Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-18, 12:56
  #2257
Medlem
Avslutade för två veckor sedan min sex veckors PCT med clomid och nolva efter en 8 veckors kur med 500mg NPP/vecka och 25mg dbol per dag. Gjorde Werlabs hälsotest för två dagar sedan och återhämtningen verkar ha funkat hyfsat då jag uppmätte 24 i test vilket ligger en bra bit över medel för min ålder (ca. 50). Det som evt. såg lite konstigt ut var ett högt LH på 13 och gränshögt SHBG på 61 men jag är mest glad för att blodfetterna var bättre än någonsinn
Citera
2017-02-19, 00:15
  #2258
Medlem
Vart kan man köpa Riktig HCG!! Alltså från vilken online shop?? vill ha svar snälla
Citera
2017-02-19, 00:24
  #2259
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heal02
Vart kan man köpa Riktig HCG!! Alltså från vilken online shop?? vill ha svar snälla


detta inlägg är fel placerat, shopparnas utbud och betyg på produkter diskuteras under rubriken drogshoppar, leta där så hittar du
Citera
2017-02-19, 00:41
  #2260
Medlem
EVF111s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heal02
Vart kan man köpa Riktig HCG!! Alltså från vilken online shop?? vill ha svar snälla

Jag har alltid fått bra hcg. Även från "dåliga" shoppar så jag misstänker att det inte är vanligt att göra fake av det. Du verkar ju ha haft en jävla otur om du inte fått bra hcg
Citera
2017-02-19, 15:16
  #2261
Avstängd
Gustav2adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EVF111
Jag har alltid fått bra hcg. Även från "dåliga" shoppar så jag misstänker att det inte är vanligt att göra fake av det. Du verkar ju ha haft en jävla otur om du inte fått bra hcg

Jag fick inte tag i riktigt HCG i Thailand nu i år. Då är jag dessutom i en shop som löser det mesta, men de tog inte hem något då de påstod att det var fake som fanns att tillgå. Men tänkte precis som dig att detta är ett prepp som jag aldrig någonsin blivit missnöjd på tidigare. Så bad de ta hem det ändå och mycket riktigt var det fake alt extremt dåligt.
Citera
2017-02-21, 14:50
  #2262
Medlem
I vilka länder kan man köpa HCG på riktiga apotek utan recept? Injicerar gärna inte läkemedel som jag inte köpt på ett apotek...
Citera
2017-04-17, 13:45
  #2263
Medlem
Snapphanen1s avatar
Hej jag undrar om någon vill ge mig något tips för en start kur 190cm 85kg 37år!
Jag har gnällt mig till nebido var 6 vecka och testen dröjer 1 är nu emellan.
Jag har tränat 1,5 år vid 23-26år åldern men bliv inte så stor utan allt men nu känner jag mig sugen som fan.
Jag tänker sustanon var bra med thai 5 för min kompis då men det är länge sedan..
Jag ska få 6 mån gratis kort genom min behandling på ett gym , så jag tänker att man kanske ska träna 1-2 mån för att komma in i det igen innan kuren!
Har tänkt träna 3ggr/v till och starta med sen såklart öka och byta gym om så behövs..
tacksam för svar..
Den spinkgige
Citera
2017-04-17, 14:42
  #2264
Medlem
starkefars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapphanen1
Hej jag undrar om någon vill ge mig något tips för en start kur 190cm 85kg 37år!
Jag har gnällt mig till nebido var 6 vecka och testen dröjer 1 är nu emellan.
Jag har tränat 1,5 år vid 23-26år åldern men bliv inte så stor utan allt men nu känner jag mig sugen som fan.
Jag tänker sustanon var bra med thai 5 för min kompis då men det är länge sedan..
Jag ska få 6 mån gratis kort genom min behandling på ett gym , så jag tänker att man kanske ska träna 1-2 mån för att komma in i det igen innan kuren!
Har tänkt träna 3ggr/v till och starta med sen såklart öka och byta gym om så behövs..
tacksam för svar..
Den spinkgige

