2011-04-04, 15:48
Medlem
Tuesdays avatar
Åklagaren har återkallat sex vittnesförhör, och åberopat ett nytt.

Det verkar vara lite strul med några som vittnar:

Citat:
Precis som de två unga män som hörts tidigare i dag berättar vittnet nu mindre än vad personen tidigare har berättat i polisförhör.

Citat:
Dagens andra vittne ville till en början inte ens gå in i rättsalen, men lät sig övertygas om hans vittnesmål behövs.

http://helahalsingland.se/bollnas/bo...-mordrattegang
Citera
2011-04-04, 18:57
Medlem
Se7eens avatar
När jag läser fup,en så blir jag mest arg på hur omgivning låtit/låter dessa kids(särkilt JF), leva såna liv utan att ingripa. Det är säkert lättare sagt än gjort, men JF,s läkare t ex som skriver ut massa lugnande och antidepp utan att sätta han i vård? En så ung kille som får sånt utskrivet gör mig faktiskt förvånad då jag är relativt insatt i den svenska psykvården. En så ung kille brukar inte få så starka tabletter utskrivna. JF upger själv att han haft psykiska problem i flera år men bara medecinerats för detta. Stämmer det så är det ytterligare ett bevis på hur mycket dagens psykvård brister och behöver förbättras. Viss kritik bör ju även riktas till föräldrar. Dom var ju ändå under 20 och inte 100% myndiga. Hur kan man låta sitt barn förfalla på det viset? Om psykvården hade behandlat J med terapisamtal istället för att skicka hem honom med en massa tabletter(som i det här fallet antagligen bara förvärrade hans psykiska tillstånd) så kanske dom hade upptäck vad för slags psykos eller diagnos den här killen lider av. Han och dom andra två åtalade har förstört sitt och andras liv. Jag tycker det är skandal ärligt talat att det får gå till såhär inom psykvården. Men samtidigt heller inte förvånad. Skärpning!
Senast redigerad av Se7een 2011-04-04 kl. 19:01.
Citera
2011-04-04, 19:18
Medlem
BridgeRocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Se7een
När jag läser fup,en så blir jag mest arg på hur omgivning låtit/låter dessa kids(särkilt JF), leva såna liv utan att ingripa. Det är säkert lättare sagt än gjort, men JF,s läkare t ex som skriver ut massa lugnande och antidepp utan att sätta han i vård? En så ung kille som får sånt utskrivet gör mig faktiskt förvånad då jag är relativt insatt i den svenska psykvården. En så ung kille brukar inte få så starka tabletter utskrivna. JF upger själv att han haft psykiska problem i flera år men bara medecinerats för detta. Stämmer det så är det ytterligare ett bevis på hur mycket dagens psykvård brister och behöver förbättras. Viss kritik bör ju även riktas till föräldrar. Dom var ju ändå under 20 och inte 100% myndiga. Hur kan man låta sitt barn förfalla på det viset? Om psykvården hade behandlat J med terapisamtal istället för att skicka hem honom med en massa tabletter(som i det här fallet antagligen bara förvärrade hans psykiska tillstånd) så kanske dom hade upptäck vad för slags psykos eller diagnos den här killen lider av. Han och dom andra två åtalade har förstört sitt och andras liv. Jag tycker det är skandal ärligt talat att det får gå till såhär inom psykvården. Men samtidigt heller inte förvånad. Skärpning!

Hans läkare på öppenvården(Som även är överläkare där), är känd för att vara väldigt givmild med att skriva ut diverse tabletter åt folk som säger sig ha behov av dom. Sen går det endel rykten om att den här läkaren ska vara självmedicinerad på diverse lugnande preparat och det kan förklara hans slöa beteende.
Citera
2011-04-04, 19:46
Medlem
Att statoilpersonalen teg kan bero på att ägaren, som jag förstått det, är farbror till JF.
Citera
2011-04-04, 19:49
Medlem
Att AC säger att han var väldigt drogpåverkad har nog med att göra att han vill minska sitt ansvar. Vem vill bli känd som den som var nykter och ändå utförde en så rå handling?
Citera
2011-04-04, 20:12
Medlem
Paladins avatar
Har läst en del FUP'ar genom åren och följt många brottsfall på FB men detta tar nog priset. Så groteskt, kallt och respektlöst utfört hela grejen och 3 så unga killar som alla går med på att göra detta pg a vad? Några sketna jävla piller??

