Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2010-09-02, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raticid
I kombination med karaktärsdrag som borderline/psykopat (vilket många inte har förstått är ungefär den diametrala motsatsen till Aspbergers syndrom) är hög IQ snarare något riktigt farligt: Hannibal Lector-varning.
Allt som vi vet om AA hittills stämer in på din beskrivning ovan. Verkar vara en drömkvinna. Rena svarta änkan.
Citera
2010-09-02, 17:42
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beheaded
Det har nu spekulerats om både AA och SW som varandes abortmotståndare. AA har tydligen skrivit på sin blogg att hon är abortmotståndare.

Det förvånar mig att en kvinna som är abortmotståndare inte själv ser till att skydda sig, utan istället förlitar sig på att mannen ska använda kondom. Hur tänker man då? Varför inte bara ta eget ansvar för att skydda sig?

Exakt!

En annan rimlig försiktighetsåtgärd är att bara knulla med män man kan tänka sig att skaffa barn med och att dessförinnan berätta för mannen i fråga att abort aldrig kommer att bli aktuellt. Det måste väl anses ingå i den grundläggande respekten för motparten. Kommunikation, hänsyn och de' å så'nt.
Citera
2010-09-02, 17:46
Medlem
Gullegubbens avatar
Att (eventuellt utan eget skydd) så snabbt knulla med en tidigare okänd man, som dessutom är på resande fot och således inte kan antas kunna fungera som en bra närvarande far, rimmar väldigt illa med abortmotstånd. Abortmotståndare har inte råd att vara slampor. Insatserna är för höga, särskilt för de eventuella barnen.
Citera
2010-09-02, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Att (eventuellt utan eget skydd) så snabbt knulla med en tidigare okänd man, som dessutom är på resande fot och således inte kan antas kunna fungera som en bra närvarande far, rimmar väldigt illa med abortmotstånd. Abortmotståndare har inte råd att vara slampor. Insatserna är för höga, särskilt för de eventuella barnen.

Jag vill så gärna veta vems kondomer som användes.

Med tanke på SWs välplanerade flört med JA så bör hon ha utrustat sig redan veckor i förväg.
Men i AAs fall så var de ju i hennes lägenhet i alla fall så något skydd borde hon ha kunnat skrapa ihop. Och andra sidan bodde ju JA där också och kör han på lika hårt med alla kvinnor han träffar bör han också vara väl förberedd.
Citera
2010-09-02, 17:52
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillalinnea
Men det var väl så att i AAs fall hade han kondom varje gång men att den gick sönder/förstördes vid ett tillfälle?
I SWs fall hade de överenskommet skyddat såväl som skyddat sex?

Missade du att jag citerade detta, eller förstod du inte vad som stod i citatet?

Citat:
På en senare följdfråga om kondom användes vid samtliga tillfällen svarade Assange att så var fallet.
Citera
2010-09-02, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattafanken
Missade du att jag citerade detta, eller förstod du inte vad som stod i citatet?

Citat:
På en senare följdfråga om kondom användes vid samtliga tillfällen svarade Assange att så var fallet.

Jag missade inget alls. Men det förhör av JA som publicerat gäller ju AA och inte SW.
I SWs fall så är de uppgifter som läckt ut att de hade skyddat såväl som oskyddat överenskommet sex.

Om jag missuppfattat något så länka men gärna rätt.
Citera
2010-09-02, 18:05
Medlem
Callass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
För varje timma som går, utan att Anista eller någon annan radikal feminist förnekar sprutanklagelser, ökar sannolikheten.

När tvåan var på tal, ställde sig Rebellagänget upp mangrant och förnekade att det varit aktuellt. Men, vi har ännu inte fått någon dementi som rör fulsprut.

Vi kan nog inte dra de slutsatserna om dementier osv...
Aniska och resten av rebellorna verkar ha beordrats radiotystnad nu... de har inte skrivit något öht sedan igår.

Vad gäller "tvåan" har jag väldigt svårt att glömma det alternativet, särskilt med tanke på alla Ass-man och Ass-anger tillmälen från vissa i tråden.

Kan det ha varit något i den här stilen tex?
https://www.flashback.org/t1277540
Citera
2010-09-02, 18:10
Medlem
Callass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillalinnea
Jag vill så gärna veta vems kondomer som användes.

Med tanke på SWs välplanerade flört med JA så bör hon ha utrustat sig redan veckor i förväg.
Men i AAs fall så var de ju i hennes lägenhet i alla fall så något skydd borde hon ha kunnat skrapa ihop. Och andra sidan bodde ju JA där också och kör han på lika hårt med alla kvinnor han träffar bör han också vara väl förberedd.

Om det var AAs paket kanske JA snodde med sig en eller två inför Enköpingstrippen???
(Huh, en sådan grej skulle nog kunna göra mig nästan lika galen som AA.)
Citera
2010-09-02, 18:10
Medlem
beheadeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Exakt!

En annan rimlig försiktighetsåtgärd är att bara knulla med män man kan tänka sig att skaffa barn med och att dessförinnan berätta för mannen i fråga att abort aldrig kommer att bli aktuellt. Det måste väl anses ingå i den grundläggande respekten för motparten. Kommunikation, hänsyn och de' å så'nt.

Precis! För visst klarar väl även kvinnor av att kommunicera och ta hänsyn? Det tycker i varje fall jag, men feminister kanske har en annan syn på kvinnor?
Citera
2010-09-02, 18:13
Medlem
PuncturedBladders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Callas
Vi kan nog inte dra de slutsatserna om dementier osv...
Aniska och resten av rebellorna verkar ha beordrats radiotystnad nu... de har inte skrivit något öht sedan igår.

Vad gäller "tvåan" har jag väldigt svårt att glömma det alternativet, särskilt med tanke på alla Ass-man och Ass-anger tillmälen från vissa i tråden.

Kan det ha varit något i den här stilen tex?
https://www.flashback.org/t1277540
Man ska nog inte dra för stora slutsatser av det. Hade de vetat något hade de antagligen skrivit det men det mest sannolika är att de, precis som vi, inte vet vad som hänt. De tycker bara det är roligt att hans namn börjar på Ass, vilket visar vilken nivå de ligger på.

Att trycka in ett finger i rumpan skulle klassas som våldtäkt men då skulle inte anmälan dröjt.
Citera
2010-09-02, 18:15
Medlem
Fula Gubbens avatar
Är abort-motståndet hos AA verkligen ett faktum? Det är en mycket ovanligt politisk hållning i Sverige, och förvisso absolut inte gångbar inom socialdemokratin. Låter märkligt.

- F.G
Citera
2010-09-02, 18:15
Medlem
[quote=

Att trycka in ett finger i rumpan skulle klassas som våldtäkt men då skulle inte anmälan dröjt.[/QUOTE]

Hur menar du då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in