Jag tycker absolut att du ska träna minst den tiden innan du börjar och faktiskt ett tag till. Du kommer gaina hyfsat ett tag ändå om du inte tränat så mycket. Känns lite överkurs, men samtidigt är du ju inget barn.
Tycker testo-e kan vara en bra grej för dej att ligga och köra på ett tag. Eftersom du är såpass ny på det så behöver du ju inte kräma på med något mer. Leder och kroppen ska ju hänga med också även om preppet hjälper dej även där.
Tänk på prover och risker också, sen tycker jag du ska läsa in dej rejält på ämnet innan du börjar. Men det är ju ditt beslut och ditt liv och jag själv gråter inga tårar för att jag kör.
Tycker dock att du ska köpa hem åtminstone Nolva eller Arimidex om du får gynnokänningar så du enkelt kan kontra innan det blir några problem(så knöt jag till tråden lite med)
Lycka till!
Citera
2017-04-19, 16:59
  #2265
Medlem
Morsdags avatar
Planerar att testa en kur på 12 veckor. (Att börja med ialf)

*Testo E 250mg e5d.

*Nolvadex för PCT (jag har även bunkrat för att kunna ta under kuren om jag får känningar)

*Undra dock om ballarna hinner krympa mkt under en 12 v kur? Om inte när kommer det då? (Ifall jag fortsätter).
Hcg för det? Inget jag köpte ännu.
__________________
Senast redigerad av Morsdag 2017-04-19 kl. 17:04.
Citera
2017-04-20, 02:09
  #2266
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morsdag
Planerar att testa en kur på 12 veckor. (Att börja med ialf)

*Testo E 250mg e5d.

*Nolvadex för PCT (jag har även bunkrat för att kunna ta under kuren om jag får känningar)

*Undra dock om ballarna hinner krympa mkt under en 12 v kur? Om inte när kommer det då? (Ifall jag fortsätter).
Hcg för det? Inget jag köpte ännu.


skit i HCG det är overkill på denna kuren

adex eller letro kan vara värt att titta mer på dock!
Citera
2017-04-20, 08:06
  #2267
Medlem
Morsdags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max-gainz
skit i HCG det är overkill på denna kuren

adex eller letro kan vara värt att titta mer på dock!


Tack för snabbt svar.

Jag har tittat på dem. Har varit lite inne på adexen. Men jag är osäker.


Jag klipper lite ur BengtZz:S inlägg i en annan tråd (finns här nedan)

*Letrozole är mycket starkare än Arimidex och har större potential till att eliminera i princip allt östrogen i kroppen. Detta kan orsaka bieffekter som väldigt låg sexlust (den är i princip bortblåst) och ont i leder, man kan må ganska piss på det också.

-Fan vill inte tappa lusten!!

*Arimidex för förebyggande syfte:[/b]
0.5mg varannan dag eller mindre. Här är det verkligen individuellt eftersom man främst gör det för att motverka överdriven vattenretention eller gynekomasti, eftersom detta är extremt individuellt så får vissa dosera högre än andra, medan andra kan dosera väldigt lågt utan att få dessa problem.

- Har läst ett inlägg från dig i en annan tråd där du avråder nybörjare (jag är förstagångskurare) från att ta Adex och annat i förebyggande syfte?


Citat:
Ursprungligen postat av Max-gainz
så fort någon har tagit upp ett problem här inne på flashback så har jag sett dig prata om östrogen och det har stört mig när du uppenbarligen inte besitter rätt kunskaper för att hjälpa människan, du har rekommenderat första gången användare att ta AI vilket mest troligtvis kommer ge dom ditt nuvarande problem och det stör mig så ja jag har ett jävla problem med mitt humör när folk ska lära ut felaktig information, jag har fått hjälpa en annan kille här på f12 som du rekommenderar adex till bland annat...

och om du nu vill ha bort din knöl så får du räkna med att må skit ett tag för det är det enda sättet något du borde veta om man slår ut östrot fullständigt vilket är den enda lösningen för gyno som redan uppstått

jag trodde vi var överens om att du kunde leva med den lilla gyno som du hade men att du inte ville ha mer ellerhur? så återigen så medicinerar man INTE innan behov...

det var inga studier som du skickade länk på utan det var studier som du refererade till och nej jag tänker inte sätta mig och leta efter den skiten.. jag vet vad jag läst ifrån dig och nu har du förhoppningsvis lärt dig en läxa när inte ens kuken på dig står upp...

dessutom kan jag tillägga att för högt östro kan också påverka din sex lust så det kan lika gärna vara åt det hållet om du nu är så känslig som du säger

ta nu mitt råd och lyssna annars är det sista gången jag hjälper dig:

släng in nolva istället för adex, på så sätt så vet du att du inte behöver oroa dig över att gyno ska växa och kan på så sätt testa ditt östrogen, om sexlusten fortfarande är kass efter 2 veckor då vet du att du ligger för högt i östrogen då nolva inte slår ut östrogen utan bara ersätter östrogenet i dina receptorer

(minst troliga scenario)

VID DET HÄR LAGRET kan man använda AI som adex och letro vid behov.. finns ingen anledning att göra det innan om man inte använder prepp där progesteron är involverat

om sex lusten kommer tillbaka så har du två alternativ även här, antingen fortsätter du med nolva då du vet att du är känslig emot gyno eller så tar du bort nolva o kollar om det är tonårs gyno eller inte

(mest troliga scenario)



Så jag är litekluven.




