Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2010-08-23, 16:08
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rövner
Låt mig fråga er som tycker att A.A:s engagemang i sexualövergrepp bör tas som en indikation på att hon har satt dit j.a: kan det inte istället vara detta engagemang som utlöst antastningen/övergreppet? J.A. kanske inte kan acceptera att en kvinna berättar om sin syn på de här frågorna för honom och lite salongsberusad svarar med ett skamgrepp? (Detta är naturligtvis bara ett av många scenarion)

Jag tror.... he couldn't care less. Han skulle ju precis få fitta. Och hon var ju uppenbarligen villig. Tror du han klagade?
Citera
2010-08-23, 16:09
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gudmund
Så du menar att om 5 olika 7 åriga flickor hävdar att du tafsat på dom vid olika tillfällen, så är det inte mer kompromitterande än om en gör det? I brist på fysiska bevis?

Din argumentationsteknik är på samma nivå som "har du slutat slå din fru?"

Dina frågor är totalt irrelevanta för sakfrågan...
Citera
2010-08-23, 16:10
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Jag har inte tid att följa den hela den här tråden, det stämmer. Dock tvivlade jag på påståendet då det lät absurt och det visade sig juockså inte stämma, så det var ju bra att jag kunde rätta er "mer insatta" på den här frågan

Vad var det som inte stämde?
Citera
Medlem
rövners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Jag tror.... he couldn't care less. Han skulle ju precis få fitta. Och hon var ju uppenbarligen villig. Tror du han klagade?
Han kanske kände att han ville sätta en rabiatfemimist på plats och våldsknullade henne när hon somnat. Sårad manlighet kan vara en smutsig sak
Citera
Medlem
Gudmunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deckardrottningen
Det var ju en vanlig taktik redan i häxrättegångarna, att låta en stor mängd barn peka ut häxan. Så du är på rätt spår.

Visst , dom KAN ljuga , men det verkar inte trovärdigt iom deras sociala och politiska situation.
Citera
Medlem
lajjjbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
En del där som jag tycker man kan ha synpunkter på, men jag har uppriktigt sagt inte grottat ned mig i det där särskilt djupt. Jag tycker inte det säger särskilt mycket om vad som hände mellan henne och Assange, och än mindre om vad som hände mellan den andra kvinnan (som väl var den som tog initiativ att gå vidare med det här) och Assange.

Med en pistol mot tinningen och tvingade att gissa så skulle nog de flesta i nuläget, med den information som finns tillgänglig, dra till med att AA försökt koka soppa på en spik, förmodligen även du Trojan. Och däri ligger Mayitos poäng...
Citera
2010-08-23, 16:11
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
En del där som jag tycker man kan ha synpunkter på, men jag har uppriktigt sagt inte grottat ned mig i det där särskilt djupt. Jag tycker inte det säger särskilt mycket om vad som hände mellan henne och Assange, och än mindre om vad som hände mellan den andra kvinnan (som väl var den som tog initiativ att gå vidare med det här) och Assange.

Nej, naturligtvis inte.

Men vi vet att:

1) Anna Ardin plus tjej som du vägrar att delge oss namnet på gjort varsin polisanmälan.

2) Julian Assange anhölls.

3) En av polisanmälningarna lades ner mindre än ett dygn senare och beslutet att anhålla Assange upphävdes.

4) Kvar finns anmälan om ofredande och om detta vet vi ingenting.

Klart som fan vi MÅSTE spekulera i en krimtråd att det är något vajsing på hela anmälningsförfarandet. Det är naturligt att vi riktar blicken mot de som anmält. Sedan MÅSTE du läsa på om Anna Ardin - annars blir det helt absurt.

Om allt är en sjuk överreaktion på mänsklig samvaro finns svarat att hitta hos Anna Ardin. Av naturliga skäl. Och den andra bruden. Så du får gärna delge oss namnet så kan vi själva avgöra vad som kan vara relevant och icke.
Citera
2010-08-23, 16:12
Medlem
deckardrottningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gudmund
Visst , dom KAN ljuga , men det verkar inte trovärdigt iom deras sociala och politiska situation.

Vet du något som vi andra inte vet om vem den andra tjejen är, eftersom du kan uttala dig om hennes sociala och politiska situation? Berätta för oss i så fall. Du kan pm:a.
Citera
Medlem
rövners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Vad var det som inte stämde?
Vänligen läs tråden
Citera
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Han kanske kände att han ville sätta en rabiatfemimist på plats och våldsknullade henne när hon somnat. Sårad manlighet kan vara en smutsig sak

Jag tror han är alldeles för upptagen med att åka land och rike runt över hela världen. Uppenbarligen har han inga som helst problem att fiska upp villiga fittor på vägen. Jag tror han får mer än dom flesta bara kan drömma om. Jag tror inte han har någon som helst anledning att känna på någon som helst form av sårad manlighet. Och skulle han det, finns det fler var dom kom ifrån. You win some, you lose some...
Citera
Medlem
Gudmunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lajjjban
Med en pistol mot tinningen och tvingade att gissa så skulle nog de flesta i nuläget, med den information som finns tillgänglig, dra till med att AA försökt koka soppa på en spik, förmodligen även du Trojan. Och däri ligger Mayitos poäng...

Så menar du att anna har hittat på den okända kvinnans historia?
Som jag förstått det pratade den andra kvinnan med polisen och det ledde till våldäktsanmälan.
Citera
2010-08-23, 16:13
Medlem
deckardrottningens avatar
Citat:

Det skulle vara våldtäkt, på allvar. Glöm inte att det är ett icke-sexuellt ofredande hon har anmält Assange för. Något i stil med att ringa för ofta, eller skicka för många SMS. http://sv.wikipedia.org/wiki/Ofredande
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in