Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Din avatar och vad du säger passar förresten väldigt bra ihop med pappskallarnas nuvarande hållning i frågan

Det är Åsa-nisse. Som håller för öronen pga allt skitsnack. Åsa-nisse for president. Men jag har inte sett den nya filmen, lär inte göra det för Kjell i huvudrollen är ingen favorit direkt.
Quick-fallet är en rättsröta men inte för att Quick inte har mördat utan för att psykologer och utredare har varit så okunniga och tafatta. Inte första gången svenskt rättsväsende gör bort sig och inte sista. Quick är ingen lallande fåne, har har varit hårt drogad men ändå lyckades han manipulera och styra sin omgivning vid vallningarna på mordplatserna. Skrämmande. Jag tror inte han är mytoman, han fick bara utlopp för sina lustar och festade i sina minnen en gång till men försökte få till fler tillfällen att få mer droger och få leka sjuka lekar på andra mordplatser än sina egna. Men många ser det i svart och vitt, antingen har han gjort allt eller inget. Typiskt svenskt.
Quick-fallet är ännu en rad av svenska patetiska företeelser lett av media. Bara för att Hannes Råstam är död och skrev en bok innan han dog så går de igång. "jamen nog finns det väl mer pengar att mjölka ur quick-fallet" tänker tidningarna, och föredettingarna Guillou och GW hänger på. Nu väntar jag bara på att Aschberg ska in och reda ut det hela, och var var Quick vid Palmemordet? Suck.