Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2010-08-22, 20:04
Medlem
BaalZeBubs avatar
ta bort (dumt inlägg drev mig off topic)
Senast redigerad av BaalZeBub 2010-08-22 kl. 20:14.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av calle555
Tankar kring lördagens sena lunch:

På lördagen finns Assange och T30+ på en lunch tillsammans. På lunchen finns också T20+. Hon har bjudits in av T30+ som tack för att hon ringde och erbjöd sig att hjälpa till. T20+ är snabb. Hon och Assange charmar varandra. De spenderar eftermiddagen tillsammans.

Jag tror inte att T30+ var direkt överlycklig ...

Så kan man få fram genom folk på lunchen vem T20+ kan vara?
Vilka fler var med?
Citera
Medlem
Akademicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Windom_Earl
Google har texten cachad.

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:KqxoRlB3Ub0J:annaardin.wordpress.co m/2010/01/19/sjustegsmodell-for-laglig-hamnd/+sjustegsmodell+f%C3%B6r+laglig+h%C3%A4mnd&cd=1&hl =sv&ct=clnk&client=safari
Förklara för en idiot. Vad menas med att texten är cashad?
Citera
2010-08-22, 20:05
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Svenska myndigheter är inte vana vid att svara på frågor som gäller rättssäkerhet och liknande krimskrams. I resterande 99.99% av den här typen av fall är det bara rättshavererande bloggare som påpekar missförhållanden. När det helt plötsligt kommer utländska journalister med svindyra kameror blir de helt... jävla... ställda.

"Vafan, så här har vi ju alltid gjort..."
Citera
2010-08-22, 20:07
Medlem
Anemons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kill bill
Tror inte Sossarna ser PP som ett hot dock.

Där tror du jävligt fel. Läs detta som Anna Ardin själv har skrivit om piratpartiet på newsmill:

" 214 tusen (som röstade på piratpartiett i EU valet ,min anmärkn.) är ett problem som vi i riksdagspartierna kommer ägna hundratals möten och analystimmar åt "-Anna Ardin

http://www.newsmill.se/node/7929%23comment-56416

Så om man ägnar hundratals möten och analystimmar åt ett parti så ser man de nog som ett hot.
Senast redigerad av Anemon 2010-08-22 kl. 20:37.
Citera
2010-08-22, 20:07
Medlem
Windom_Earls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akademica
Förklara för en idiot. Vad menas med att texten är cashad?
Det betyder att Google har lagrat en (textbaserad) kopia av webbsidan i fråga på sina servrar. Detta innebär att man kan komma åt och läsa mängder av webbsidor som sedan länge har tagits bort/stängts, som i det här fallet. AA vill inte, av oklara skäl, att någon skall kunna läsa hennes blogg längre, men tack vare att Google har lagrat den i deras cache så är det inga problem.
Citera
2010-08-22, 20:12
Medlem
Xunders avatar
Denna har kanske postats tidigare här, men för er som missat den, kolla!! Jag skäms som svensk när jag lyssnar på detta.

http://www.youtube.com/watch?v=AOALmoK2fN8&feature=player_embedded

CNN intervjuar Karin Rosander, och det är uppenbart att hans om intervjuar Karin Rosander inte fattar ett dugg hur det fungerar här i Sverige, och förståeligt det, för enligt mig var det väldigt otydligt med.
Citera
2010-08-22, 20:13
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raticid
Det är nästan så man saknar Margarinberg och hennes otroliga grodor. Vad gör den häxan nu för tiden?

vår kära regering utnäämnde henne till ordförande för svenska spel, och där kom det nyligen fram att hon har myglat med arvoden
Citera
2010-08-22, 20:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Windom_Earl
Det betyder att Google har lagrat en (textbaserad) kopia av webbsidan i fråga på sina servrar. Detta innebär att man kan komma åt och läsa mängder av webbsidor som sedan länge har tagits bort/stängts, som i det här fallet. AA vill inte, av oklara skäl, att någon skall kunna läsa hennes blogg längre, men tack vare att Google har lagrat den i deras cache så är det inga problem.

Hjälper till här- exempel: du skriver in Anna-Ardin i google fönstret - tryck enter.
Du får upp ett sökresultat som ser ut så här:

Anna Ardin (annaardin) on Twitter
feminist, djurrättsaktivist & gotlänning, finns även på @kristenvanster.
twitter.com/annaardin - Cachad - Liknande

Ordet cachad är i blå stil, klickar du på den får du upp en äldre textkopia.
Citera
2010-08-22, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anemon
Där tror du jävligt fel. Läs detta som Anna Ardin själv har skrivit om piratpartiet på newsmill:

" 214 tusen (som röstade på piratpartiett i EU valet ,min anmärkn. är ett problem som vi i riksdagspartierna kommer ägna hundratals möten och analystimmar åt "-Anna Ardin

http://www.newsmill.se/node/7929%23comment-56416

Så om man ägnar hundratals möten och analystimmar åt ett parti så ser man de nog som ett hot.

Det betyder ju inte att hon ser dem som ett hot i rikspolitiken, utan som ett hot mot sin egen plats i EU-parlamentet. I övrigt ser hon en öppning i det hela, att det kommer att bli en massa resor, gratisätande och fester på väljarnas bekostnad, för att motarbeta detta hot att berika sig själv.
Citera
2010-08-22, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liobov
Varifrån kommer all politikerförakt och kvinnohat? (Inte bara hos dig, utan gänget här överlag). Vi tar en sak i taget....

1. Jag hänger själv periodvis på QX och gayklubbar, trots att jag har pojkvän och är varken bi eller särskilt queer. Det är en annan atmosfär där än i vårt vanliga "heteronormativa" omvärld, lite högre i tak helt enkelt. Och jag är inte ensam att finna det uppfriskande. Man gillar HBT-kulturen för att det passar ens sinne, på samma sätt som en del folk gillar den latinamerikanska kulturen eller den japanska popkulturen. Bara för att något positivt har blivit populärt innebär det inte att alla anhängare är PK. Att anklaga AA för att hänga i HBT kretsar bara för att komma vidare i sin politiska karriär är som att hävda att alla föräldralediga pappor gör det för att få plusspoäng på jobbet. Dvs. möjligt men mycket osannolikt.

2. Kopplingen mellan AA och JA är bara en spekulation på Flashback. Det är högst osäkert att det överhuvudtaget var hon som var en av anmälarna. Att då börja spekulera om motiv bakom den förmodade anmälan är verkligen att gå springa händelserna i förväg. Ljusår i förväg.

3. Om vi nu antar att AA är på något sätt inblandad i denna rättssåpa, varför denna nedvärdering, misskreditering och ren och skär hat mot denna kvinna. Varför låter du/ni anmälarna bära all skuld? Jag tycker att kritiken borde i första hand riktas mot polisen, den jourhavande åklagaren och helgansvariga på tidningsredaktionerna. Det är faktiskt dessa aktörer som har dragit Assanges namn i smutsen. Utan deras "hjälp" skulle konsekvenserna av polisbesöket vara helt annorlunda.

Instämmer med skribenten ovan. Hold your horses. Och varför alla dessa misogyna inlägg? Vad är problemet?
Citera
2010-08-22, 20:19
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doktorbus
Instämmer med skribenten ovan. Hold your horses. Och varför alla dessa misogyna inlägg? Vad är problemet?

Du som förmodligen känner Anna kan väl kanske redogöra för hur det ligger till. Eller be henne att dementera uppgifterna om de nu skulle vara så förbannat upp mot väggarna. Eftersom du hittat hit så är nog även Anna själv medveten om att det diskuteras här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in