2010-08-31, 08:42
Medlem
Eller så kanske man kan det. Vart isf? Jag gissar att jag ligger runt miljonen.
Citera
2010-08-31, 09:32
Medlem
epost72s avatar
Menar du på dina egna trådar?
Eller vad syftar du på?
Citera
2010-08-31, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Menar du på dina egna trådar?
Eller vad syftar du på?

Egna trådar går ju att sitta och plussa ihop själv. Jag menade inläggsmässigt men det går väl inte. Jag anser dock att FB borde införa en räknare som räknar ens visningar totalt för alla inlägg. Jag vet inte exakt hur komplicerat det är men det borde ju gå.

Visserligen skulle sidvisningsräknaren vara lite missvisande eftersom man knappast läser alla inlägg varje gång man bläddrar förbi en sida med 10 inlägg. Men den skulle ge ett hum om hur det låg till.
Citera
2010-08-31, 09:47
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greenhorn
Egna trådar går ju att sitta och plussa ihop själv. Jag menade inläggsmässigt men det går väl inte. Jag anser dock att FB borde införa en räknare som räknar ens visningar totalt för alla inlägg. Jag vet inte exakt hur komplicerat det är men det borde ju gå.
OK jag misstänkte att det hade med din andra idé att göra.

Citat:
Ursprungligen postat av greenhorn
Visserligen skulle sidvisningsräknaren vara lite missvisande eftersom man knappast läser alla inlägg varje gång man bläddrar förbi en sida med 10 inlägg. Men den skulle ge ett hum om hur det låg till.
Skulle säga att det blir mycket missvisande, många visar dessutom 40 inlägg per sida, och skummar förbi flera sidor utan att ens läsa det som står på sidorna.
Citera
2010-08-31, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epost72

Skulle säga att det blir mycket missvisande, många visar dessutom 40 inlägg per sida, och skummar förbi flera sidor utan att ens läsa det som står på sidorna.

Går det inte att kompensera för de som visar 40 då? Sen tror jag inte det finns någon som visar sida efter sida utan att läsa något som står där.

För min egen del så brukar jag nog skumma igenom långa inlägg medans jag oftast läser korta. När jag går in på en sida så läser jag nog de flesta ifall jag inte avbryter läsandet av tråden helt. Så jag tror inte det skulle vara så missvisande.
Citera
2010-08-31, 11:50
Medlem
Jag har nu räknat ihop mina sidvisningar på mina startade ämnen och det blev 597815 st. Galet ifall eran räknare fungerar. Gissningsvis hamnar mina totala visningar långt över miljonen.

Fattar ni inte att jag vill ha siffran på min gravsten. Det kan ni väl åtminstone ge mig.
Citera
2010-08-31, 21:35
Medlem
ischs avatar
Känns verkligen som att det skulle vara slöseri med tid och resurser. Måste finnas 50 saker som är viktigare och mer givande för användarna på forumet än detta.

Som lite petitess kan jag säga att jag hade 862 996 visningar. Och då kollade jag bara en tråd.
Citera
2010-08-31, 22:23
Medlem
micaeles avatar
Statistik i alla dess former (speciellt när det gäller en själv) är visserligen upphetsande och festligt, men detta är så onödig information att man baxnar. Den säger egentligen ingenting heller om trådstartens kvalitet, då många visningar kan bero lika mycket på motsatsen eller sköna inlägg i tråden.
Men detta kanske hör ihop med att TS vill ha betalt för att skriva på Flashback, och således vill ha lite siffror att backa upp detta med?

Jag hade totalt ca 850000 visningar på alla mina startade ämnen, i dagsläget 104 st. 8173 visningar per ämne, inte illa pinkat - ungefär 2% utav Flashbacks medlemmar besöker min tråd minst en gång. Visserligen stod djursexlänktråden för över 700000 utav visningarna, men det är periferi.
Med tanke på att jag står för 0.0007% utav det totala antalet inlägg på Flashback torde det vara hedervärt att jag lockar så många visningar på mina trådar.
Nej, nu får det vara nog med siffror. Man blir ju kåt av det!
Citera
2010-08-31, 22:34
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Ja, jädrar vad pengar man skulle kunna håva in...

Jag räknade bara tre trådar och kom då fram till ca 1 978 000 visningar ...

Men givetvis är det en väldigt dålig idé...

https://www.flashback.org/t798287

https://www.flashback.org/t716940

https://www.flashback.org/t720122
Citera
2010-08-31, 22:37
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Ja, jädrar vad pengar man skulle kunna håva in... ...
Mods och exmods trådar får inte räknas, ni har ju haft (och har) makten att tvinga folk till era trådar vare sig dom vill eller inte!
Citera
2010-08-31, 22:40
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Mods och exmods trådar får inte räknas, ni har ju haft (och har) makten att tvinga folk till era trådar vare sig dom vill eller inte!
Nu tycker jag att du agerar som en bakåtsträvare... Jag såg ju möjligheten att tjäna lite pengar...

Allvarligt talat är det ingen bra idé eftersom det är ganska lätt att få sidvisningar om man vill. Det svåra är att vara konsekvent i tusentals inlägg och därigenom få någon slags respekt från (i vart fall) en del av medlemmarna.
Citera
2010-08-31, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Nu tycker jag att du agerar som en bakåtsträvare... Jag såg ju möjligheten att tjäna lite pengar...

Allvarligt talat är det ingen bra idé eftersom det är ganska lätt att få sidvisningar om man vill. Det svåra är att vara konsekvent i tusentals inlägg och därigenom få någon slags respekt från (i vart fall) en del av medlemmarna.

Du menar att det bara är att skriva om djursex så får man sidvisningar?

Jag har en tråd som jag anser vara ickerepektabel bland mina trådar som dragit mycket visningar. Det är tråden "vilken klass tillhör du?" på kommunistforat. Annars är det jämt fördelat med visningar i resten av mina högkvalitetstrådar.

Jag undrar vad ni är för ena idioter här i tråden och då syftar jag enbart till Carl Hamilton? Det är lätt att få sidvisningar och därför ska ingen få veta sitt totala antal sidvisningar? Varför ska vi få se visningar alls på trådarna? Löjligt. Böj er och fixa genast!!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in