Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2010-08-25, 21:49
Medlem
F-Lisa.

Du har kanske rätt. det kanske finns dom som har mer än 143 i IQ. Inte har egna agendor eller väljer att agera utifrån att man inte fått det man var ute efter. Jag tror nog T-20 kan förklara hur det hela egentligen gick till bara viljan finns, mycket handlar om viljan, lämpliheten och förmågan får en möjlighet att granskas men i detta fall handlar det faktiskt om uppsåt, vilket T-20 kan tala om helt fritt om det handlar om ärligt uppsåt, T-20 och den sk. åtalade förövaren har faktiskt en möjlighet att fortsätta sin relation om nu den andra T tagit initiativ till allt detta. Visar det sig att allt föhåller sig annorlunda så avväntar man så klart ordentliga skyndsamma utredningar av det hela.

Leroy
Citera
2010-08-25, 21:50
Medlem
deckardrottningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Copoo
Vem var det som sa "har skev kvinnosyn och problem med att ta ett nej" till pressen? Troligtvis AA.

Är det AA så ska man tänka på att hon är pressansvarig och mediatränad, och utbildad i internationell konflikthantering. Hon kan väga sina ord på guldvåg. Att Assange har "problem" att ta ett nej, betyder ju inte att han inte tog ett nej. Han kanske bara tjatade. (Det stämmer bra in på definitionen av ett ofredande.)
Citera
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deckardrottningen
Nej, det är den okända kvinnan kallad T20 som har stått för den. AA har bara anklagat JA för ofredande.

Tja, enligt bloggar och uttalande i media så var det ingen av dem som gjorde någon anmälan, det bara råkade bli så, tydligen. Trillade på ett bananskal i receptionen och lämnade in fel blankett, eller nåt.

Men visst, förlåt mig, jag reviderar:

2. JA uthängd i världspressen som våldtäktsman.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Copoo
Vem var det som sa "har skev kvinnosyn och problem med att ta ett nej" till pressen? Troligtvis AA.

eftersom hon sett ett beteende mot sig själv och fått ngt liknande återberättat av T20
ville hon stötta "anmälan" (ngn trodde de ville veta om man kan tvinga ngn med riskbeteende, kondomlöst rundknullande, att HIV-testa sig) med sitt eget fall av ofredande

som hon inte ansåg så grovt att det var värt att rapportera förrän hon insåg att han kanske satt det i system mot många
Senast redigerad av Aniska 2010-08-25 kl. 21:52.
Citera
2010-08-25, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
http://www.ladda-upp.com/bilder/38707/saker

Inte förrän nu ser jag att demonstranterna anno 1973 i utsvängda jeans och långa polisonger, hade problem med dyslexi. Hur förbannat svårt skall det vara att stava till "ÖVERGREPP" i så stora bokstäver?
Citera
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aniska
som hon inte ansåg så grovt att det var värt att rapportera förrän hon insåg att han satt det i system mot många

Jag hoppas verkligen att det JA gjort var minst så grovt att även resten av världen anser att det var värt att rapportera.
Citera
Medlem
Callass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deckardrottningen
Nej, det är den okända kvinnan kallad T20 som har stått för den. AA har bara anklagat JA för ofredande.

AA kan faktiskt ha varit den som (indirekt) anklagade JA för att ha våldtagit T-20.
De unga kvinnorna vände sig till polisen för att fråga råd.
Osäkert hur det egentligen kunde bli en våldtäktsanmälan av det hela...
Citera
2010-08-25, 21:57
Medlem
DeLoreans avatar
Citat:
från Åklagarens hemsida
http://www.aklagare.se/Media/Nyheter/Beslut-i-Assangearendet-onsdag/
Verkar som om den sista delen av texten har fallit bort? Meningen slutar i tomma intet...
Citera
2010-08-25, 21:58
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeLorean
Du menar att det kan vara så att CB bara är ute och snackar vad gäller T20?

Vet du om det över huvud taget finns ett mål/diarienummer när det gäller T20?
http://www.aklagare.se/Media/Nyheter/Beslut-i-Assangearendet-onsdag/
Anmälan nr 1 K246314-10 (T20)
De uppgifter som framkommit vid förhör med målsägaren är, som tidigare meddelats, sådana att misstanke om våldtäkt inte längre föreligger. Detta innebär inte att jag inte fäster tilltro till hennes uppgifter. Jag har studerat innehållet i förhöret för att se om misstanke om annat brott kan anses föreligga, i första hand ofredande eller sexuellt ofredande, men finner vid min analys att så inte är fallet.
Förundersökningen läggs därför ned vad avser denna anmälan eftersom det inte föreligger misstanke om brott.

Anmälan nr 2 K246336-10 (Anna Ardin)
Misstanken om ofredande kvarstår. Jag kommer att ge direktiv till utredaren att höra den misstänkte.
Citera
2010-08-25, 22:01
Medlem
Citat:
Det var polisen som gjorde värderingen våldtäkt, inte tjejerna.
Håll dig till fakta.

Jo men vem försåg Poliserna med fakta? Jo tjejerna DÄR en av dem lämnade ett kompletterande vittnesmål för att backa upp den yngre kvinnans berättelse. Nu är den yngre kvinnans berättelse ingen grund alls för något brott så VEM försåg Poliserna med just den lilla bit fakta som fick dem att ropa högt ... VÅLDTÄKT!
Citera
2010-08-25, 22:02
Medlem
Citat:
Hurdå?

T.ex. väsa i T20s öron som bara en rabiat feminist orm kan göra.. vååååldtäkt...
Citera
2010-08-25, 22:03
Medlem
Citat:
Anmälan nr 2 K246336-10
Misstanken om ofredande kvarstår. Jag kommer att ge direktiv till utredaren att höra den misstänkte

Den andra anmälan är den som AA gjort. Och där kvarstår alltså misstanken. Äklagaren har gjort en analys och anser att det i AAs fall.
]

Det vore ju intressant om vi kunde få veta om denna redogörelse har ändrats/kompletterats ytterligare sedan i fredags då konsultationen skedde mellan Poliserna och de 2 kvinnorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in