Med vänlig hälsning,




Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
Guide/FAQ om AAS av BengtZz för Flashback.

Index:
1. Vad är Letrozole och Arimidex?
2. Vad gör dessa AI och varför använda dem?
3. När/hur och hur mycket av dessa AI bör jag inta?
4. Viktiga tips kring dessa preparat
5. Är AI farligt och hur länge kan inta det?


Innan ni läser denna tråden så rekommenderar jag att ni först läser denna länk LÄS INNAN NI POSTAR NYA TRÅDAR.

Vad är Letrozole och Arimidex?
De tillhör en grupp av läkemedel som kallas AI, läs mer nedan.

AI (Aromatase Inhibitors)
Det är en grupp läkemedel som verkar genom att hämma enzymet aromatase. AI kan även kan delas in i två grupper, då de verkar på olika sätt men resulterar i samma process. Denna tråden skall då främst behandla typ två AI (typ II AI eller AI typ II)

Typ ett: exempel på produkt är Aromasin
"Acts by being structurally similar to the target of the enzymes, permanently binds to those enzymes, thereby preventing them from ever completing their task of converting androgens into estrogens."

Typ två: exempel på produkt är Letrozole och Arimidex.
"Competitive inhibition is a form of enzyme inhibition where binding of the inhibitor to the enzyme prevents binding of the substrate and vice versa."

Letrozole är mycket starkare än Arimidex och har större potential till att eliminera i princip allt östrogen i kroppen. Detta kan orsaka bieffekter som väldigt låg sexlust (den är i princip bortblåst) och ont i leder, man kan må ganska piss på det också. Så skall man bruka AI en längre tid gäller det att inte dosera högt om man vill undvika detta. Letrozole eller Arimidex förekommer i tablett eller flytande oral form, det skall endast intas oralt, jag rekommenderar flytande form.
Vad gör dessa AI och varför använda dem?
Aromatase är namnet på enzymet som konverterar flertalet androgener till någon form av östrogen. Vissa androgener är mer lättpåverkade än andra av detta enzymet en del aromatiserar inte alls! En AIs syfte är alltså att motverka enzymet aromatase ifrån att verka på ett eller flera olika sätt. Letrozole och Arimidex är de vanligaste typerna av AI. Man använder alltså dessa för att direkt motverka bildandet av östrogen.

Typiska östrogena bieffekter är då:
  • Gynekomasti
  • Svullet utseende (testo face exempelvis, allmän vattenretention)
Vill man bli riktigt hård, till exempel inför tävling så krävs i princip Letrozole i kombination med andra AAS såklart. Det är även fördelaktigt att använda Letrozole i kombination med Nolvadex och/eller Clomid till PCT, i PCT fallet så doserar man ganska lågt, mer om doseringar nedan.
När/hur och hur mycket av dessa AI bör jag inta?
Detta bör man i princip sköta slaviskt bra för att erhålla riktiga resultat, för mycket slarv med dagarna på sin AI är inte speciellt bra. Halveringstiden på Letrozole och Arimidex är drygt 2 dygn, man bör inta dessa minst varannan dag, men varje dag går bra det också. Vilken tid du intar din AI spelar ingen roll, gör det när det passar dig själv bäst, man behöver inte tajma bruket.

Hur mycket?
Ja det beror lite på vad man är ute efter resultat. Letrozole är effektivast för att direkt behandla gynekomasti, medan Arimidex är bättre att använda som förebyggande i fall man redan vet att man drabbas av östrogena biverkningar som man inte vill ha på en viss kur och en viss dos. Det är svårt att generalisera doser och man får testa sig fram lite, vissa dödar sitt östrogen på lägre dos, medan andra behöver högre, att lära känna sitt Letrozole på sig själv är alltså att lära känna en del av sig själv. Låter lite flummigt men man måste pröva sig fram. Några grundläggande tips kan jag ge här dock.

