2016-11-03, 19:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FURAS
Kör en testo kur och fick känningar. har käkat nolvadex och arimidex i en vecka ungefär och har inga känningar längre.. men hur gör jag resten av kuren kan jag skita i nolvan och bara köra arimidex ??

Hade fortsatt med båda , 10-20mg nolva kuren ut för att undvika ett återfall. Milda preparat så inget att oroa sig över.
Citera
2016-11-03, 19:06
Medlem
FURASs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Hade fortsatt med båda , 10-20mg nolva kuren ut för att undvika ett återfall. Milda preparat så inget att oroa sig över.
Tack för svar..
Men ska inte arimidexen räcka? Får mycket finnar av nolvan så hade helst velat avslutat den
Citera
2016-11-03, 19:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FURAS
Tack för svar..
Men ska inte arimidexen räcka? Får mycket finnar av nolvan så hade helst velat avslutat den

Det är ingen garanti och eftersom du fått ett utbrott under kuren så finns risken att det kommer tillbaka. Droppa nolvan och håll tummarna min son.
Citera
2016-11-16, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Frank
Håller med här. Ha tålamod, vänta nån månad och kolla igen. Är det inte högre då så kör en power-pct.
Musklerna kommer inte ramla av bara för att man ligger på 12nmol nån månad lr två.

Ena gången jag kollade nivåerna låg jag på 9,1 och är det inte under 8,6 så anser sjukvården det normalt, tyvärr...
Mvh

Ramlade ner ett brev häromdagen med kallelse till urolog och skulle då ta ett test med.
Visade 11mmol och det ansåg läkaren vara bra....

Ska läsa på Power PCT lite mer men känns som man kanske borde göra nånting.
Citera
2016-11-16, 22:56
Bannlyst
Har ej varit på nån prep öht. I och med jag har låg testo 9nmol så vill jag höja det med Clomid 25 mg i tre månader har jag tänkt och köra. Vad tycker ni? När jag väl höjt o kommit till en högre värde och skött min träning och kost o livsstil kan jag då hoppa av clomiden och stanna på samma värde som jag uppnått med clomiden eller kommer min värde återgå och sjunka som det är nu även om jag fortsätter sköta träningen, kosten och livsstilen?

Blev intresserad efter ha läst denna studie https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22951175
Citera
2016-11-17, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toni.bang
Har ej varit på nån prep öht. I och med jag har låg testo 9nmol så vill jag höja det med Clomid 25 mg i tre månader har jag tänkt och köra. Vad tycker ni? När jag väl höjt o kommit till en högre värde och skött min träning och kost o livsstil kan jag då hoppa av clomiden och stanna på samma värde som jag uppnått med clomiden eller kommer min värde återgå och sjunka som det är nu även om jag fortsätter sköta träningen, kosten och livsstilen?

Blev intresserad efter ha läst denna studie https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22951175

Hej. Kan inte svara på ifall du får behålla ditt högre värde testo när du slutar med clomid.
Men jag tror att kosten och livsstilen är viktigare för dig i det långa loppet.
Zink och E-vitamin är bra naturliga ämnen som höjer testot i kroppen.
Har läst många som föredrar nolvadex före clomid.
Vet inte hur det är att ta clomid i de låga doser du vill men i högre doser känner jag biverkningarna något jag inte gjort på nolvadex.
Sen finns det AIs letrozole t.ex dessa sänker tillfälligt din östrogen nivå och den manliga kroppen kompenserar detta med att producera mer testosteron.
Men får du för låga östrogen nivåer får du massa tråkiga biverkningar av den anledningen så som stela leder, dålig libido mm.
Men kan tänka mig att du har rätt höga östrogen värden och skulle kunna klara en låg dos AIs utan att sjunka för lågt med östrogenet.
Läs denna när du ändå är i farten.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18426834
Hoppas du hittar en bra lösning!
Mvh
Citera
2016-11-18, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -KarlAlfred
Nja, snarare ett lämpligt fall för (FB) Nebido och AAS (Tråden om TRT /mod)

Förstår hur du menar med att dina värden är låga och kanske bör kollas upp, särskilt om du misstänker att du mår dåligt av dessa låga värden.
Men tillbaka till ursprungliga frågan; du kan ju inte veta om du är återhämtad nu eller ej. Du vet bara att dina värden nu är låga.
Som jag ser det har du två alternativ; antingen försöker du köra på med en jumpstart i form av hCG följt av clomid å nolva eller så håller du dig till sjukvården och försöker reda ut varför dina värden är så låga.

