Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2010-12-13, 16:56
  #18109
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashback979
Några visdomsord från Marianne Ny:

"Först då mannen frihetsberövas och kvinnan i lugn och ro hinner få lite perspektiv på sin tillvaro, får hon en chans att upptäcka hur hon egentligen behandlas". "Marianne Ny menar att lagföringen har god effekt som skydd för kvinnan, även i de fall gärningsmannen åtalas men inte döms."

http://www.domstol.se/Publikationer/Rapporter/Kvinnofridslagen.pdf

Så otroligt skönt att de avslöjar sig själva där. En åtalad men frikänd man är för evigt gärningsman i Marianne Ny's värld.

Skrämmande att hon hamnat på en sådan maktposition.
Citera
2010-12-13, 16:58
  #18110
Medlem
santos_devilles avatar
Att använda Daddy som källa när det handlar om kvinnor är inte okej i denna diskussion, det drar bara ner Assange.

Daddy är en kvinnohatare av rang och har stött dömda våldtäktsmän förr.
Citera
2010-12-13, 17:04
  #18111
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Att använda Daddy som källa när det handlar om kvinnor är inte okej i denna diskussion, det drar bara ner Assange.

Daddy är en kvinnohatare av rang och har stött dömda våldtäktsmän förr.

Har du något att anmärka på tidslinjen eller är Marianne Ny felciterad?

De kanske bara hatar radikalfeministerna som förstör mäns liv för sina egna små motiv. Det gör jag också och jag är kvinna.
Citera
2010-12-13, 17:06
  #18112
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Så otroligt skönt att de avslöjar sig själva där. En åtalad men frikänd man är för evigt gärningsman i Marianne Ny's värld.

Skrämmande att hon hamnat på en sådan maktposition.

Kan man vara gärningsman och oskyldig samtidigt?! Det är väl ett cirkelresonemang, men jag är inte jurist, som CB skulle säga.
Citera
2010-12-13, 17:23
  #18113
Medlem
trenterxs avatar
Har först nu sett Åsa Linderborgs artikel på kultursidan i Aftonbladet 5 december: http://www.aftonbladet.se/kultur/kronikorer/linderborg/article8231104.ab

Linderborg: "Alla som säger sig värna yttrandefriheten måste deklarera att Assange har deras fulla stöd om USA eller nån annan angriper antingen honom eller Wikileaks informationsspridning. Den som fnyser åt kravet, kan aldrig mer berömma sig om att vara demokrat".

Det gäller alltså även AA. Hon måste deklarera att hon är motståndare till att JA eller Wikileaks angrips av USA, om hon skall kunna kalla sig demokrat i fratiden. Enligt Linderborg.

Vikigt uttalande. Kanske en omsvängning är på gång bland (delar av) den svenska feminismen?
Citera
2010-12-13, 17:26
  #18114
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trenterx
Vikigt uttalande. Kanske en omsvängning är på gång bland (delar av) den svenska feminismen?

Tyvärr, det handlar nog om en vanlig PK-kortslutning.
Citera
2010-12-13, 17:33
  #18115
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trenterx
Har först nu sett Åsa Linderborgs artikel på kultursidan i Aftonbladet 5 december: http://www.aftonbladet.se/kultur/kronikorer/linderborg/article8231104.ab

Linderborg: "Alla som säger sig värna yttrandefriheten måste deklarera att Assange har deras fulla stöd om USA eller nån annan angriper antingen honom eller Wikileaks informationsspridning. Den som fnyser åt kravet, kan aldrig mer berömma sig om att vara demokrat".

Det gäller alltså även AA. Hon måste deklarera att hon är motståndare till att JA eller Wikileaks angrips av USA, om hon skall kunna kalla sig demokrat i fratiden. Enligt Linderborg.

Vikigt uttalande. Kanske en omsvängning är på gång bland (delar av) den svenska feminismen?
Åsa Linderborg är kulturmarxisten som inte kan uttala sig om JA utan att uttrycka sin avsky att han som singel har ett aktivt sexliv.

Igår uttalade hon sig för Guardian:

- somebody told me, he screws more often than he eats.


