Citat:

Ursprungligen postat av Se7een

När jag läser fup,en så blir jag mest arg på hur omgivning låtit/låter dessa kids(särkilt JF), leva såna liv utan att ingripa. Det är säkert lättare sagt än gjort, men JF,s läkare t ex som skriver ut massa lugnande och antidepp utan att sätta han i vård? En så ung kille som får sånt utskrivet gör mig faktiskt förvånad då jag är relativt insatt i den svenska psykvården. En så ung kille brukar inte få så starka tabletter utskrivna. JF upger själv att han haft psykiska problem i flera år men bara medecinerats för detta. Stämmer det så är det ytterligare ett bevis på hur mycket dagens psykvård brister och behöver förbättras. Viss kritik bör ju även riktas till föräldrar. Dom var ju ändå under 20 och inte 100% myndiga. Hur kan man låta sitt barn förfalla på det viset? Om psykvården hade behandlat J med terapisamtal istället för att skicka hem honom med en massa tabletter(som i det här fallet antagligen bara förvärrade hans psykiska tillstånd) så kanske dom hade upptäck vad för slags psykos eller diagnos den här killen lider av. Han och dom andra två åtalade har förstört sitt och andras liv. Jag tycker det är skandal ärligt talat att det får gå till såhär inom psykvården. Men samtidigt heller inte förvånad. Skärpning!

Hans läkare på öppenvården(Som även är överläkare där), är känd för att vara väldigt givmild med att skriva ut diverse tabletter åt folk som säger sig ha behov av dom. Sen går det endel rykten om att den här läkaren ska vara självmedicinerad på diverse lugnande preparat och det kan förklara hans slöa beteende.