Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2019-04-13, 16:43
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymare
SW. AA:s fall gick till preskription 2015 efter att JA gömt sig undan rättvisan.

Det gäller våldtäkt mot SW, 10 års preskriptionstid.
AAs fall rubricerades som våldtäkt när Gehlin skickade in kondomen hon sparat till labbet. Dessvärre hittades inget DNA eller kroppsvätskor på kondomen, och därmed förlorade AA sin 10-åriga preskriptionstid, bara för att hon glömde smeta lite kroppsvätskor på kondomen hon gav till polisen. Så går det när ungar inte lär sig naturvetenskap i skolan. De växer upp till inkompetenta bevisförfalskerskor.
Senast redigerad av outoftheblue 2019-04-13 kl. 17:00.
Citera
2019-04-13, 16:44
Medlem
duqus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nickelodion
Oj, nu tog det hela en ny twist.

Svensken OB som greps i Quito dagen efter JA greps är nu anhållen och åklagarna har 90 dagar på sig att formulera ev åtal. Samtidigt har hans bankkonton spärrats och åklagarna har tillkännagett att han har köpt flygbiljetter för minst 2,4 miljoner kr de senaste fem åren.

OB har besökt JA på ambassaden 20 gånger.

Nya bud från Equador: OB gjorde nu bara 12 besök på ambassaden....
Beslaget på flygplatsen talar knappast för att dra till Japan för "kampsport", mera påminner det om vad som försvann på Arlanda från Assange när han åkte till Tyskland, trots att det fanns en häktningsorder utfärdad på honom 3 tim tidigare...

Dagens överraskning är ev förhandlingar mellan Juan Branco och Macron att ge Assange asyl i Frankrike, det visar sig nu att Assange även har barn i Frankrike !!

Citat:
Ursprungligen postat av Nickelodion
.......
I handen på JA när han bärs ut kan man se att han håller en bok skriven av Vidal i sin hand. Det spekuleras att det är ett meddelande om att information skall släppas på internet. Sån information har (ev) släppts på WikiLeaks nu, men jag ser inget om det på WLs twitter.

Insurance-filernas kod sägs vara ute nu på darknet, anonymous har även riktat direkta hot mot Englands regering så vi kan väntas oss efterspel ala hackningar igen-någonstans.
Senast redigerad av duqu 2019-04-13 kl. 16:53.
Citera
2019-04-13, 19:19
Medlem
Erik Östs avatar
Skönt att "den riktiga" rättvisan fått tag i honom nu!

Då kan vi hoppas att vi inte får mer serverade riktiga nyheter utan bara det som msm förmedlar, skönt, då vet vi!

Då vet vi hahahaahhhaaha!
Senast redigerad av Erik Öst 2019-04-13 kl. 19:23.
Citera
2019-04-13, 21:20
Medlem
Anonymares avatar
Mycket spekulationer här. Nu finns det äntligen en chans att få veta vilka handlingar JA har begått. På flykt undan rättvisan i nästan 10 år, från 2012 laglöst. Visst är det skönt att rättvisan äntligen kommer ifatt rymlingen? Vilken fantastisk vecka och allt jag hoppats på kan nu bli verklighet medan ni lär fortsätta här med er alternativa verklighet. Förundersökningen tas upp igen på måndag?
Citera
2019-04-13, 21:36
Medlem
Citat:
Mycket spekulationer här. Nu finns det äntligen en chans att få veta vilka handlingar JA har begått. På flykt undan rättvisan i nästan 10 år, från 2012 laglöst. Visst är det skönt att rättvisan äntligen kommer ifatt rymlingen? Vilken fantastisk vecka och allt jag hoppats på kan nu bli verklighet medan ni lär fortsätta här med er alternativa verklighet. Förundersökningen tas upp igen på måndag?

Det finns ingen chans i helvete att förundersökningen tas upp igen. Marianne Ny vred sig som en mask under alla år, kämpade emot för allt vad tygen höll och fasade för den dag då verkligheten skulle hinna ikapp henne och hon skulle stå där med rumpan bar.

Med några desperata lögner hopsnickrade i sista sekund lyckades hon komma undan med blotta förskräckelsen. Den förödmjukelsen vill garanterat ingen åklagare vara med om.
Citera
2019-04-13, 22:28
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gugge-B
Det finns ingen chans i helvete att förundersökningen tas upp igen. Marianne Ny vred sig som en mask under alla år, kämpade emot för allt vad tygen höll och fasade för den dag då verkligheten skulle hinna ikapp henne och hon skulle stå där med rumpan bar.

Med några desperata lögner hopsnickrade i sista sekund lyckades hon komma undan med blotta förskräckelsen. Den förödmjukelsen vill garanterat ingen åklagare vara med om.

Vi får väl se. Jag tror att på att förundersökningen tas upp igen, allt annat vore överraskande. Givet hur SW fått lida bör man göra allt som går för att hon ska kunna få upprättelse. Den lille ormens långa flykt undan rättvisan är äntligen slut.
Citera
2019-04-13, 22:37
Medlem
Citat:
Vi får väl se. Jag tror att på att förundersökningen tas upp igen, allt annat vore överraskande. Givet hur SW fått lida bör man göra allt som går för att hon ska kunna få upprättelse. Den lille ormens långa flykt undan rättvisan är äntligen slut.

