2007-11-10, 12:55
Medlem
piratkaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svamp
Det är lite problem i min väns growbox!
Han har haft den igång 2½ vecka och ca 15 svampar har börjat bli stora och fina. Men sen finns det otroligt många små rackare på 2-5 cm, smala och jävliga, ser ganska kassa ut.. uppemot 50 st är de, är detta vanligt? ska man vänta på att de kommer ikapp eller de kommer aldrig att ta sig? De ser ju inte helt friska ut.
Kanske lika bra att plocka allt och invänta nästa flush?

Det är jättevanligt att en del blir mycket mindre än dom andra. Vänta ett tag och se om dom blir någe större
Citera
2007-11-11, 15:05
Medlem
Zebastians avatar
Men fan vad folk verkar få stora flushar i sina growboxar!
Min är på tredje flushen och två ynka 6 cm stora men taniga svampar sticker upp... De tidigare flusharna har ju inte direkt givit mig mycket att hurra för heller... Är det för kallt här inne måntro...? (Jävla hyresvärd osm vägrar höja temperaturen...)
Citera
2007-11-11, 15:29
Medlem
piratkaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebastian
Men fan vad folk verkar få stora flushar i sina growboxar!
Min är på tredje flushen och två ynka 6 cm stora men taniga svampar sticker upp... De tidigare flusharna har ju inte direkt givit mig mycket att hurra för heller... Är det för kallt här inne måntro...? (Jävla hyresvärd osm vägrar höja temperaturen...)

Det är för att alla bara dokumenterar sina största flushes. Dina är troligen ganska genomsnittliga.
Citera
2007-11-11, 23:58
Medlem
piratkaptens avatar
Ja, ska du odla san pedro så kan du ju räkna med att få vänta ett antal år på din tripp.

Varför inte odla båda? Det kräver ju knappast mycket jobb
Citera
2007-11-12, 00:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svamp
Kör på svamp!
Den är relativt lättodlad, det går snabbt, fett rus!

är growbox bästa sättet?
Citera
2007-11-12, 03:31
Medlem
GaiNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theroooots
är growbox bästa sättet?

Det är nog mest lämpligt för din del skulle jag tro, inte så mycket meck med det. Kolla igenom denna tråd och ta frågor i den till att börja med tack. Låser denna.

Må väl
GaiN

Edit: Nej det gör jag inte, jag flyttar inläggen till svamptråden! :-)
Citera
2007-11-12, 10:45
Medlem
Citat:
Är growbox bästa sättet?

Nej, det är ev det lättaste för någon som INTE är insatt i svampodling, det absolut bästa i min mening är att köra g2g och spawna en större mängd ko/hästdyna i 70liters backar..då får man större mängder och mycket mer potenta svampar.

Må bäst...
Citera
2007-11-12, 19:41
Bannlyst
jag har precis hällt över mycelet från burkarna till lådor med sån plastpåse på. Hur länge kommer de ungefär ta innan ja kan skörda?
Hur ofta behöver jag spraya på vatten?
en av burkarna hade delar av mycelet färgats svart, vad är detta?
Citera
2007-11-13, 01:21
Medlem
piratkaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snusar´n
jag har precis hällt över mycelet från burkarna till lådor med sån plastpåse på. Hur länge kommer de ungefär ta innan ja kan skörda?

Väldigt varierande beroende på en rad faktorer, med kanske 2 veckor innan du kan skörda.

Det svarta du beskriver i en av burkarna är med alla sannolikhet någon sorts mögel. Släng hela burken utan att öppna den.
Citera
2007-11-13, 01:33
Medlem
Polskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snusar´n

ta ett kort på de svarta innan du slänger burken.
Citera
2007-11-13, 15:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Polski
ta ett kort på de svarta innan du slänger burken.
lyckades inte fixa någon bra bild, men här är den bästa:

[img=http://img107.imageshack.us/img107/6784/pict1271ho2it3.th.jpg]
Citera
2007-11-13, 15:58
Medlem
indulgences avatar
En liten fråga bara nu när holland ska bannlysa shrooms vart ska man då vända sig tilll att köpa sporer growboxes osv, vilket land vilken webshop etc?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in