de ut till ett skogsområde där kroppen styckades. Likdelarna lades sedan i svarta sopsäckar och grävdes ner. Men dagen efter dumpades säckarna i sjön Lill-Nien.
En av 19-åringarna filmade styckningen och på klippet kan man höra hur männen skämtar om ”Youtube nästa”.
Tack vare att polisen utredare kunde återskapa den tidigare raderade filmen från mannens mobil kunde de tre männen bindas till brottsplatsen.
Ytterligare en 19-årig man dömdes även till skyddstillsyn och 120 timmars samhällstjänst för skyddande av brottsling och försök till grov stöld.
De tre 19-åringarna ska betala skadestånd på sammanlagt 180 000 kronor till Christian Larsson föräldrar.
Tingsrätten skriver att de har vägt in gärningsmännens låga ålder i domen.

Ett stort jävla skämt. Bara skämtet om "youtube nästa" borde rendera i dubbla straff. Jävla svin. Häng ut idioterna och hoppas på att någon på anstalten tar deras liv lika skoningslöst som de tog Christians.

Men man är inte fullt straffbar förrens man är 21 år fyllda? Så då är det enligt den lag vi har ett rätt bra straff. Fast jag gärna som du säger velat se det dubbla. Tyvärr är lagen sådan inget att grina över.
Men hade de varit över 21 hade vi tittat på livstid eller iaf 16-18 år.
Citera
2011-06-17, 12:39
Medlem
Man får inte "livstid" i Sverige för ett mord grabbar, det är bara att acceptera.

Och livstid i Sverige är inte som livstid i USA. Som sagt, tror killarnas straff blev så hårt det kan bli med dagens straffvärden. Skulle det bli längre talar vi obestämd strafftid, det som Tony Olsson och Jackie Arklöv har. Då krävs mer än ett mord.

edit: Jag kan ha fel. Tror man kan få obestämd strafftid även för ett mord. Men ja, då måste man vara över 21 år
Citera
2011-06-17, 12:40
Bannlyst
Citat:
Och det var ju bra.. Kanske tog rätten hänsyn till att Christian var en småbrottslig pundare? Grabbarna gjorde på sätt och vis en mindre samhällstjänst.
Självklart vägde rätten in det där också, hade dem varit lika brutala mot statlig egendom hade Leif Silbersky flytt rätten.

Hoppas verkligen att dem får avtjäna hela straffet iaf.
Senast redigerad av komputerman 2011-06-17 kl. 12:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in