Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2010-08-31, 08:40
Medlem
Jag undrar om inte FB borde ge ekonomisk ersättning till framgångsrika skribenter bara för att ytterligare sporra skrivandet på forumet. Det kan ske genom att den med flest sidvisningar får en slant eller på något annat sätt att mäta popularitet.

Jag skulle personligen kunna tänka mig att donera pengar till ett sånt projekt.
Citera
2010-08-31, 08:59
Medlem
Dr.hankeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greenhorn
Jag undrar om inte FB borde ge ekonomisk ersättning till framgångsrika skribenter bara för att ytterligare sporra skrivandet på forumet. Det kan ske genom att den med flest sidvisningar får en slant eller på något annat sätt att mäta popularitet.

Jag skulle personligen kunna tänka mig att donera pengar till ett sånt projekt.

Min personliga åsikt är att hela grejen låter uruselt.

Man skriver ju för att man vill diskutera, debattera och ibland trakassera.

Inte ska man då påverkas ekonomiskt av sin diskutionslust.
Citera
2010-08-31, 09:01
Medlem
epost72s avatar
Idén låter lite så där, dels pga antal sidvisningar inte säger så mycket om kvalitén på tråden.
Föreslagna rankningssystem som förekommit tidigare har inte mottagits så väl

Vidare tycker jag inte idén med att betala skribenter låter som något som skulle gynna forumet.
Citera
2010-08-31, 09:03
Medlem

Men....
Du menar att vi ska ha en elit som får betalt för att bilda opinion? Låter det verkligen som något som är i linje med fb eller en god idé över huvud taget?
Citera
2010-08-31, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Idén låter lite så där, dels pga antal sidvisningar inte säger så mycket om kvalitén på tråden.
Föreslagna rankningssystem som förekommit tidigare har inte mottagits så väl

Det intressanta med en sidvisningsjakt är att FB troligen skulle bli ännu snabbare på att få ut nyheter. Det handlar iofs om minuter eller sekunder men ändå. Men någon garanti för att trolltrådar inte räknas borde väl finnas. Kanske ska inte porrtrådar heller räknas.

Citat:
Vidare tycker jag inte idén med att betala skribenter låter som något som skulle gynna forumet.

Varför inte? Jag börjar bli trött på att sitta här helt oavlönad.
Citera
2010-08-31, 09:08
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Men vem tvingar dig att stanna?
Citera
2010-08-31, 09:09
Medlem
Citat:
Men vem tvingar dig att stanna?

Det är klart, jag funderar på att sluta men det är svårt. Jag vill hellre ha pengar för det jag gör. Skulle sitta fint.
Senast redigerad av greenhorn 2010-08-31 kl. 09:12.
Citera
2010-08-31, 09:11
Medlem
Citat:
Det intressanta med en sidvisningsjakt är att FB troligen skulle bli ännu snabbare på att få ut nyheter. Det handlar iofs om minuter eller sekunder men ändå. Men någon garanti för att trolltrådar inte räknas borde väl finnas. Kanske ska inte porrtrådar heller räknas.

Men gör något annat då för guds skull!

Att ha folk som försörjer sig som opinionsbildare är ett fantastiskt recept på korruption.
Citera
2010-08-31, 09:13
Medlem
The Masters avatar
Citat:
Det är klart, jag funderar på att sluta men det är svårt. Jag vill hellre ha pengar för det.
Säg mig min gosse, är du Jude?

I övrigt kan jag bara säga som så att det är helt frivilligt att debattera på detta forum och ingen lönsam sidohobby. Vill man ha betalt för att skriva kan du skicka in roliga historier till expressen och få en trisslott eller 50 spänn för besväret.
Citera
2010-08-31, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MJ
Men gör något annat då för guds skull!

Att ha folk som försörjer sig som opinionsbildare är ett fantastiskt recept på korruption.

Självklart inte. Sker det genom sidvisningar eller något annat fiffigt system så skulle vi däremot få ytterligare incitament till att döda gammelmedias korruption. FBsystemet kommer inte bli korrupt.
Citera
2010-08-31, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The Master
I övrigt kan jag bara säga som så att det är helt frivilligt att debattera på detta forum och ingen lönsam sidohobby.

Har du missat helt att tråden handlar om att ändra detta faktum?
Citera
2010-08-31, 09:25
Medlem
epost72s avatar
Det finns dock personer som idag sitter oavlönade på FB som rimligtvis borde ha ersättning före de som enbart skriver.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in