2008-04-11, 12:58
Medlem
zantecs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schlymmer
mitt råd är börja lågt 0.2-0.3mg ed och öka långsamt om du ens behöver det.

du sätter det i underhudsfettet och insu verktyg är att föredra..går med annat också men känns lite mer bara.

Okej tack för snabbt och bra svar.
Citera
2008-04-11, 13:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zantec
Okej tack för snabbt och bra svar.

lugnt men börja som sagt runt 0.2-0.3 ed sen kan du höja 0.1mg men gör inga drastiska höjningar utan höj under 1vecka sen behövs mer ta 0.1mg till om du inte är nöjd med resultaten och du inte får för mycket piggment fläckar, är som fräknar fast svarta.
Citera
2008-04-11, 15:56
Medlem
Kolagubbens avatar
google är din vän,

ja börjar få lite nojja nu när man snart ska börja skjuta melanotan, vad är det värsta som kan hända när man injicerar på sig själv?
Om man skulle få en infektion, vad gör man då, bara att knalla till doktorn o få penicillin då eller? Nån här inne som fått nån besvär?

har aldrig tyckt om sprutor men vill man vara fin får man lida pin
Citera
2008-04-11, 19:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kolagubben
google är din vän,

ja börjar få lite nojja nu när man snart ska börja skjuta melanotan, vad är det värsta som kan hända när man injicerar på sig själv?
Om man skulle få en infektion, vad gör man då, bara att knalla till doktorn o få penicillin då eller? Nån här inne som fått nån besvär?

har aldrig tyckt om sprutor men vill man vara fin får man lida pin

behöver nog inte oroa dig för infektion. Använde samma nål hela tiden när jag körde mt-2 använde insulin verktyg. Är inte lika kännsligt när du sätter det i buk knubbet, som när du t.ex. sätter prepp inne i musklerna. Du kommer bli förvånad över hur lite det känns, som ett myggstick om du använder insu verktyg
Citera
2008-04-12, 15:15
Medlem
after7dayss avatar
Men okej, insulinpenna då som rymmer 2 ml där man kan mäta enheterna / "skjut". Verkar ju optimalt.
Citera
2008-04-12, 17:53
Medlem
har kollat runt lite både här i tråden och på melanocorps hemsida och enligt melanocorps sida så ska man förvara vialen i frysen. Och här i tråden står de i kylen hur gör ni ?

just nu har ja den oblandade vialen i frysen och den blandade i kylen.

Jag är inne på mitt 5e stick har inte sett någon skillnad ännu och känner absolut inga "bieffekter" när ja sticker har kört 0.2mg ed.
Citera
2008-04-12, 18:58
Medlem
Henry Porters avatar
Det är helt OK att ha det blandade i kylen o det oblandade i frysen.
Vid användning inom 6månader så går det att förvara vid2-8grader då slipper man en upptining, som man vet degraderar peptiden. Vid långtidsförvaring så skall man djupfrysa det -20 grader. I det tillståndet klara sig det 2år innan det börja brytas ned.

Edit: Jag pratar om oblandade vialer. Utblandade skall förvaras vid 2-8grader.
Beroende på vilket vatten man använder så håller sig peptiden fräsch ca2-3veckor.
Senast redigerad av Henry Porter 2008-04-12 kl. 19:06.
Citera
2008-04-12, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henry Porter
Det är helt OK att ha det blandade i kylen o det oblandade i frysen.
Vid användning inom 6månader så går det att förvara vid2-8grader då slipper man en upptining, som man vet degraderar peptiden. Vid långtidsförvaring så skall man djupfrysa det -20 grader. I det tillståndet klara sig det 2år innan det börja brytas ned.

Edit: Jag pratar om oblandade vialer. Utblandade skall förvaras vid 2-8grader.
Beroende på vilket vatten man använder så håller sig peptiden fräsch ca2-3veckor.

Tack för svaret ! då fortsätter ja som jag började =)
tack tack
Citera
2008-04-14, 06:46
Medlem
Kolagubbens avatar
moget fick mina insulinsprutor och 5ml pumpar fast dom glömde skicka med nålarna till pumparna

well, slängde iväg ett mail till dom och klagade =)
Citera
2008-04-14, 22:24
Medlem
Kolagubbens avatar
fick fatt på ett par nålar idag och blandade i vialen och satte första sprutan, satte den i låret och det kändes ju faktiskt ingenting .

Tyckte ja kände mig varm och lite yr en stund efter, kanske var jag som inbillade mig
Citera
2008-04-15, 01:54
Medlem
k0nsls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolagubben
Tyckte ja kände mig varm och lite yr en stund efter, kanske var jag som inbillade mig

Det är ganska vanligt förekommande, faktiskt - oftast ihop med rodnad.
Citera
2008-04-15, 13:45
Medlem
Kolagubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av k0nsl
Det är ganska vanligt förekommande, faktiskt - oftast ihop med rodnad.

allright, då är allt som de ska ,

ja har tänkt på sen sak, om man redan är lite brun när man börjar med kuren, får man då lika många leverfläckar som om man hade börjat med kuren som helt vit, dvs osolad :P

satte precis spruta nummer 2 :P, skumt de låter när man kör in sprutan, man hör riktigt hur sprutan penetrerar skinnet :P
Senast redigerad av Kolagubben 2008-04-15 kl. 13:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in