Mvh,

-Alfred

Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Frank
Håller med här. Ha tålamod, vänta nån månad och kolla igen. Är det inte högre då så kör en power-pct.
Musklerna kommer inte ramla av bara för att man ligger på 12nmol nån månad lr två.

Ena gången jag kollade nivåerna låg jag på 9,1 och är det inte under 8,6 så anser sjukvården det normalt, tyvärr...
Mvh

Citat:
Ursprungligen postat av superellips
Ramlade ner ett brev häromdagen med kallelse till urolog och skulle då ta ett test med.
Visade 11mmol och det ansåg läkaren vara bra....

Ska läsa på Power PCT lite mer men känns som man kanske borde göra nånting.

Han kände dock på kulorna med vilket han menade på var helt normala så funderar på om det inte bara är så att man alltid haft lågt testo. Har alltid haft svårt att bygga muskler trots riktigt bra koll på kost och träning, lagt på mig fett lätt osv.

ju mer jag funderar desto mer tänker jag att det kanske faktiskt kan vara så att nivåerna innan var relativt låga med.

Ska ta en funderare till, funderar även på en ny kur men ska fundera igenom allt några varv till.
Citera
2016-11-20, 00:43
Medlem
Hej,

Jag må vara den många av er skrattar åt som tar en kur, och än inne på min andra. Kört EQ only utan PCT 17v, och inne på Testo E nu. Tränat väldigt mkt, men sabbade min axel och handled. Ledde till misär och bara; ICKE. Därav only EQ då jag har problem med lederna, ville ha skjuts och nu lite mer skjuts vilket säkert kan bli en eller två kurer till för att komma på banan igen.

Jag har nolva hemma, inte börjat ta utan vid ev gyno. Finns så jäkla mkt åsikter om allt detta, är påläst men blir knäpp. Även rådat med min kontakt. Men vad anser ni, låg dos testo 10v (vill se hur jag reagerar) och pct? Vill att innehållet i påsen ska börja arbeta själv så snabbt som möjligt.

Vore tacksam för icke uppläxningar då jag gjort mitt val, är påläst (säkerligen inte som vissa som er) och vill endast ha er input. Vore grymt, tack på förhand.

Väl mött!
Citera
2016-11-20, 01:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ohisee
Hej,

Jag må vara den många av er skrattar åt som tar en kur, och än inne på min andra. Kört EQ only utan PCT 17v, och inne på Testo E nu. Tränat väldigt mkt, men sabbade min axel och handled. Ledde till misär och bara; ICKE. Därav only EQ då jag har problem med lederna, ville ha skjuts och nu lite mer skjuts vilket säkert kan bli en eller två kurer till för att komma på banan igen.

Jag har nolva hemma, inte börjat ta utan vid ev gyno. Finns så jäkla mkt åsikter om allt detta, är påläst men blir knäpp. Även rådat med min kontakt. Men vad anser ni, låg dos testo 10v (vill se hur jag reagerar) och pct? Vill att innehållet i påsen ska börja arbeta själv så snabbt som möjligt.

Vore tacksam för icke uppläxningar då jag gjort mitt val, är påläst (säkerligen inte som vissa som er) och vill endast ha er input. Vore grymt, tack på förhand.

Väl mött!

EQ only 17 veckor ingen pct och fortsätter med test trots att du är trasig i både kropp och själ.

Lägg ner allt och börja med att gå till doktorn så du skickas till röntgen och sen är det rehab som väntar tills du blivit kvitt problemen. Ditt val suger och du kommer tacka mig sen när du vaknar upp ur dvalan och jag föreslår att du spenderar hela vintern med att läsa på för du har mycket att lära.

Edit: 5000 inlägg
Senast redigerad av Tony_Tedeschi 2016-11-20 kl. 01:16.
Citera
2016-11-20, 02:10
Medlem
Citat:
EQ only 17 veckor ingen pct och fortsätter med test trots att du är trasig i både kropp och själ.

Lägg ner allt och börja med att gå till doktorn så du skickas till röntgen och sen är det rehab som väntar tills du blivit kvitt problemen. Ditt val suger och du kommer tacka mig sen när du vaknar upp ur dvalan och jag föreslår att du spenderar hela vintern med att läsa på för du har mycket att lära.

Edit: 5000 inlägg

Tony,

Var skrev jag att jag avslutade EQ och gick på Testo direkt?!

