Citat:
Ursprungligen postat av
Anonymare
Jag behöver inte övertyga någon annan men min uppfattning tycks ha stöd från regeringen via UD och deras samlade juridiska expertis, liksom via oberoende beslut i domstol i samband med häktning, nu senast i tingsrätten efter UN WGAD:s åsikt. Även UK har motsvarande åsikt. Så min ståndpunkt tycks ha rejält mycket mer stöd än den icke juridiskt bindande och överklagade åsikten från UN WGAD. Det mesta tyder på att jag är på rätt spår och UN WGAD är helt ute och cyklar. Men pudel kan fortfarande komma, vi väntar...
Du skriver då fint och så övertygande och för den oinsatte kan det nog verka stämma?
Men....🙄
Det handlar inte om någon våldtäkt likt du försöker övertyga folk om.
Julian Assange, Wikileaks, Snowden, visselblåsare är vad allt detta handlar och om det vägrar du blint se!
Tyvärr så visar vår regering, tjänstemän och rättsväsende att något är sjukt i vårt land genom sitt agerande i ärendet.
Ett våldtäktsärende hade varit avslutar för länge sedan och åtal hade väckts om bevis funnes.
Men nej! Vår regering visar klart och tydligt att de vill ha Assange inlåst på andra grunder och det är inte
Otroligt att de "drängar" för sin herre och det är ju USA som vi alla vet!
I ett land utan maktmissbruk fungerar det som du beskriver i ditt inlägg, men i övrigt verkar du inte ha förstånd till se helheten.
Ett tag trodde jag faktisk att du hade intelligens nog till inse dina brister på att analysera och lära dig ut av de duktiga personer som försökt förklara för dig och övertyga med otaliga fakta och bevis!
Men ack vad besviken jag blev på dig😡