2012-08-21, 18:33
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av philel
Var sitter ärren efter operationer som aldrig utförs då? Som Johan, som aldrig blev opererad? Lägg av nu, du är bara jobbig.
Jag fick en fråga om varför ett sådant ärr skulle vara placerat på buken och besvarade den.

Personligen har svårt att tro på ett "självläkande" pungbråck. De läker nämligen i allmänhet inte ihop av sig själv.
Citera
2012-08-21, 18:35
Medlem
Han talade om att han dödat barn och sedan så gråter han och säger att han är mytoman. Finns bättre människor som sitter på livstid och förtjänar frihet jämfört med Quick.
Citera
2012-08-21, 18:36
Medlem
Mythknaeckarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djingis.Khan
Nu tror jag att Quick har begått ett par av morden han är åtalad för. En helt oskyldig reagerar inte som han gjorde vid brottsplatskonfrontationen.
Quicks fantasi är att vara en massmördare men hans psyke pallade inte för detta. Han kör nu fantasigrejen om alla dessa mord, delvis för att förvilla, dels för att uppfylla fantasin. Sen alla dessa ”experter” som GW litar jag inte på. Känns mer som att dessa vill kröna sin karriär med upptäckten av en rättsröta.
Tyvärr Leffe, Quick är inte en mytoman hur gärna än du vill få honom till det. Du och några andra gick på Quicks manipulation.

Inte mytoman, snarare opportunist. Han ljög inte för att han inte kunde skilja mellan fantasi och verklighet. Tvärtom, han fick mängder med benzo, han blev sjukhusets stora stjärna med stora privilegier. Men framförallt fick han i det närmaste obegränsat gratis med droger för att föda sitt missbruk. Skulle vilja säga att det var djävulskt uträknat.
Citera
2012-08-21, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag fick en fråga om varför ett sådant ärr skulle vara placerat på buken och besvarade den.

Personligen har svårt att tro på ett "självläkande" pungbråck. De läker nämligen i allmänhet inte ihop av sig själv.
Fast nu hade ju Johan aldrig blivit opererad för detta, det är bara så. Hur gärna ändå Kvasten ville att det skulle finnas ett ärr så fanns inget, det var då man gick över till plan B och fick Quick att börja förstå att det var ett födelsemärke han skulle minnas istället...

Snacka om att valla in fåren i hagen.
Citera
2012-08-21, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djingis.Khan
Nu tror jag att Quick har begått ett par av morden han är åtalad för. En helt oskyldig reagerar inte som han gjorde vid brottsplatskonfrontationen.
Quicks fantasi är att vara en massmördare men hans psyke pallade inte för detta. Han kör nu fantasigrejen om alla dessa mord, delvis för att förvilla, dels för att uppfylla fantasin. Sen alla dessa ”experter” som GW litar jag inte på. Känns mer som att dessa vill kröna sin karriär med upptäckten av en rättsröta.
Tyvärr Leffe, Quick är inte en mytoman hur gärna än du vill få honom till det. Du och några andra gick på Quicks manipulation.
Men en skyldig hade kunnat berättat hur morden gick till. Quick kunde inte det. Han kunde ingenting utan hjälp. Skulle GW kröna sin karriär med detta? Han har haft en rätt okej karriär under 40 år, ekonomiskt oberoende sedan länge. Kwast, seppinen, sthåle mfl. däremot har fått en karriär pga Quick.
Citera
2012-08-21, 18:41
Medlem
Citat:

Och du vet mer om Johan än hans egna föräldrar..Nu lämnar jag tråden. Adjö
Citera
2012-08-21, 18:43
Medlem
OldWolfs avatar
Det har väl varit tänkt av herrar van der Kvast, Lambertz och Borgström att de skulle kunna rentvå sig på något sätt i studio 1. Efter att ha lyssnat på programmet har jag istället stärkts i min uppfattning. Borgström är en oerhört ful fisk med sina försåtliga svar. "Korsfäst Korsfäst"
Citera
2012-08-21, 18:45
Medlem
Crookens avatar
Synd att Gubb-Jan på Dalademokraten har fått Quick-förbud. Hade varit spännande att läsa va han skulle hakat upp sig på i Råstams bok eller det som kommit ut det senaste dagarna...
Citera
2012-08-21, 18:48
Medlem
Mythknaeckarns avatar
En sak jag funderat på rent spontant:

Om en liten ganska klen gubbe som Quick under en period år utför ganska bestialiska och spontana dåd, ibland på ganska öppna platser, borde han statistiskt inte ha lämnat mer spår efter sig själv eller schabblat vid minst ett tillfälle?

Han är ju inte direkt någon MMA-fighter, utan liten satt missbrukare med dåligt flås. Men han kan alltså kuta runt över hela Sverige och dräpa folk och komma undan spårlöst i många år tills han själv beslutar sig för att erkänna. Det är svårt nog att hålla sig undan spårlöst från ETT vansinnesmord, men åtta?? Och fler ändå om han själv fick bestämma...

Jag menar utredningarna pekar ju ändå åt vissa bestämda håll, men detta arbete skulle då vara helt åt helvete för det var Tomas som varit där och dräpt?

Om man hör klappret av hovar utanför fönstret så KAN det vara en Zebra, men troligtvis är det en häst.
Citera
2012-08-21, 18:49
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Din avatar och vad du säger passar förresten väldigt bra ihop med pappskallarnas nuvarande hållning i frågan

Det är Åsa-nisse. Som håller för öronen pga allt skitsnack. Åsa-nisse for president. Men jag har inte sett den nya filmen, lär inte göra det för Kjell i huvudrollen är ingen favorit direkt.

Quick-fallet är en rättsröta men inte för att Quick inte har mördat utan för att psykologer och utredare har varit så okunniga och tafatta. Inte första gången svenskt rättsväsende gör bort sig och inte sista. Quick är ingen lallande fåne, har har varit hårt drogad men ändå lyckades han manipulera och styra sin omgivning vid vallningarna på mordplatserna. Skrämmande. Jag tror inte han är mytoman, han fick bara utlopp för sina lustar och festade i sina minnen en gång till men försökte få till fler tillfällen att få mer droger och få leka sjuka lekar på andra mordplatser än sina egna. Men många ser det i svart och vitt, antingen har han gjort allt eller inget. Typiskt svenskt.

Quick-fallet är ännu en rad av svenska patetiska företeelser lett av media. Bara för att Hannes Råstam är död och skrev en bok innan han dog så går de igång. "jamen nog finns det väl mer pengar att mjölka ur quick-fallet" tänker tidningarna, och föredettingarna Guillou och GW hänger på. Nu väntar jag bara på att Aschberg ska in och reda ut det hela, och var var Quick vid Palmemordet? Suck.
Citera
2012-08-21, 18:54
Medlem
Citat:

Troll.

http://www.svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?showResults1974747=true&a=1448174&d= 55868
Citera
2012-08-21, 18:56
Medlem
why123s avatar
Citat:

Micro, vill du fortfarande inte berätta vilket mord du tror TQ är skyldig till? Det vore intressant att veta varför du inte vill berätta det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in