Vad är oddsen att 3 människor träffas som alla är lika empatibefriade, kallsinnade och felkopplade mellan öronen?
Nu har jag bara ögnat i FUP'en än så länge dock och inte läste hela denna tråden ännu men shit, jag blir arg, ledsen, förbannad och får en enorm misstro till mänskligheten när jag läser detta material....

Alltså, vafan... Varför? Hur? Vad gick snett med dessa killar?
Citera
2011-04-04, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halsingland
Att statoilpersonalen teg kan bero på att ägaren, som jag förstått det, är farbror till JF.

Hoppla, där ser man

Citat:
Ursprungligen postat av Halsingland
Att AC säger att han var väldigt drogpåverkad har nog med att göra att han vill minska sitt ansvar. Vem vill bli känd som den som var nykter och ändå utförde en så rå handling?

Ja, det är helt sanslöst sjukt! Tror alla 3 vill få det att låta som att de var mer påverkade än de var.
Citera
2011-04-04, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paladin
Har läst en del FUP'ar genom åren och följt många brottsfall på FB men detta tar nog priset. Så groteskt, kallt och respektlöst utfört hela grejen och 3 så unga killar som alla går med på att göra detta pg a vad? Några sketna jävla piller??

Vad är oddsen att 3 människor träffas som alla är lika empatibefriade, kallsinnade och felkopplade mellan öronen?
Nu har jag bara ögnat i FUP'en än så länge dock och inte läste hela denna tråden ännu men shit, jag blir arg, ledsen, förbannad och får en enorm misstro till mänskligheten när jag läser detta material....

Alltså, vafan... Varför? Hur? Vad gick snett med dessa killar?

Kan bara hålla med dig! Jag skummade igenom FUP'en i helgen och såg ut så här
Citera
2011-04-04, 20:37
Medlem
OxyFlipps avatar
Finns det ljudupptagningar att lyssna på? när de ställer fråger osv.
Citera
2011-04-04, 21:12
Medlem
SoTireds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OxyFlipp
Finns det ljudupptagningar att lyssna på? när de ställer fråger osv.

Japp.
Polisen använder bandspelare vid förhören. Sen sitter det en tant som lyssnar och och skriver ned allt som sägs på ett papper som kallas för förhörsprotokoll. Fast i dator då förståss. Stavar illa gör hon också.
Citera
2011-04-04, 21:27
Medlem
GummoGunnmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoTired
Stavar illa gör hon också.
Tyckte det var kul när FHL läser ur obduktionsprotokollet och det lata renskrivaråbäket skriver "(ohörbart)" på varenda latinsk term...

"I främre skall (ohörbart) till höger finns ett brott som går snett in mot centrum, med parantes detta är en fortsättning av brottet till höger i pannan som går in i högra ögongloben, slut parantes, och går in i sidleden. I främre skall (ohörbart) närmast krossats (ohörbart) hål som mäter 4 gånger 1,5 cm. I vilket (ohörbart) ett flertal små benfragment. I (ohörbart) på höger sida i tinningen ses på insidan (ohörbart) intryckning av benet ca 2 mm intryckning. Det är en spricka som (ohörbart) in mot (ohörbart) benet och (ohörbart) in mot stora (ohörbart). I mellersta (ohörbart) på vänster sida finns ett (ohörbart) system med (ohörbart) fragment och brott som förlöper in mot (ohörbart) som är delvis engagerad och brott som förlöper in i vänstra (ohörbart) benet inre delar."
Citera
2011-04-04, 22:20
Medlem
OxyFlipps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoTired
Japp.
Polisen använder bandspelare vid förhören. Sen sitter det en tant som lyssnar och och skriver ned allt som sägs på ett papper som kallas för förhörsprotokoll. Fast i dator då förståss. Stavar illa gör hon också.

Kan man inte få höra? hörde något klipp för ett tag sedan men hittar inte igen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in