2012-02-14, 16:19
Medlem
Just nu i SR, Studio Ett: författaren Jan Guillou och Ola Sigvardsson, pressombudsmannen i direktsänd diskussion om "Quick-skandalen", krönikefällningen etc.

Guillou säger t.ex. (precis nyss):
Citat:
Ola Sigvardsson kan helt enkelt inte läsa [Svea hovrätts] rättshandlingar.

Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
Pontus I mitt inlägg på föregående sida står vad de gör nu bla.
Citat:
Citat:
När det gäller vad de i TQ-härvan sysslar med nu:
Psykologkonsult Birgitta Ståhle egen firma sen 1997.Hon var chefspsykolog på Säter.Hon vittnade emot TQ (hur kan man göra det då psykiatriska journaler och psykiatrisk vård är belagd med särskilt hård tystnadsplikt)
Mars 2010 arbetade Pentinnen fortfarande som polis i Sundsvall
Okej, tack.
Likväl söker jag vad Ståhle och Penttinen gör i dag i februari 2012.
Just det vore intressant att veta. Hjälper de t.ex. andra (o)skyldiga etc.? ...
Citera
2012-02-14, 17:20
Medlem
Stina-Linas avatar
Penttinen arbetar kvar det framgår av uppgifter om att han idag är kriminalinspektör i Sundsvall (hittat på internet" .Det var han som fick Jan Gillou fälld av pressens opinionsnämnd PON i dagarna.Han var anmälaren

http://www.resume.se/nyheter/media/2012/02/13/jan-guillou-kronika-falld-av-pon/

Birgitta Ståhle har sitt konsultföretag utifrån vilket hon arbetar IDAG! Hon öppnade alltså sin konsultverksamhet under tiden hon hade terapi med TQ och var chefspsykolog på Säter.Uppgiften finns på "Alla Bolags" sida
Citera
2012-02-14, 18:01
Medlem
Yatsys avatar
Tänks de en tanke någon gång till de anhöriga.Dom som förlorade de bästa de hade.

Som förmodligen var i en domstol och fick se en pajas erkänna vad denna gjort mot dem.Och Svensk domstol som sa att så är det! Och polisämbetet som hade bevisen för det.

Jag tänker på dom som förlorade de bästa de hade.
Citera
2012-02-14, 18:22
Medlem
Stina-Linas avatar
Vad jag inte förstår den här tråden är att så ofta får den person som idag heter Bergwall skulden för vad andra mer uppsatta människor gjorde de hade ju ansvaret.Han var ingen pajas anser jag har blev med läkares handlingar drogad..........

Han är väl den ende (förutom några som kritiserat hela den här härvan) som tänkt på dem som förlorade sina anhöriga och som också offentligt bett dem om förlåtelse.
Citera
2012-02-15, 22:03
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8051arbast
Japp, Quick var ett praktiskt sätt att få undan ett stort antal kalla mordfall. Men ge mig bevis på vilken som initierade det hela, Quick, psyk eller polisen. ALLA hjälpte till.
En förbisedd komponent är faktiskt nationalism. När det var inne med seriemördare så var det "viktigt" att även "lilla Sverige" skulle ha seriemördare med.
Citera
2012-03-14, 11:12
Medlem
sWeePerrs avatar
Ännu ett åtal mot Thomas Quick, numera Sture Bergwall, läggs ner.

Citat:
Chefsåklagaren Jonas Almström vid internationella åklagarkammaren i Göteborg har i dag beslutat att lägga ned åtalet mot Sture Bergwall för mordet på Johan Asplund 1980.

http://svt.se/2.22620/1.2742060/annu_ett_atal_mot_quick_laggs_ner
Citera
2012-03-14, 12:02
Medlem
Sture Bergwall själv är förstås tillfreds över att åtalet lagts ned och säger bl.a. detta på sin blogg för en liten stund sedan:
Citat:
–––
Dagens beslut är på så vis symboliskt och viktigt.
Jag känner en stor lättnad, för egen del, för Johans anhöriga, för min familj och för alla de som drabbats i och av TQ-skandalen.
Nu återstår Gry/Trine-fallen, som ligger hos hovrätten, och Appojaure och Piteåmålen som åklagare Björn Ericson i Malmö snart kommer med beslut i och som advokaterna arbetar med. När resningsprocessen är över är det dags att stämma in i Björn Asplunds krav på en sanningskommission och svar på frågan ”hur kunde detta ske?”. Många arbetar redan med den frågan – den är oerhört viktig för vår allas trygghet – och jag skall göra allt för att bidra med svar.
Citera
2012-03-14, 13:17
Medlem
Ord och inga visor finns på http://www.aklagare.se/PageFiles/6574/Beslut.pdf
Citera
2012-03-14, 16:43
Medlem
Stina-Linas avatar
Pontusenhörning

Jag vill fråga om Du nu fick byta plats med Bergvall och Du hade varit med om det han varit med om skulle Du då inte vara lättad?????????????
Citera
2012-03-14, 22:17
Medlem
Clodiuss avatar
Kan ingen gammelmedia ringa upp Kwasten och Gubb-Jan och be om kommentarer.
mer seriöst vore en kommentar av vår vän brottaradvokaten Pelle Svensson intressant.
Senast redigerad av Clodius 2012-03-14 kl. 23:03.
Citera
2012-03-14, 22:32
Medlem
Stina-Linas avatar
Jag antar att de två första vill välminte uttala sej .Pelle S är nog jättegölad men tyckte kanske att det tog för mycket tyid?
Citera
2012-03-15, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
Pontusenhörning

Jag vill fråga om Du nu fick byta plats med Bergvall och Du hade varit med om det han varit med om skulle Du då inte vara lättad?????????????
Lättad är nog ett understatement, måhända.
Samtidigt: Hur kan man egentligen sätta ord på det i en spekulativ mening? I en mening är det ju i princip omöjligt att ponera vad man skulle uppleva om ett "platsbyte" skulle vara/varit aktuellt. Eller vad säger du? Hur skulle din lätt[n]ad, om så, se ut?

(Jag misstänker att Sture Bergwall numera börjar bli luttrad till gengäld lättad.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in