Citat:
Ursprungligen postat av KCLSJT
De flesta i denna tråden kanske ser honom som mördare främst, många har inte ens vetat om hans existens innan han var mördare. Att hans egen syster, som antagligen har otroligt mycket innan detta brott att referera till, ser honom som bror framför mördare tycker inte jag är konstigt alls... Att hon ser honom som bror framför mördare har väl inget att göra med om hon anser honom oskyldig eller inte? Och i bloggen tycker inte jag att hon har skrivit någonting som tyder på att hon skulle vara av den uppfattningen heller.
Om jag skulle gömma mig under en sten eller skriva om min kärlek på internet om det var min bror som begått ett dylikt brott har jag ingen aning om. Jag tror ingen vill se sin bror som mördare, jag tror inte det finns nån som önskar att det var sin bror som gjort sig skyldiga till detta.
Låt människan hantera och sörja det faktum att hennes egen bror (som hon uppenbarligen älskar) gjort sig skyldig till något så fruktansvärt på det sätt hon själv klarar av och finner som det bästa.
Klart att hon har rätt att älska sin bror. Men jag kan bara utgå från mig själv och hade jag varit i den situationen så hade jag vare så fruktansvärt arg och besviken och under en längre period tänkt och omvärderat min bror. Arg för alla människors liv han förstört.
Christians, Christians anhörigas liv, sitt eget och hans egna anhörigas liv.
Om jag hade varit i den situationen hade jag också skämts något oerhört (därav "gömma sig under en sten", kanske lite klumpigt utryckt av mig) vilket ju inte hon verkar göra.
Bra det. Det är verkligen inte hennes skuld att detta har hänt.
Men så skriver hon också såhär "När jag kom hem från gävle så hade jag iallafall fått ett brev av honom som jag vart superglad av att läsa, han är ju bara för
underbar!! 
"
Kanske inte så de flesta skulle utrycka sig om någon (bror eller inte) som precis utfört ett fruktansvärt och bestialiskt styckmord. Jag tror de flesta skulle känna mycket mer "blandade" känslor inför ett sådan brev.
Det bästa vore nog om hon gick med huvudet högt men undvek att kommentera varken fallet eller huruvida det är synd att hennes bror inte kan fira sin födelsedag hemma.
Jag menar det borde ju hon också fatta att det finns en väldigt speciell anledning till.
Sen har det ju nu i tråden framkommit att hon dessutom var med och städade lägenheten efteråt.
Ja, vad ska man säga om det. Jag förstår varför hon inte blir anhållen.
Men jag måste säga att det sänker henne i mina ögon.
Summa summarum verkar hon inte ha öppnat ögonen för allt det lidande som hennes bror och hans två kompisar skapat.
En annan sak som jag reagerat på är hur det verkar ha varit många kompisar till de tre som kommit för att se rättegången (även om de sen blivit bortskickade). Jag vet inte om de kommer för att de är nyfikna eller för att visa sitt stöd?
En röd tråd genom hela den här historien verkar vara att i Bollnäs håller man alltid sin kompis om ryggen vad som än har hänt.
Ingen skvallrar, syrran tvättar bort blodet och det tisslas och tasslas men inget händer.
Jävligt konstigt och olustigt öht.
Skiter de fullständigt i Christian och hans anhöriga som blivit utsatta för det värsta en människa kan vara med om bara för att det råkar vara en "polare" som gjort det?