Människan är helt besatt av hans sexliv.
Citera
2010-12-13, 17:37
  #18116
Medlem
Goda nyheter:

1. Party revolt grows over Julia Gillard's WikiLeak stance
http://www.news.com.au/features/wikileaks/party-revolt-at-pms-wiki-stance/story-fn79cf6x-1225970594165

2. JA har blivit vald till ÅRETS ROCKSTAR i Italien.

Ju mer han blir angripen, desto starkare blir han.
Citera
2010-12-13, 17:55
  #18117
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flashback979
Åsa Linderborg är kulturmarxisten som inte kan uttala sig om JA utan att uttrycka sin avsky att han som singel har ett aktivt sexliv. Igår uttalade hon sig för Guardian:
- somebody told me, he screws more often than he eats.
Människan är helt besatt av hans sexliv.

? Hur sammankopplar du det uttalandet med avsky, det vill jag gärna veta.
Linderborg återberättar ett citat som kan antas är väldigt nära det som nu är känt genom könsmaktsordningsfanatiker och deras hån mot rättvisa och integritet.
Du langar en känga på Linderborg helt omotiverat i den här tråden.
Citera
2010-12-13, 17:56
  #18118
Medlem
Mark Stephens levererar ännu en bredsida till den svenska regeringen:

-säger att Sverige redan kommit överens om med USA att utlämna honom.
-att sexprocessen är bara en förevändning att lägga sina klor på honom för vidare utlämning.
-att Sverige vägrar producera bevis som basis för sina anklagelser.

http://news.antiwar.com/2010/12/12/lawyer-us-trying-to-get-their-mitts-on-assange/

Igen så gör Mark Stephens antagandet att CB är en medlem av Reinfeldts regering, vilket förklarar tidigare uttalanden om "right-wing politician".
__________________
Senast redigerad av flashback979 2010-12-13 kl. 18:14.
Citera
2010-12-13, 18:00
  #18119
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av worldcitizen
? Hur sammankopplar du det uttalandet med avsky, det vill jag gärna veta.
Linderborg återberättar ett citat som kan antas är väldigt nära det som nu är känt genom könsmaktsordningsfanatiker och deras hån mot rättvisa och integritet.
Du langar en känga på Linderborg helt omotiverat i den här tråden.

Vad har hans påstådda promiskuitet med hennes försvar av WL att göra? Varför måste hon först alltid att fördöma honom för hans privatmoral, innan hon ger minsta lilla stöd för WL?

Han är singel, en man i sina bästa år och kvinnorna dras till honom.

Varför blir inte kvinnorna attackerade av henne för sin promiskuitet????????

Hursomhelst, att vara promiskuös är varken olagligt eller i västvärlden ens moraliskt fel, speciellt om man är singel och söker sig singelpartners med samma inklination.

Aftonbladet är i samma klass som skittidningen Expressen.
__________________
Senast redigerad av flashback979 2010-12-13 kl. 18:12.
Citera
2010-12-13, 18:13
  #18120
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashback979
Åsa Linderborg är kulturmarxisten som inte kan uttala sig om JA utan att uttrycka sin avsky att han som singel har ett aktivt sexliv.

Igår uttalade hon sig för Guardian:

- somebody told me, he screws more often than he eats.


Människan är helt besatt av hans sexliv.

Jag gillar inte den svensak nymoralismen hos vänstern. Det är bara i hemlighet man får vara kåt och Åsa Lindeborg skulle nog falla som en fura för Assange. Allt han skulle behöva göra var nog att titta under lugg på henne...

Citat:
"Plenty of women are attracted by his underdog status and the supposed danger of spending time with him. He has several women on the go at once. One person told me he screws more often than he eats,'' Linderborg said.

Vad Lindeborg EGENTLIGEN menar är inte så svårt att lista ut. I korthet så menar hon att kvinnor inte kan kontrollera sin sexualitet, de borde men de kan inte. Därför är det mannens ansvar att se till så att hon inte gör någon hon eventuellt ångrar senare.


http://www.guardian.co.uk/media/2010/dec/11/wikileaks-backlash-cyber-war?INTCMP=SRCH
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in