Citat:
Ursprungligen postat av deckardrottningen
Säger du det.
Ja, men nästan alla (kanske alla utom ett) var trevliga möten hur som eftersom båda ville uppnå någonting och vi gjorde det, tillsammans, även om det inte blev perfekt sexuellt. Det är vad man enligt mig bör kräva av ett möte med en annan människa (om det nu inte existerar en överenskommelse om att endast göra mötet till en sexuell grej).
Citat:
Det har inte alls klargjorts. Det är bara ett påstående från dig . Har du en källa på att någon skulle ha sagt nej? Tvärsom så tyder väl det mesta från kvinnornas vänner som skrivits i tråden på att de inte velat säga nej av rädsla för att bli kallade hagga.
Ja, jag tror fortfarande på målsägande, men det är som bekant inte bara ett påstående från mig då jag i mitt egna uttalande tagit fasta på de utsatta kvinnornas egna förklaring om vad som hänt.
Det här med att inte vilja bli kallad hagga tror jag får stå för den vännen. Jag hoppas verkligen inte JA (för hans egen skull) utöver det påstådda övergreppet låtit sig sjunka till den nivån, att den typen av kränkande tillmälen har förekommit eller kan komma förekomma i ex rätten. Är det vad man kan förvänta sig av en "Aussie"?
Har inte sett så många australiensiska filmer (kan dra mig till minnes Crocodile Dundee, Romper Stomper, och Mad Max) men har inte uppfattat dem som dokumentära i den mening att de visar någon allmänt sann bild av gemene man i Australien.
Citat:
Som du vet uttalade sig ju chefsåklagare Eva Finnés skriftligt att hon litar på vittnesmålet från den ena kvinnan ”men innehållet i förhöret ger inte stöd för att något brott begåtts”, vilket är ett mycket tydligt ställningstagande gjort av en juridiskt kunnig och erfaren kvinna som vet att hon har världens ögon på sig.
Det här med skriftligt kommer väl av den anledning att hon befann sig i sommarstugan när hon hade hand om fallet? Efter EFs uttalande förklarade CB läget med den hittills mest sammanfattande frasen (för det här fallet) "
man behandlar inte målsäganden på det här sättet". Ord stod alltså mot ord, och i nästa skede beslutade den Nya åklagaren att gå på CBs linje. Där befinner vi oss nu, vilket som jag uppfattar det; är ungefär samma position som där fallet började (fast med några utbytta medverkande). Detta tycker jag talar för att kvinnorna inte fabricerat sin historia.
edit:
Citat:
Den enda skuld vi är säkra på är det svenska rättsväsendets felsteg.
Detta kan jag givetvis hålla med om, borde nästan skrivas in i sammanfattningen. Det "andra" vi debatterar om handlar mer om att komma till den fullständiga sanningens eldorado.