2011-03-23, 23:46
Medlem
Tuesdays avatar
Kriminalhundarna gjorde inga markeringar i mordlägenheten när den undersöktes.

http://helahalsingland.se/bollnas/bo...s-i-lagenheten
Citera
2011-03-24, 00:17
Medlem
Literallys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Literally
Tror FUP:en är på 3 skivor, iaf var det 3 skivor som media erbjöds att köpa efter presskonferansen. Jag är gärna med och delar på kostnaden om någon fixar.

Kollade nu, en skiva med FUP, en skiva med det tekniska och en med telefontrafiken.
Citera
2011-03-24, 00:46
Medlem
Jag är också gärna med och delar.
Citera
2011-03-24, 03:26
Medlem
Även jag deltar gärna och betalar för FUPen.
Citera
2011-03-24, 03:39
Medlem
[quote=BridgeRock]Det stämmer inte, enligt hela hälsingland.

Jo det stämmer tror jag. Han som ska höras är nog pappan, som var den som ringde polisen
Citera
2011-03-24, 07:19
Medlem
BridgeRocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kragballe
Jo det stämmer tror jag. Han som ska höras är nog pappan, som var den som ringde polisen

Då var det alltså inte J*cke
Citera
2011-03-24, 07:41
Medlem
Literallys avatar
Är det någon som kan ta på sig att beställa skivan/skivorna (är mer än FUP av intresse? För min del är telefontrafik helt ointressant, ev att skivan med det tekniska vore nåt?)
Jag vill vara helt anonym här och vill därför inte ta tag i nåt pengainsamlande. Dessutom har jag ingen aning hur jag skulle göra för att få skiten utdelat till er andra
Citera
2011-03-24, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BridgeRock
Då var det alltså inte J*cke

Som jag förstått så berättade han det i sin tur för sin farsa som ringde polisen.
Citera
2011-03-24, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kragballe
Som jag förstått så berättade han det i sin tur för sin farsa som ringde polisen.

Enligt FUP:en så är det en anonym källa som ringer in en anmälan till polisen och det är inte samma person som angivits på denna sida. Det var en person som fått det hela berätta för sig av, vad det verkar som, en av de misstänkta.

Vad det gäller föraren så är det enligt FUP:en DJ som kört bilen.

Jag har tagit del av FUP:en. Den finns att beställa hos Bollnäspolisen. Den omfattar 2000 sidor - 3 cd-skivor a 120 kronor + porto då skivorna skickas som rek.

Jag vill passa på att säga att det inte är någon vidare trevlig läsning.

Vidare så har jag inte möjlighet att lägga upp FUP:en.
Citera
2011-03-24, 10:15
Medlem
kungTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heases
Enligt FUP:en så är det en anonym källa som ringer in en anmälan till polisen och det är inte samma person som angivits på denna sida. Det var en person som fått det hela berätta för sig av, vad det verkar som, en av de misstänkta.

Vad det gäller föraren så är det enligt FUP:en DJ som kört bilen.

Jag har tagit del av FUP:en. Den finns att beställa hos Bollnäspolisen. Den omfattar 2000 sidor - 3 cd-skivor a 120 kronor + porto då skivorna skickas som rek.

Jag vill passa på att säga att det inte är någon vidare trevlig läsning.

Vidare så har jag inte möjlighet att lägga upp FUP:en.

Går det att beställa bara FUP:en? 2 av cd skivorna var väl inte så intressant? typ telefonlistor.
Citera
2011-03-24, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungT
Går det att beställa bara FUP:en? 2 av cd skivorna var väl inte så intressant? typ telefonlistor.

Jag ska inte säga absolut ja på den frågan med det borde vara möjligt.
Telefonlistorna är ju ganska intressanta med tanke på vad som ska styrkas i tingsrätten etc å sedan finns det också en analys av vart de tre misstänktas telefoner har befunnit sig vid de olika "kritiska" tidpunkterna. Därefter är platsundersökningarna intressanta i det avseendet av vad som hittas och vad som inte hittas på de respektive platserna (dock är vissa undersökningar sekretessbelagda med stöd av Offentlighet & Sekretesslagen)
Men själva huvudprotokollet är där förhören etc finns separat på en CD och är egentligen det som är mest intressant.

Rekommenderar dig att ta kontakt med Bollnäspolisens Anja Qvist (tror jag) Hon är trevlig och hjälper dig säkerligen med din förfrågan
Citera
2011-03-24, 13:14
Medlem
Literallys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urkastad
Hur mycket betalar man per person?

Jag vill gärna vara med men vill gärna veta hur mycket de är först innan jag bestämmer mig.

Beror ju på hur många vi blir och hur många skivor vi köper. som det ser ut nu skulle det bli typ 80 spänn per skalle om du var med och vi beställde alla 3 skivorna, och typ 50 om vi beställde bara FUP och tekniska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in