Letrozole för att motverka Gynekomasti:
2mg första dagen, sedan 1mg om dagen tills känningarna släpper. Då kan man gå ner på 0.5mg varannan dag. Rekommenderat är också att man sänker doser aromatiserande preparat en bit, speciellt om man är nybörjare.

Letrozole för att tävla (bli hård):
Behöver inte säga mer, men är man på denna nivån så får man helt enkelt prova själv hur mycket man behöver och hur mycket dosering man vill gå på.

Letrozole för PCT:
0.125mg eller 0.25mg varannan dag. I kombination med Nolvadex och/eller Clomid.

Arimidex för förebyggande syfte:
0.5mg varannan dag eller mindre. Här är det verkligen individuellt eftersom man främst gör det för att motverka överdriven vattenretention eller gynekomasti, eftersom detta är extremt individuellt så får vissa dosera högre än andra, medan andra kan dosera väldigt lågt utan att få dessa problem.
Viktiga tips kring dessa preparat:
Man kan alltid veta om man doserar för högt eller för lågt. Doserar man för högt får man de vanliga sexuella störningarna, dålig libido men då främst kass sexlust, om man verkligen tvingar sig i sex så upplevde jag att det gick att få upp lille pojken där nere så att säga men a, låg sexlust. Även ledvärk kan vissa känna, men det brukar gå lite längre innan detta uppkommer, sexlusten som väldigt låg är i regel det man märker först om man doserar "för" högt.

Doserar man för lågt så märker man ju det i och med de östrogena bieffekterna i sådana fall, att lägga sig någonstans i mitten kan då vara svårt, om inte omöjligt, första gången man provar en AI. Sånn tur är dock att det går fort att reglera effekten då halveringstiden är ganska kort och inom ett par dagar kan man förändra effekt.
Är AI farligt och hur länge kan inta det?
Arimidex har i regel mindre bieffekter än Letrozole, dessutom är Arimidex bättre för kolesterolvärdet, eller finare ord, blodlipidproteinprofilen, än Letrozole. Arimidex är till och med positivt för kolesterolet, medan Letrozole är något negativt. Dessa preparat är ju ingenting man vill gå på året runt precis, kan ju vara ganska onödigt och långsiktiga biverkningar, bland annat, är benskörhet, speciellt om man inte kombinerar det med Nolvadex. Letrozole passar bättre i akuta fall som till exempel gynekomasti, eller extrema fall som till exempel inför tävling. Arimidex passar väldigt bra ur förebyggande syfte för att inte få östrogena biverkningar om man vet att man får det på en sådan dos, eller är rädd för att få det.
Lycka till med era AI,
Mvh BengtZz
__________________
Senast redigerad av Morsdag 2017-04-20 kl. 08:15.
Citera
2017-04-20, 11:45
  #2268
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morsdag
Tack för snabbt svar.

Jag har tittat på dem. Har varit lite inne på adexen. Men jag är osäker.


Jag klipper lite ur BengtZz:S inlägg i en annan tråd (finns här nedan)

*Letrozole är mycket starkare än Arimidex och har större potential till att eliminera i princip allt östrogen i kroppen. Detta kan orsaka bieffekter som väldigt låg sexlust (den är i princip bortblåst) och ont i leder, man kan må ganska piss på det också.

-Fan vill inte tappa lusten!!

*Arimidex för förebyggande syfte:[/b]
0.5mg varannan dag eller mindre. Här är det verkligen individuellt eftersom man främst gör det för att motverka överdriven vattenretention eller gynekomasti, eftersom detta är extremt individuellt så får vissa dosera högre än andra, medan andra kan dosera väldigt lågt utan att få dessa problem.

- Har läst ett inlägg från dig i en annan tråd där du avråder nybörjare (jag är förstagångskurare) från att ta Adex och annat i förebyggande syfte?






Så jag är litekluven.




Med vänlig hälsning,


om du hamnar för högt i östro så tappar du lusten också bara så det vet..

man tar aldrig något mer än vad man behöver till sin kur och står kvar vid det..

däremot om du får gyno och nolvan inte hjälper dig vad hade du tänkt göra då?

hoppas du förstår hur jag tänker att du ska ha detta hemma, det betyder nödvändigtvis inte att du kommer använda det men det är en jävla billig försäkring för o slippa operera tuttarna för 30 tusen
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback