Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2010-12-10, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Vad är chansen att en advokat skulle säga att de har Ardins SMS om de nu inte har dem?

Inte så stor. Dock kanske Catlin överdriver SMSens betydelse, alternativt så vet de att om de börjar släppa sådant nu så kommer pinsam (men ej olaglig) info om Assange att komma ut som ett svar.

Eller så är Assange så hedervärd så han förbjuder advokaten att "läcka" dem.

Kan vara vad som...

Catlin sade att de vet det från åklagaren.
Citera
2010-12-10, 22:22
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashback979
Catlin sade att de vet det från åklagaren.

Vilken åklagare?

MHK, Finne eller Ny?

Och oavsett - Catlin kan ändå överdriva SMSens betydelse.
Citera
2010-12-10, 22:23
Medlem
USA är på gång att åtala JA för spioneri.

http://www.dailymail.co.uk/news/article-1337554/WikiLeaks-founder-Julian-Assange-charged-spying-US.html?ito=feeds-newsxml

America is set to bring spying charges against jailed WikiLeaks founder Julian Assange, claims his lawyer.

She believes U.S. prosecutors are finalising their case against the 39-year-old behind the publication of more than 250,000 secret diplomatic messages.

Jennifer Robinson said she understands U.S. charges are ‘imminent’.

U.S. Justice Department officials refused to make any comment last night.
Citera
2010-12-10, 22:25
Medlem
Citat:
Vilken åklagare?

MHK, Finne eller Ny?

Och oavsett - Catlin kan ändå överdriva SMSens betydelse.

Vet inte vilken åklagare. Det skrev han inte.

Hur som, det viktiga är att kvinnorna gick inte bara för att "rådfråga", utan hade för avsikt att skapa ett helvete för JA.
Citera
2010-12-10, 22:26
Medlem
Utöver telefonsamtal, två föremål till SKL samt ett fotografi, vet vi något mer om ev. teknisk bevisning?
Senast redigerad av glidtackling 2010-12-10 kl. 22:28. Anledning: stavning
Citera
2010-12-10, 22:29
Medlem
MoLoKs avatar
Speciellt till Lajlajlaj men även till andra

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article8240327.ab

Citat:
Kiss and tell, sex and sell?

De sålde sina ”kiss and tell”-berättelser och fick pengar, uppmärksamhet och hämnd — men till vilket pris?
— De är brännmärkta för resten av livet, säger pr-experten Marianne Djudic.

Det är en trend över stora delar av världen.

I Sverige gör vi det lite annorlunda dock...
Citera
2010-12-10, 22:29
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relay
Är det inte så i Sverige att mannens rättskydd i dessa sammanhang är minimala. Man går alltid på offrens linje? En kvinna kan ju alltid hävda tvång ofredande våldtäkt i efterhand, även om handligen varit frivillig.

Javisst, att bevisbördan ofta hamnar på mannen är vanligt förekommande.

Allt beror på omständigheter. Kan det vara så enkelt att våldtäkten är ett samlag som påbörjades frivilligt, Wilen somnar men Assange fortsätter och därefter anser Wilen att det kändes inte okej.

Vi vet inte omständigheterna, det kan även vara tvärtom, men det finns absolut skäl att utreda detta.

Troligtvis har Assange en lite skev kvinnobild, vilket uttalats dels av de två offer men även av någon som känner honom i en artikel. Jag har haft många sådana vänner också, med lite skev kvinnosyn. Detta innebär fortfarande inte att han kan fällas för dessa brott eller ens att det är ett brott.

Ser också att flashback979 skrev att USA är på gång med åtal för spioneri. Eftersom flashback979 har satt mig på ignore, därför att jag bad om källa vid ett tillfälle, så skriver jag dock i detta inlägg att jag tror Assange sitter sämre till i England än han skulle göra i Sverige, just nu.
Citera
2010-12-10, 22:30
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashback979
Det borde väl spela i händerna på vad JA:s advokater har sagt i flera dagar nu, att lickspittle Sweden - lickspittle syftar på Sveriges skämmiga historia - bara vill få hit honom för att kunna börja byteshandla honom till skurkstaten USA.

Sverige kommer inte att utvisa honom till USA. Sverige kommer att skicka honom till Australien pga att han inte har rätt att vara här.

Och därifrån till...
Citera
2010-12-10, 22:32
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj

Ser också att flashback979 skrev att USA är på gång med åtal för spioneri. Eftersom flashback979 har satt mig på ignore, därför att jag bad om källa vid ett tillfälle, så skriver jag dock i detta inlägg att jag tror Assange sitter sämre till i England än han skulle göra i Sverige, just nu.

Jag chansar vilt!

FEL!

Han sitter bättre till i UK än här!

För han behöver inget uppehållstillstånd där?

Tänkte på Australien som Commonwealth?

Har ej källa... gissar bara.
Citera
2010-12-10, 22:32
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashyourightback
Spelar ingen roll eftersom det ej är AA och SW som är misstänkta. De behöver inte lämna ifrån sig någonting och har massor av tid att städa om de känner att det bränns. MEN att ta lärdom i sådana fall när kvinnor förväntar sig att få ut en dom emot mannen på enbart eget vittnesmål vore det bra med standard rutin av polis att plocka in telefon och samtalshistorik just för de stora sannolikhet att kvinnor faktiskt ljuger ... någon förvånad?

D kan ha rätt, även om polisens jobb inte bara är att binda till brott utan även utesluta.

Varför har Assanges advokat inte gått in med en stämning om falsk tillvitelse?
Citera
2010-12-10, 22:34
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Även om Assange hade 1 miljard anhängare så frångår det inte att han står över lagen. Vart vill du komma med detta?

Jag bara funderar på hur många andra killar som legat och smekt ryggen på tjejen de precis har knullat, försiktigt glidit in och frågat "vill du igen?", som några dagar senare möter sin nuna på löpsedlar, blir internationellt efterlysta och riskerar att bli mördade av Sarah Palin.

Bara en undran, apropå "lagen".
Citera
2010-12-10, 22:38
Medlem
Citat:
Sverige kommer inte att utvisa honom till USA. Sverige kommer att skicka honom till Australien pga att han inte har rätt att vara här.

Och därifrån till...

Läste idag en artikel att JA är säkrast i Australien. Han har enormt folkligt stöd och att hans regering har vänt sig mot honom, har skadat Gillard/McCelland enormt. Nu har de varit tysta eller tagit delvis tillbaka sina uttalanden. T ex har riksåklagaren McCelland gjort en halvomvändning och sagt att JA kan komma tillbaka till AU när han vill.

Han har blivit untouchable för Australien.

Nej, jag tror det är USA som Sverige kommer utvisa honom till. Det är vad han fruktar. Australien har redan nu ställt två höga jurister till hans förfogande samt försäkrat honom att hans pass inte är i fara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in