2007-01-15, 01:03
Medlem
Knarkofantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crackhitler
Pallar inte läsa igenom 42 sidor svampfrågor/svar så jag frågar istället!

Hur mycket får man ut per flush ur ett growkit typ?

400-600g
Citera
2007-01-15, 14:06
Avslutad
*klistra*
Citera
2007-01-15, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkofanten
400-600g

Det skall tilläggas att det innebär ~ 40-60 gram torkad svamp.

Edit. Är det verkligen så mycket per flush föresten?
Trodde man räknade på den summan som den totala outputen.
Citera
2007-01-15, 20:18
Medlem
crackhitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkofanten
400-600g

Det är ju omöjligt att få 400g per flush LOL!
Enligt elefanten kan man få 400g på två månader om man är pro...

Kan någon som vet svara?

Citera
2007-01-15, 21:07
Medlem
Citat:

Kan någon som vet svara?

Säg som så att du får 4 stycken flushar, enkel matematik ger då att du får ut i runda slängar 100-125g färsk svamp. Torkat är det underfär 10-12 gram.

Varför är gram/flush viktigt?

Dessutom kommer det variera kraftigt då den andra eller kanske tredje flushen är den som genererar mest svamp mätt i gram.

Det är väl den totala outputen som spelar roll? Men räkna lågt med 7-8 gram torkad svamp per flush för att vara på den "säkra" sidan.
Citera
2007-01-15, 22:04
Medlem
crackhitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Resultant
Säg som så att du får 4 stycken flushar, enkel matematik ger då att du får ut i runda slängar 100-125g färsk svamp. Torkat är det underfär 10-12 gram.

Varför är gram/flush viktigt?

Dessutom kommer det variera kraftigt då den andra eller kanske tredje flushen är den som genererar mest svamp mätt i gram.

Det är väl den totala outputen som spelar roll? Men räkna lågt med 7-8 gram torkad svamp per flush för att vara på den "säkra" sidan.

4 st flushar x 7-8g torkad svamp = 10-12g? Jag förstår inte din matematik.

Jag var bara nyfiken. Har aldrig odlat svamp och den här tråden är väl till för att fråga?

Citera
2007-01-15, 22:56
Medlem
Citat:
4 st flushar x 7-8g torkad svamp = 10-12g? Jag förstår inte din matematik.

Jag var bara nyfiken. Har aldrig odlat svamp och den här tråden är väl till för att fråga?

Om man nu är skillad kan man få ut 40-60 gram torkad svamp totalt. Fyra flushar á 10-12,5 gram torkad svamp per flush (i snitt).

Om man nu är mindre skillad (novish som du) kan man får ut lite mindre. Alltså kanske 7-8 gram torkad svamp per flush (också detta ett snittvärde).

Allting är ju relativt. Olika grow-kit ger olika mängd svamp. Vissa odlare har tur alt. är duktiga och kan fixa fler flushar. Då ökar plötsligt mängden svamp samtidigt som de sista flusharna inte genererar lika mycket svamp som de tidigare.

Men jag tycker du ska gå på det snabeldjuret säger om den totala outputen. Det är trots allt den mängden som är den väsentliga.

Vill inte heller vara någon moralkaka, men ett tips är att faktiskt läsa igenom hela tråden. Det finns en hel del matnyttigt här i.

//Resultant
Citera
2007-01-16, 07:03
Medlem
crackhitlers avatar
Okey! Thx, mayne!
Då ska jag väl beställa en låda snart då.

Citera
2007-02-06, 10:04
Medlem
Psychotics avatar
Citat:

Kan någon som vet svara?

Och på azarius så säger dom "After two weeks you can have 400-600 grams of fresh psilocybe cubensis"
Citera
2007-02-06, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psychotic
Och på azarius så säger dom "After two weeks you can have 400-600 grams of fresh psilocybe cubensis"
Man kan ju tolka det som att frakten tar två veckor och efter man fått kitet KAN man inom överskådlig tid få ihop 400-600 gram.

Nej skämt och sido.

Förstår inte riktigt vad dom menar. 600 gram per flush är orimligt. Dock per set kan jag tänka mig. Det är nog snarare så att dom skrivit fel. "Weeks" skall nog bytas ut mot "months". Men egentligen så har man ju inte 600 gram färsk svamp då. För den svamp som kom i samband med första flushen lär ju ha torkat i slutet av den sista flushen.

Det lämnas utrymme åt tolkning här. Vad säger konsumentköpslagen :P
Citera
2007-02-06, 11:19
Medlem
akvariefisks avatar
Ni verkar vara glada för dessa lådor, jag fattar inte riktigt det. De är inget svårt att odla från print, och det är dessutom lagligt att ta in i landet tillskillnad från growboxar som kan plockas av tullen. Dessutom är prinst mycket billigare.
Citera
2007-02-07, 01:43
Medlem
Malakass avatar
Jag har beställt prints från 3 olika strains, samt ett nybörjar kit från azarius som visst ska innehålla allt man behöver för att odla med prints. Någon som odlat med dessa prylar från Azarius och kan säga hur det gick? Hur mkt kan man få, eller rättare sagt brukar man få i skörd per print? Nu menar jag inte exakt, men på ett ungefär. Har endast odlat från growboxes innan så jag e nybörjare med det här. Det ska visst inte vara så svårt? Tacksam för svar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in