2012-08-21, 17:46
Medlem
Stina-Linas avatar
LadyMystica

Du verkar påläst för Du kommer med påståenden som aldrig varit påtalade.Någon yxa har aldrig existerat! Mycket osaklighet.Jag är trött på att läasa påståenden som bara slängs in i tråden, ifrån dem som inte bryr sej om att kolla fakta
Citera
2012-08-21, 17:47
Medlem
Mr.Pennypackers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir_K
Hade de inte haft sex också? Har för mig att det var något sådant...

Quick påstår att de onanerat för varandra Mysigt värre:

http://www.youtube.com/watch?v=q32JemKHeQY
Citera
2012-08-21, 17:50
Medlem
Just Farebrink är en av de figurer jag blir fundersam på, att han glider in i utredningen med Seppos hjälp står ju klart, för Quick sitter som en fågelholk när de möts. Farebrink omnämns som medgärningsman i domen mot Quick ett flertal gånger, tror det var 13-17 ggr. Så varför har inte Farebrink påpekat detta mer senare undrar jag på. Varför pekades han ut av poliser som lämplig medgärningsman att implementeras i Quicks minnesbilder?

Visst var han i realiteten omnämnd som medgärningsman till en annan namngiven person i ursprungsutredningen? Är Farebrink avliden idag?
Citera
2012-08-21, 17:54
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Öh? nu tappade du mig. Du menar att "kan" har mördat nån som han inte har erkänt,fällts eller friats för?
Med den logiken kan ju du, jag och alla andra har mördat nån.
Vad har den snällt sagt, abstrakta logiken med ett väldigt jordnära fall som Johan Asplund att göra?

Tycker du sjalv att det ar sa osannolikt att han skulle kunna ha mordat ? Allvarligt ?
Ja, det skulle kunna passa in pa dig och mig om vi hade samma storda personlighet som TQ. Jag vet att jag inte har det. Jag hoppas for din skull du inte har det heller.

Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
LadyMystica

Du verkar påläst för Du kommer med påståenden som aldrig varit påtalade.Någon yxa har aldrig existerat! Mycket osaklighet.Jag är trött på att läasa påståenden som bara slängs in i tråden, ifrån dem som inte bryr sej om att kolla fakta

Wow, nu gjorde jag generalfelet att minnas fel. Sjalvfallet blir garningen helt annorlunda for att det var en kniv. Tycker du den missen var sa extremt grav, verkligen ?

I alla fall, jag ber sa hemskt mycket om ursakt for att jag hade en yxa i atanke nar det var en kniv.
Citera
2012-08-21, 18:05
Medlem
Stina-Linas avatar
Mr.Pennypacker skriver
Citat:
Quick påstår att de onanerat för varandra Mysigt värre:

De har aldrig träffats vad jag vet.´

Farebrink sitter i fängelse och har ett antal gånger framfört sina åsikter i detta-mord som han skulle ha varit medgärningsman i att det inte var sant
Citera
2012-08-21, 18:12
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Tycker du sjalv att det ar sa osannolikt att han skulle kunna ha mordat ? Allvarligt ?
Ja, det skulle kunna passa in pa dig och mig om vi hade samma storda personlighet som TQ. Jag vet att jag inte har det. Jag hoppas for din skull du inte har det heller.

Wow, nu gjorde jag generalfelet att minnas fel. Sjalvfallet blir garningen helt annorlunda for att det var en kniv. Tycker du den missen var sa extremt grav, verkligen ?

I alla fall, jag ber sa hemskt mycket om ursakt for att jag hade en yxa i atanke nar det var en kniv.

Men man kan ju inte hålla störda personer inspärrade för att de skulle kunna ha mördat. Någon person måste ju ha mördats, och det måste finnas bevis för att en störde har gjort det.

Att se på mängden mord Q har tagit på sig, och sen väga in bilden man har gjort sig av mannen - för att sedan dra slutsatsen att han säkert har begått åtminstone något av de morden, är lite tokigt.
Citera
2012-08-21, 18:22
Medlem
Mythknaeckarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taoiseach
Du är allt annat än läskunnig ser jag..

