Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2011-02-07, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Någon som har listat ut i vilken position Assange trängde in i den sovande/halvsovande Sofia? Jag tror att de legat sked. Eftersom jag är otroligt erfaren när det gäller sex så bör det vara så. Det lär inte bara doggy-style eftersom det kräver att Sofia somnade i en väldigt annorlunda position.

Sen är det ju inte alltid så lätt att tränga in bara så där.
Så tolkar jag det oxå. Han var inte på henne, utan trängde från sidan. Doggy faller klart bort. Wilén är egen, men inte så egen.
Citera
2011-02-07, 21:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebook
Fast det är bara skitsnack.
Nej.
Du svarar selektivt och kryssar dig igenom tråden utan att ha läst HäPM (fup), varför?
Senast redigerad av worldcitizen 2011-02-07 kl. 21:46.
Citera
2011-02-07, 21:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gummianka666
Det kommer att bli intressant att se utfallet av den här rättegången. Det lär ju vara minst sagt ett prejudikat. En milstolpe i svensk lag OCH politik skulle jag vilja säga.

Ja, det här blir jättespännade, ska vi få till en förändring nu ?
Jag säger som Gert Fylking; Äntligen!!!
Citera
2011-02-07, 21:43
Medlem
OldWolfs avatar
Citat:
Du får gärna komma med exempel på sådana rättsfall för jag kan inte komma på något där domstolen resonerat på det sättet. "Ja, hon sov visserligen, men det var nog bara lättare, inte djupare sömn"? Vart leder det resonemanget efter det? "Hon borde ha vaknat" eller vadå?
Har du själv något fall du kan hänvisa till där det finns ett samtycke när målsägaren vaknar och känner hur den mannen hon haft sex med hela natten tränger in i henne. Hon bara frågor om han har något på sig och låter honom fortsätta?
Fotbollsspelaren Bapupa är en annan femma, eftersom han bara kröp ner i sängen till en berusad, okänd kvinna.
Citera
2011-02-07, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av worldcitizen
Nej.

Vilka korridorer i riksdagen skvallrades det i? Ledamotshuset? Neptunus? Cephalus? RÖ eller RV?
Citera
2011-02-07, 21:45
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akademica
Ska man tro Akuellredaktionens expertkommentaor, så kommer Assange att bli ulämnad till Sverige. Dock kommer inte Sverige att utlämna honom till USA, eftersom svenska domstolar inte är politiskt styrda.

Ja, ja, ni hör själv hur det låter.....

Jag tror tyvärr att de har rätt i sina antaganden, JA kommer att bli utlämnad till Sverige
och får genomlida vårt feministiska rättsystem.

Troligen häktad med restriktioner på en gång för att som det sas under
första dagens rättegång " mjuka upp honom lite".

//Reimer
Citera
2011-02-07, 21:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Men lilla gubben då.. vad skulle man annars döma utifrån? Om man inte dömde efter trovärdighet så skulle antalet dömda antagligen minska med 90%.
Ja, du farfar, nästa gång så är det du som sitter där i rättssalen efter ett dåligt ligg efter en krogkväll. Är det ok att du åker på två år med enbart målsägandens trovärdighet som grund?
Citera
2011-02-07, 21:47
Medlem
Citat:
Vad är det du försöker insinuera? Att om en tjej sagt ja till sex en gång så kan hon aldrig säga nej efter det? Har hon haft sex en gång så ska det samtycket gälla även framåt i tiden? Tjenare stenåldersmannen.

Ni är /&%#&¤# pinsamma.

Jag personligen kan gå steget längre och säga det rent ut: ja, samtycket ska antas finnas där under pågående sex, om inte annat tydligt anges. Ska det vara olagligt att överraska en sovande partner med att ha stoppat in den igen så vill jag ha det svart på vitt i en lag först. Men en sådan lag vill jag inte ha, det vore absurt!
Citera
2011-02-07, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Jag tror tyvärr att de har rätt i sina antaganden, JA kommer att bli utlämnad till Sverige
och får genomlida vårt feministiska rättsystem.

Troligen häktad med restriktioner på en gång för att som det sas under
första dagens rättegång " mjuka upp honom lite".

//Reimer
Nej, tror faktiskt inte det. Försvaret har så långt t o m smulat sönder att det var våldtäkt och utan att det är våldtäkt, faller hela EAW, bara för att nämna något.
Citera
2011-02-07, 21:48
Medlem
PrivateBusinesss avatar
Citat:
Som sagt, humor verkar vara svårt. Det roliga är att brottsförebyggande rådet tycker det är bra med många våldtäkter.

Sen tror jag inte att vi dömer så många oskyldiga i Sverige, däremot tror jag vi släpper otroligt många skyldiga. Men det är den modellen vi vill ha här.

Uppskattat är 10% av våldtäktsanklagena falska. Varje år blir 25 till 30 oskyldiga svenska män
anmält. Då är det inte räknat med de fall polisen avviser då de blir försökt anmält.
Det finns ingen forskning i Sverige på denna problematik, det är märkligt, men man blir inte förvånad då sådan forskning skulle rasera det korthus feministerna är i färd med att bygga.
Citera
2011-02-07, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gummianka666
Det kommer att bli intressant att se utfallet av den här rättegången. Det lär ju vara minst sagt ett prejudikat. En milstolpe i svensk lag OCH politik skulle jag vilja säga.

Jag tror inte det blir så spännande. Han blir utlämnad till oss, får sitta häktad i en månad, sedan rättegång och frikännande dom. Sen kommer USA att begära honom utlämnad och vi skickar honom dit efter att ha fått garantier om att han inte hamnar i Guantanamo eller får dödsstraff.

Inget av det är särskilt spännande ur en juridisk synvinkel
Citera
2011-02-07, 21:51
Bannlyst
Jag tror att Assange blir utlämnad till Sverige. Den här förhandlingen är nog, tyvärr, mest en charad. Jag hoppas jag har fel, fast det vore ju bra om han blev frikänd i Sverige. Men till skillnad från media och div. andra "experter" så tror jag han löper en stor risk att skickas till USA i fall han sätter sin fot här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in