Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2010-12-08, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamenvaddårå
Jäkla trams. Det här visar väl bara att det är skitungar som sitter och "stöttar" Assange. Hur stor betydelse har en hemsida för ett advokatkontor. Rätt liten tippar jag. Det är ungefär som att de skulle ha ryckt ner namnskylten på dörren eller pinkat i lådan med visitkort. Ok det kanske hade inneburit ett större avbräck.
Tsk.

Nej det är klart, bättre alla sitter och gör ingenting, vara helt tysta och inte visa sitt missnöje alls. Det är typiskt Svenskt det, typiskt dig. Knyta näven i byxfickan och gå vidare i livet.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kattafanken
Det där är ju helt otroligt. Som sagt, Anna befinner sig i en maktposition då hon är den som bjudit in honom, hon är den som kommer hem för tidigt och hon bestämmer sig för att kvarta där hon hade lovat att inte sova. Att hon får syn på lite kött när han går mellan badrummet och högen med sina rena kläder i en etta skulle inte vara onormalt. Detta är dessutom efter sex (som hon inte klagat till honom om än), så varför skulle han tro att det generar henne?

Är det nån annan här som tycker händelseförloppet liknar filmen Skamgrepp (Disclosure) ?
Citera
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S0mePe0pleScareMe
Plz... åtalspunkterna?
Någon?

Finns i tråden och i Expressen. Sök på molestation eller nåt.
Citera
2010-12-08, 10:37
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Plz... åtalspunkterna?
Någon?

Här
https://www.flashback.org/sp27415477
Citera
2010-12-08, 10:40
Medlem
S0mePe0pleScareMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Finns i tråden och i Expressen. Sök på molestation eller nåt.

Det är väl klart jag har sökt.

Men vad jag än söker på så får jag såååååå många träffar men ingenstans har jag funnit den utförliga häktningsordern med samtliga åtalspunkter... (det är väl inte bara våldäkt?)
Men denna kanske inte är offentlig?
Citera
2010-12-08, 10:41
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Det är väl klart jag har sökt.

Men vad jag än söker på så får jag såååååå många träffar men ingenstans har jag funnit den utförliga häktningsordern med samtliga åtalspunkter... (det är väl inte bara våldäkt?)
Men denna kanske inte är offentlig?

Den är inte offentlig. Men eftersom den nu också tröskats genom den brittiska rättssystemet finns chans till fler läckor.

Vi har alltså ingen vettig sammanställning över hur anklagelserna egentligen ser ut.
Citera
2010-12-08, 10:43
Medlem
Kattafankens avatar
http://www.google.com/hostednews/ukpress/article/ALeqM5iLBCkkC5l0NVV0gEYkAA04x83Wrg?docId=B32488671 291733403A00

Citat:
the first complainant, Miss A, said she was victim of "unlawful coercion" on the night of August 14 in Stockholm.
The court heard Assange is accused of using his body weight to hold her down in a sexual manner.
The second charge alleged Assange "sexually molested" Miss A by having sex with her without a condom when it was her "express wish" one should be used.
The third charge claimed Assange "deliberately molested" Miss A on August 18 "in a way designed to violate her sexual integrity". The fourth charge accused Assange of having sex with a second woman, Miss W, on August 17 without a condom while she was asleep at her Stockholm home.

Jag försöker få ihop detta, var det inte natten den 13 förut?
Var det inte Anna som gick ut i aftonbladet och sa att han inte var våldsam?
Hur kunde Finné lägga ned ett fall med: "inget brott har begåtts", om en man så tydligt "höll fast" henne? fast en del gillar ju sånt, var det ett verbalt nej - Anna kan ju annars tala för sig , en 30+kvinna med skinn på näsan - som saknades?
Citera
2010-12-08, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattafanken
Här
https://www.flashback.org/sp27415477

Tack!

Men detta är bara rykten?
Ingen offentlig häktningsorder med samtliga åtalspunkter ännu?
Citera
2010-12-08, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mayito
Den är inte offentlig. Men eftersom den nu också tröskats genom den brittiska rättssystemet finns chans till fler läckor.

Vi har alltså ingen vettig sammanställning över hur anklagelserna egentligen ser ut.

Som jag trodde men jag är så otroligt nyfiken på hur den är utformad... Ska bli väldigt intressant läsning.
Den lär läcka ut snart.
Citera
2010-12-08, 10:48
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Tack!

Men detta är bara rykten?
Ingen offentlig häktningsorder med samtliga åtalspunkter ännu?

Det där är vad som lästes upp igår i rätten i England. Allt vi får veta.
Citera
2010-12-08, 10:51
Medlem
flashyourightbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ph
Har inte läst igenom hela tråden! Vet inte om ni sett detta;
http://www.samtycke.nu/2010/09/fallet-assange-uppgifter-raderas-om-och-om-igen/
Ganska intressant!

Det var den här tråden som uppdagade detta horribla faktum att AA länge planerat hämnd av detta slag! Men jag måste säga att samtycke.nu har sammanfattat det hela väldigt bra
Citera
2010-12-08, 10:51
Medlem
Kattafankens avatar
Vi måste pinna ned datumen bättre, dessa tycka ha glidit en natt. Var det natten efter kräftskivan som AA och JA hade sex eller natten den 13? Innan kräftskivan? var är källan för datumet den 13? De säger 14 i England nu!

Citat:
Ursprungligen postat av centralen1
Det är det här som vi får jobba lite mer på:

Fem brott:
Ett fall av olaga tvång den 13-14 augusti i Stockholm.(jag tyder detta som nattetid)
Sexuellt ofredande den 13-14 augusti i Stockholm. (jag tyder detta som nattetid)
Sexuellt ofredande den 16-17 augusti i Enköping. (jag tyder detta som nattetid)
Våldtäkt den 17 augusti i Enköping.
Sexuellt ofredande den 18 augusti eller dagarna däromkring i Stockholm.

Läser man detta kronologiskt satte JA på AA , först sen SW, sen tillbaka och AA igen, sen ringer SW till AA och sen brakar det loss rejält. Den sista texten med dagarna däromkring tyder ev på en ev 3 kvinna som valt att dra sig ur - hur fan kan man annars ange eller dagarna däromkring i Stockholm.
Dags att reda ut SW rejält nu, vi anropar Enköpings FB:are för uppbackning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in