2009-03-19, 16:17
Medlem
5-10 Mg

Hej jag satt och funderade, jag är hudtyp 2 ungefär och planerar på att ta 0.2mg om dagen i en månad innan jag reser utomlands. Brukar normalt inte bli så brun, men hur brun skulle jag kunna bli med bara 6mg mt2 i mig? Grejen e att jag vill få lite mer färg, men inte så mycket att det blir självklart för familjen att jag har tagit någonting.
Citera
2009-03-19, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lapplisan12
Hej jag satt och funderade, jag är hudtyp 2 ungefär och planerar på att ta 0.2mg om dagen i en månad innan jag reser utomlands. Brukar normalt inte bli så brun, men hur brun skulle jag kunna bli med bara 6mg mt2 i mig? Grejen e att jag vill få lite mer färg, men inte så mycket att det blir självklart för familjen att jag har tagit någonting.

Kör så men öka lite dom sista dagarna! Du kommer kunna bränna jävlar i solen och bli som en pepparkaka, Svaret är att du kan bli riktigt ordentligt brun, Beror helt och hållet på hur mycket du hjälper till = solar!

Själv solar jag på gymmet ibland, Innan jag börja med mel2 så var 15min max i solariet på gymmet då dom är riktigt starka! Sista gången jag sola med mel2 i kroppen så var inte 30min några problem på högsta styrkan
Citera
2009-03-20, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lapplisan12

Jadu. Jag gick för ett tag sen ut från planet från thailand som den brunaste av alla. Är själv hudtyp 2. Satte 0.2mg ED typ 8 dagar innan. Dock så hade jag med mig melanotan och satte de typ 7-8 även där under dom 2 veckorna jag var där. Det roligaste av allt är att jag i princip inte solade där nere. Låg kanske i solen 10 timmar totalt. Så hade man solat 2-3tim varje dag vet jag inte hur jag hade sett ut

/barzini
Citera
2009-03-23, 16:17
Medlem
Någon som vet hur det verkar med att ta mel2 när man är diabetiker?
Citera
2009-03-23, 17:11
Medlem
Labolinas Linas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onico
Är det någon som använder skydd för ögonen?
Märker att man börjar få svarta ringar runt ögonen, ser ut som en tvättbjörn typ!

Jag solade några gånger utan skydd för ögonen, tror inte kan skada så mycket om man solar sällan. Det är väl främst bimbosar som behöver skydd då dom solar varje vecka året runt.
Citera
2009-03-23, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labolinas Lina
Jag solade några gånger utan skydd för ögonen, tror inte kan skada så mycket om man solar sällan. Det är väl främst bimbosar som behöver skydd då dom solar varje vecka året runt.

Solarieglasögonen är designade för att inte släppa igenom uv ljuset i solariet. ljuset i solariet är så starkt att det inte räcker med att blunda för att skydda sig, vilket gör att man utan skyddsglasögon riskerar skador på ögonen.

Enstaka gånger klarar man sig nog med, men vi "bimbos" (som du så vackert uttryckte det ) som gillar solariet bör defintivt använda glasögonen som skydd.
Citera
2009-03-23, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celiasilver
Solarieglasögonen är designade för att inte släppa igenom uv ljuset i solariet. ljuset i solariet är så starkt att det inte räcker med att blunda för att skydda sig, vilket gör att man utan skyddsglasögon riskerar skador på ögonen.

Enstaka gånger klarar man sig nog med, men vi "bimbos" (som du så vackert uttryckte det ) som gillar solariet bör defintivt använda glasögonen som skydd.

Vet du hur det verkar med diabetiker och mel2?
Du verkar ju kunnig inom detta
Citera
2009-03-23, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shivaxl
Vet du hur det verkar med diabetiker och mel2?
Du verkar ju kunnig inom detta

Jag är fascinerad av ämnet och det har blivit lite av ett hobbyprojekt, då fastnar en hel del när man läser om det.

Jag är faktiskt inte säker på det här om diabetes och melanotan, men det finns rapporter (användargjorda dock) där man noterat att blodsockernivåerna reduceras, vilket man borde se upp lite med.

Samt att melanotan med för mycket mannitol i skulle kunna orsaka insulin chock om man råkar få in det i en ven. vialer blandat med mannitol ska man överhuvudtaget se upp med och märker man av allergiska reaktioner kan det vara värt att införskaffa anti histamin att ta 40-45 min innan injection.

/C
Citera
2009-03-23, 22:18
Medlem
Labolinas Linas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celiasilver

Hehe, inget illa menat. Menar folk som solar överdrivet mycket utan anledning

Fast tillbaka till melanotan, för det mesta när jag sticker in nålen så känns det knappt. Ibland svider det lite, någon gång har det gjort så ont att jag tog ur nålen och försökte igen.
Vad beror detta på? Samma teknik används hela tiden. Kanske man träffar mitt i en hårsäck eller liknande ibland?

Edit

Tusen tack till dig Celiasilver, utan dig vore denna tråd nästan oanvändbar.
Citera
2009-03-23, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labolinas Lina
Hehe, inget illa menat. Menar folk som solar överdrivet mycket utan anledning

Fast tillbaka till melanotan, för det mesta när jag sticker in nålen så känns det knappt. Ibland svider det lite, någon gång har det gjort så ont att jag tog ur nålen och försökte igen.
Vad beror detta på? Samma teknik används hela tiden. Kanske man träffar mitt i en hårsäck eller liknande ibland?

Edit

Tusen tack till dig Celiasilver, utan dig vore denna tråd nästan oanvändbar.

*s* jag tog inte åt mig trots att jag gärna lägger mig i solariet i onödan (värme är min bästa vän)

Anledningen till varierande smärta när man trycker in nålen beror förmodligen på flera saker.

* Nålen får svårare att penetrera huden om man inte har den "snedade" delen uppåt och då gör det givetvis ondare.

*Hur mycket man tänker på att nålen går in i huden (psyket spelar gärna spratt)

*Man kan föra in nålen i "fel" vinkel vilket också försvårar hudpenetreringen

*Huden kan vara mer receptiv för tryck än vanligt

*vissa upplever att huden är mer svårpenetrerad när man är kall (bortse från isbits tricket), andra känner mer smärta när man är varm.

* man drar upp för lite hud där man ska sticka

*man sticker för nära föregående injektions plats osv...

Väldigt svårt att säga, det går säkert räkna upp ytterligare ett antal orsaker. Gör det för ont så är det kanske lika bra att ta bort nålen och försöka igen.

/mvh C

Labolinas lina: tack så mycket för de fina orden
Citera
2009-03-27, 00:53
Medlem
Jag vart tipsad utav en kompis om det här , han körde i höstas och är fortfarande brun som fan! Så det är ju bra saker vi snackar
Men nu min fråga , Vilka doser ska man köra när man väger 55KG / 170 CM Lång? om någon har en aning
Citera
2009-03-30, 16:13
Medlem
jaochss avatar
Har blivit lite paranoid de senaste dagarna. Flera gånger har det kommit en liten liten bloddroppe vid stället jag injicerar, EFTER själva injektionen. Det gjorde inte ont alls dock, har dock aldrig kommit blod förut och nu har det kommit flera gånger den senaste tiden. Är det bara otur med var jag injicerar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in