Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2010-08-23, 16:14
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rövner
Vänligen läs tråden

Du sa inte vad som inte stämde med hennes "kan jag sätta dit en kille som jag frivilligt har sex med för våldtäkt?"-post.

Det du gjorde var att fantisera ihop om att Assange våldsknullat Anna Ardin, vilket inte har något med hennes gamla bloggpost att göra.

Skärp dig lille vän.
Citera
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deckardrottningen
Det var ju en vanlig taktik redan i häxrättegångarna att låta en stor mängd barn peka ut häxan. Så du är på rätt spår.

jag tror bestämt att jag älskar dig, Deckardrottningen.
Citera
Medlem
Gudmunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Jag tror han är alldeles för upptagen med att åka land och rike runt över hela världen. Uppenbarligen har han inga som helst problem att fiska upp villiga fittor på vägen. Jag tror han får mer än dom flesta bara kan drömma om. Jag tror inte han har någon som helst anledning att känna på någon som helst form av sårad manlighet. Och skulle han det, finns det fler var dom kom ifrån. You win some, you lose some...

Han har en vårdnadstvist med sin fd fru i sitt förflutna.
Citera
Medlem
deckardrottningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gudmund
Så menar du att anna har hittat på den okända kvinnans historia?
Som jag förstått det pratade den andra kvinnan med polisen och det ledde till våldäktsanmälan.

Den våldtäktsanmälan som chefsåklagaren lade ner utan att ens behöva fråga gärningsmannen om han var skyldig? Det är den anmälan du pratar om?

Den våldtäktsanmälan kan vi väl vara överens om att den måste ha saknat all substans.
Citera
2010-08-23, 16:15
Medlem
lajjjbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rövner
Vänligen läs tråden

Först hoppar du in i diskussionen, helt ovetandes om vilken information som kommit fram i tråden tills nu, och tvärsäkert tar en ståndpunkt, som senare snabbt blir överbevisad genom några snabba länkar. Sen säger du något diffust om att det inte stämmer, och på frågan om vad så hänvisar du till den information som finns i tråden?

Citera
2010-08-23, 16:17
Medlem
rövners avatar
Citat:
Jag tror han är alldeles för upptagen med att åka land och rike runt över hela världen. Uppenbarligen har han inga som helst problem att fiska upp villiga fittor på vägen. Jag tror han får mer än dom flesta bara kan drömma om. Jag tror inte han har någon som helst anledning att känna på någon som helst form av sårad manlighet. Och skulle han det, finns det fler var dom kom ifrån. You win some, you lose some...

Vet inte varför jag orkar svara på det här argumentet som uppkommit oräkneliga gånger i den här och andra trådar. Våldtäktsmän är ofta vackra lr framgångsrika män som är måna om att befästa sin makt över kvinnor.

Nu får du mig att argumentera för att j.a skulle vara en sån man, men det vet jag ingenting om, blir bara förbannad över hur ā.a helt grundlöst hängs ut som nån slags lögnerska
Citera
2010-08-23, 16:17
Medlem
Cleopatras avatar
Vad kan ett "ofredande" vara? Olovligt tafsande? Kyss?
Citera
2010-08-23, 16:18
Medlem
PhilipMarlowes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deckardrottningen
J En man i Uppsala som kallar henne vacker är en mental våldtäktsman, även fast hon inser att han bara menar att hon är vacker.

Jag tolkar iaf inte hennes text så. Hon använder ju adverbet här (och då befinner hon sig i Argentina), och talar sen om "mentala våldtäktsmän", syftandes på en kontrast mellan de argentinska männen som kastar "piropos" omkring sig medan en komplimang från en svensk man vore mer "ärlig".

Ardin vet uppenbarligen inte vad en piropo är. De kärleksord hon tar upp i sin blogg ("Preciosa" och något till) är vare sig cumplidos (komplimanger) eller piropos (ung. "gatukomplimanger") De är exempel på vulgärt språkbruk och är och används av såväl kvinnor som män. Hon kallar dem för piropos men det är de alltså inte. De piropos som kastas ut till kvinnor i offentligheten är inte allvarligt menade utan en gammal tradition som t.o.m. formaliserats till tävlingar på många platser. Det handlar om att hitta på egna piropos, så fyndiga, vackra, roliga som möjligt, och kvinnorna tycker bara att det är kul. Det finns ingenting av sex/erotik i detta. En "cumplido" är någonting helt annat. Det är en allvarligt menad komplimang, ungefär som en komplimang här i Sverige.
Citera
2010-08-23, 16:18
Medlem
Rebella har sin valstuga vid sergels torg och den öppnade igår. Vore det inte ett bra tillfälle att gå dit och höra sig för vad Rebella tycker om Sveriges prekära utrikes politiska situation med (PP) , Wikileaks och deras egen rabiatfeminism ???

Det vore ju skithäftigt om ni dessutom kunde banda det hela på en mp3 fil med lämplig utrustning ..... kan ju bli bästa nöjet med hela valet att lyssna på den ljudupptagningen ... OCH det vore ett fint sätt att markera för gammel media att flashback agerar snabbare än både dem och åklagare .....
Citera
2010-08-23, 16:19
Medlem
deckardrottningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cleopatra
Vad kan ett "ofredande" vara? Olovligt tafsande? Kyss?

Den som med skottlossning, stenkastning, oljud eller annat hänsynslöst beteende ofredar annan, döms för ofredande. Som ofredande räknas också telefon- och brevterror. Även mobbning har under senare tid räknats som ofredande.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Ofredande
Citera
2010-08-23, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FulAgent007
Rebella har sin valstuga vid sergels torg och den öppnade igår. Vore det inte ett bra tillfälle att gå dit och höra sig för vad Rebella tycker om Sveriges prekära utrikes politiska situation med (PP) , Wikileaks och deras egen rabiatfeminism ???

Det vore ju skithäftigt om ni dessutom kunde banda det hela på en mp3 fil med lämplig utrustning ..... kan ju bli bästa nöjet med hela valet att lyssna på den ljudupptagningen ... OCH det vore ett fint sätt att markera för gammel media att flashback agerar snabbare än både dem och åklagare .....

Jag menar de är ju så tysta på sina bloggar att de säkert tappar tunghäftan om bara rätt person kom dit och snackade med dem?
Citera
2010-08-23, 16:20
Medlem
Citat:
Varför skulle han dra sig ur om han hade kondom?

Tror mer på oskyddat och avbrutet samlag. Han kan ju fortfarande ha sprutat henne i ansiktet, men troligare är att han kom inuti henne, fast dom hade kommit överens om att han inte skulle det...

Nej. Om det är fallet skulle ju brottsrubriceringen varit "sexuellt ofredande" och inte bara "ofredande".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in