Känner du SW? Då får du gärna ge lite mer information. Vi övriga har bara haft tillgång till hennes första förhör och MN's vanskötsel ( om inget väldigt överaskande finns som är okänt). Utifrån vad som är allmänt känt (i.e. det som går att hitta i tråden och lätt på internet) så är det ju inget som tyder på vad du påstår. Men kanske sitter du på inside? Kan du inte berätta? Tror alla efter 5000+ intetsägande inlägg skulle vara inresserade av om du har verklig information som går emot vad som är allmänt känt.
Citera
2019-04-13, 22:49
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Marianne är alltså äntligen ute ur bilden? Nog är det intressant att ytterligare en åklagare får ta dig en titt på fallet, utan hennes manipulativa inflytande. Troligtvis finns fortfarande ingen grund för åtal, men på något sätt vore det kanske bra för alla inblandade om han utlämnades hit, fick genomlida en rättegång och sen friades med dunder och brak. Trist för SW, men rättsväsendet är inte till för att stryka henne medhårs. Hon och Massi Fritz får din dag i rätten, han frias, de överklagar, men ingen vill ta upp eländet igen. Så blir alla nöjda och glada.
Citera
2019-04-13, 22:55
Medlem
Anonymares avatar
Bra att media nu börjar förstå fakta kring nedläggningen.

BBC skriver så här.

Citat:
Swedish prosecutors dropped a rape investigation into Assange in 2017 because they were unable to formally notify him of allegations while he stayed in the embassy
.

Nu kommer det att gå att delge och då är det helt självklart att skadan JA och Ecuador orsakat måste repareras så långt detta ät möjligt.
Citera
2019-04-13, 23:14
Medlem
Citat:

Jag ser framför mig hur de ansvariga på åklagarmyndigheten svär och hytter med nävarna mot nån kvällstidningsbild på Fritzen...
- "...du och din stora jävla käft Fritz... Vi hade ju för i helvete lyckats slingra oss ur det här och så kommer du och yrar om att öppna upp fallet igen. Nu måste vi hitta på ytterligare nån lögn om en byråkratisk detalj att skylla på så att vi slipper stå där igen och bli tvungna att stå till svars för 7 års justitiemord...

- "Men vad sägs om... 'det kan inte förväntas att USA skulle låta Sverige gå före" så därför är det ingen idé att vi öppnar upp fallet igen... "

- "Ha ha ha, 'inte kan förväntas' jo det blir perfekt. Den formuleringen funkar alltid..."
Jag avundas inte åklagarmyndigheten just nu.

(Hoppas att de inte läser flashback för då har jag precis visat hur de ska kunna slippa undan igen...)
Senast redigerad av Gugge-B 2019-04-13 kl. 23:18.
Citera
2019-04-13, 23:32
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Jag ser framför mig hur de ansvariga på åklagarmyndigheten svär och hytter med nävarna mot nån kvällstidningsbild på Fritzen...
- "...du och din stora jävla käft Fritz... Vi hade ju för i helvete lyckats slingra oss ur det här och så kommer du och yrar om att öppna upp fallet igen. Nu måste vi hitta på ytterligare nån lögn om en byråkratisk detalj att skylla på så att vi slipper stå där igen och bli tvungna att stå till svars för 7 års justitiemord...

- "Men vad sägs om... 'det kan inte förväntas att USA skulle låta Sverige gå före" så därför är det ingen idé att vi öppnar upp fallet igen... "

- "Ha ha ha, 'inte kan förväntas' jo det blir perfekt. Den formuleringen funkar alltid..."

(Hoppas att de inte läser flashback för då har jag precis visat hur de ska kunna slippa undan igen...)

Det är slut på drömmandet nu. JA kommer nu att få den behandling han förtjänar. Underbart!

Ecuador har ställt till med en enorm skada men avhysningen var stilfull, plus i kanten för utförandet. Precis som jag skrivit förut valde de att glänta på dörren så polisen fick sköta avhysningen och utsläpandet.
Citera
2019-04-14, 00:44
Medlem
Magnus-Erikssons avatar
Citat:

Håller med om att åklagarmyndigheten troligen svär och svettas lite nu och med största sannolikhet förbannar Fritz glappkäft men jag hyser inga tvivel på att de kommer komma med nåt torrt byråkratiskt avvisande som ingen journalist ifrågasätter.

"inte kan förväntas" är helt klart kungen av intetsägande uttalanden.

Men jag tror att det blir något som signalerar att Sverige "inte har möjlighet att". På det sättet kan de signalera att åklagarmyndigheten verkligen skulle vilja öppna upp fallet igen men att de inte kan på grund av att det är "Storbritanniens rättsväsendes regler som bestämmer att..." och därför är det poänglöst för Sverige att öppna upp utredningen igen.

Jag tvivlar inte på att åklagarmyndigheten kommer hitta en byråkratisk procedur att skylla på så att de slipper undan. Har de kämpat i sju år för att slippa komma till ett riktigt avslut så kommer de inte låta Fritz sabba allting de kämpat för.

Vill man vara lite mer konspiratorisk lagd så samkör Sverige och Storbritannien nåt spel där Sverige trots allt gör en formell begäran om att få Assange till Sverige som man vet kommer att avslås på grund av att Storbritannien i sin tur skyller på nån byråkratisk procedur att de på grund av benhårda rättsregler inte kan låta Sverige gå före USA. Det vore ju ur svensk synvinkel det klart lindrigaste sättet att slippa undan, men jag tror inte på det.
Senast redigerad av Magnus-Eriksson 2019-04-14 kl. 00:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in