Jag har inte ifrågasatt er på frågan om Sture begått morden han dömts för, jag ifrågasätter såna som dig som bara ser svart eller vitt och därför tror på att Sture är helt oskyldig.

Och där är ni ute och seglar, den mannen har gjort ett flertal vidriga brott även om just de mord han dömts för är utförda av helt andra personer. Det är givetvis tråkigt att dessa brott inte kunnat bli utredda pga detta men att tro att Sture är en oskyldig och ofarlig man är sinnesslött.

Bifalles. Men tråden handlar ju om de mord han är dömd för, på felaktiga grunder. Rättsrötan i Sverige alltså. Vad han sen är för personlighet privat finns det säkert andra trådar om.
Citera
2012-08-21, 18:27
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Och du baserar det pa vad ? Som du sager, han ar allvarligt stord, han ar pedofil, han har, vad vi vet med sakerthet, misshandlat en man grovt med yxa sa han nastan dog.

Sa att bergsakert saga att han inte skulle kunna vara en mordare later markligt.

På 90-talet ville Thomas Quick så gärna vara en seriemördare. Han erkände över trettio mord och fälldes för åtta. Dessa åtta kunde han ENDAST fällas för med lagvidrig "hjälp" från advokater, åklagare, läkare och poliser, och såhär i efterhand kan vi med ganska stor säkerhet säga att han är oskyldig till alla dessa mord. De övriga 22+ morden kunde han inte ens med nämnda personers hjälp "ljuga sig skyldig" till. Om han verkligen hade mördat någon, varför skulle han inte ha erkänt sina riktiga mord i terapisamtal och förhör, utan bara sådana som han var oskyldig till? Det går inte ihop.
Citera
2012-08-21, 18:28
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Men man kan ju inte hålla störda personer inspärrade för att de skulle kunna ha mördat. Någon person måste ju ha mördats, och det måste finnas bevis för att en störde har gjort det.

Att se på mängden mord Q har tagit på sig, och sen väga in bilden man har gjort sig av mannen - för att sedan dra slutsatsen att han säkert har begått åtminstone något av de morden, är lite tokigt.

Men sjalvfallet inte, det har jag heller aldrig antytt eller ens sagt.
Citera
2012-08-21, 18:29
Bannlyst
Nu tror jag att Quick har begått ett par av morden han är åtalad för. En helt oskyldig reagerar inte som han gjorde vid brottsplatskonfrontationen.
Quicks fantasi är att vara en massmördare men hans psyke pallade inte för detta. Han kör nu fantasigrejen om alla dessa mord, delvis för att förvilla, dels för att uppfylla fantasin. Sen alla dessa ”experter” som GW litar jag inte på. Känns mer som att dessa vill kröna sin karriär med upptäckten av en rättsröta.
Tyvärr Leffe, Quick är inte en mytoman hur gärna än du vill få honom till det. Du och några andra gick på Quicks manipulation.
Citera
2012-08-21, 18:30
Medlem
Mythknaeckarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison

Nä precis,
kommer ihåg Borgströms utspel i en intervju:
"om man erkänner flertalet mord man inte har begått, hur sjuk är man då??" Ungefär som att jaja, skyll dig själv. Du erkände så då är du nog skyldig till nåt iallafall.

Väldigt infantil logik för att komma från en högutbildad paragrafryttare.
Citera
2012-08-21, 18:33
Medlem
Stina-Linas avatar
Citat:
Nu tror jag att Quick har begått ett par av morden han är åtalad för. En helt oskyldig reagerar inte som han gjorde vid brottsplatskonfrontationen
.

Jag blir fullständigt stum.Det framgår ju på många ställen på internet att han var drogad med ett överdåd av narkotika.....då reagerar man så.Lyssna på repisen på Studio Ett ikväll eller i efterskott
Senast redigerad av Stina-Lina 2012-08-21 kl. 18:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in