Det var precis ditt svar jag syftade på innan; Översittaren bakom skärmen. Om du vill kan du ju vara vänlig att förklara ist, vad du menade med läkaren och röntgen.

Skulle vilja ha mer konkret förslag (på min fråga) men gärna din ev. fina input.

Med en varm och vänlig hälsning
Citera
2016-11-20, 03:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ohisee
Tony,

Var skrev jag att jag avslutade EQ och gick på Testo direkt?!

Det var precis ditt svar jag syftade på innan; Översittaren bakom skärmen. Om du vill kan du ju vara vänlig att förklara ist, vad du menade med läkaren och röntgen.

Skulle vilja ha mer konkret förslag (på min fråga) men gärna din ev. fina input.

Med en varm och vänlig hälsning

Förlåt jag överreagerade en aning men det spelar ingen roll EQ only(vad i helvete??) utan pct och andra kur testo, du skrev inga tider mellan kur 1 och 2 så jag antog att du körde vidare rätt omgående.

Oavsett så är det en usel ide eftersom du är skadad och du kommer göra det värre med en kur. Den här typen av trådar dyker upp med jämna mellanrum och det är alltid samma kategori av människor. Inget tålamod och hela livet byggt kring muskler.

Hade du däremot sagt att du är ute efter att köra rehab eller dyl så hade vi kunnat hjälpa dig mycket bättre med bla peptider. Du ska kontakta vårdcentral och be läkaren remittera dig till magnetkamera för vidare utredning, det kan vara allt från rotatorcuff till trapezius som är boven. Steroider kommer enbart maskera dina skador och göra dig handikappad.

Jag är fullständigt allergisk mot kontraproduktiva upplägg min son för det slutar alltid lika illa.
Citera
2016-11-22, 02:50
Medlem
Citat:
Förlåt jag överreagerade en aning men det spelar ingen roll EQ only(vad i helvete??) utan pct och andra kur testo, du skrev inga tider mellan kur 1 och 2 så jag antog att du körde vidare rätt omgående.

Oavsett så är det en usel ide eftersom du är skadad och du kommer göra det värre med en kur. Den här typen av trådar dyker upp med jämna mellanrum och det är alltid samma kategori av människor. Inget tålamod och hela livet byggt kring muskler.

Hade du däremot sagt att du är ute efter att köra rehab eller dyl så hade vi kunnat hjälpa dig mycket bättre med bla peptider. Du ska kontakta vårdcentral och be läkaren remittera dig till magnetkamera för vidare utredning, det kan vara allt från rotatorcuff till trapezius som är boven. Steroider kommer enbart maskera dina skador och göra dig handikappad.

Jag är fullständigt allergisk mot kontraproduktiva upplägg min son för det slutar alltid lika illa.

Nu var jag tydligen snabb på att hugga och inte berätta saken, ber om ursäkt här. Uppskattar även att du har förståelse!

Min skada skedde när jag stoppade ett bråk. Kände dem? Nej. Onykter nej. Min form? Min bästa. Hade på nivå kunnat tävla i AT MINST. Inte mitt mål. Jag bråkar inte o slår inte.. eskalerade, någon sparkade mig i ryggen sedan minns jag inget från att tala med tvä fulla människor. Jo, inne på akuten. Har 4 stora ärr i mitt ansikte, en axel som är totalt trasig o handled. Sjukgymnast, herregud.. i drygt 1år. Fick även gå med min axel ur led i 2-3v innan den poppa rätt en morgon. Sjukvården sa att det var normalt, förstå skadan där.

Jag har lite ont nu, bakom skuldran men får hjälp med det. Så nej, tog inte EQ som om det vore min härskare, åh hail! Haha. Men hjälpte mig extremt mkt då sjukgymnastik inte gjorde, därav valet. Har eg varit anti som fan.

Nu Testo E 250 e5d.. han jag köpte det av tyckte e4d, åsikter? innan var det cool som fan, men nu känns det som om bollen iaf är krympt o lite ömhet. Endast efter 3 inject. Do now? Kör som sagt lågdos, pga min känning av vad det är, o se utveckling. Vill inte ha "mirakel", betalar hellre över tid.
Och nej, min axel/skuldra påverkar inte träningen.. endast fritid, därav jag går iväg.
Enda jag inte kan göra är knäböj, vila vikten upptill.. allt resten funkar, man hittar vägar.

Så mina bollar, eller ena..?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in