2017-06-20, 15:50
Medlem
FuGeeLalas avatar
Har fått s.k. "lipstick" på flera ställen i min låda, främst i botten. Använde vanligt odestillerat kranvatten när jag fyllde den, kan det bero på det eller bara allmänt slarv med renlighet?
Pinsen har precis dykt upp, men är det bara till att kassera allting ändå?
Senast redigerad av FuGeeLala 2017-06-20 kl. 16:06.
Citera
2017-09-22, 20:30
Medlem
Tjena! Funkar det att torka svampen i en frukttork? Skadar det de aktiva ämnerna?
Citera
2017-09-23, 10:34
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damanian
Tjena! Funkar det att torka svampen i en frukttork? Skadar det de aktiva ämnerna?
Det fungerar utmärkt. Jag brukar torka mina på lägsta temperaturinställningen - det är framförallt luftcirkulationen jag vill åt - men om man läser runt på Shroomery verkar ingen ha upplevt försämrad potens vid torkning i varmluft:

https://www.shroomery.org/forums/showflat.php/Number/5019764
https://www.shroomery.org/forums/showflat.php/Number/4919303

Håll i åtanke att toppisar primärt innehåller psilocybin, vilket är en betydligt mer stabil molekyl än psilocin. Exempelvis oxiderar det ej i kontakt med luft. För en svampsort med högre psilocinhalt kan jag föreställa mig att potensförlusten skulle bli större - detta har jag dock varken erfarenhet av eller någon källa på.
Senast redigerad av kvm3 2017-09-23 kl. 10:37.
Citera
2017-09-23, 15:36
Medlem
Det är cubensis b+ jag har och jag tänkte bara tvätta av dom och köra på lägsta inställningen. Är det något annat jag bör göra? T.ex. skära upp i mindre bitar eller ta bort något?
Senast redigerad av Damanian 2017-09-23 kl. 15:37. Anledning: Felstavning
Citera
2017-10-09, 11:41
Medlem
Hej, tänkte fråga vad man ska ha för kanyl när man gör en sporspruta. Läser lite i beskrivningarna på phcares men det står att det finns en massa olika filter i dem. Funkar det fortfarande med dom eller ska jag hitta några utan filter? Om svaret är ja så skulle ett namn eller länk på en kanyl som funkar bra vara uppskattat.
Citera
2017-10-11, 18:34
Medlem
Är det helt riskfritt att beställa hem sporeprints? Har hört att man kan få husis av boxar eller kanyler med hur är det egentligen med prints? vilket sida är bästa att beställa hem från isåfall? Jag har visseligen fått svar på dessa frågor men behöver ha svår som åtminstånde är från rätt år :P
Citera
2017-10-13, 19:12
Medlem
beställde spore print för 1 månad sen från Elephantos, inga problem med delays eller något liknande. Så verkar ha glidit igenom tullen felfritt.
Citera
2017-10-21, 15:37
Medlem
Beställt en golden teacher growbox som borde komma nästa vecka, har några frågor hoppas nån kunnig kan besvara.

Kan man ser på paketet ifall det hanterats av tullen och att de öppnat det? (Har tracking)
Finns det nån risk att de kontaktar polis?

Kan man spara growboxen ett tag innan man sätter igång odling för att vara på den säkra sidan?
Citera
2017-10-24, 15:10
Medlem
PM:a gärna om någon kan tänka sig att dela mig sig av ett sporavtryck i STHLM-trakterna
Citera
2017-10-24, 21:57
Medlem
Tjena! Vad tror ni om dessa? Var o plockade dessa idag och separerade de "mörka" med de ljusa svamparna.

https://imgur.com/gallery/OjQ4I

Har bild på den andra batchen också. Kan lägga ut den med så kanske någon kunnig individ kan utbilda oss okunniga lite mer.
Är helt färsk på det här så behöver er hjälp att identifiera vad som är vad.. Tex på undersidan så är vissa mörka och andra är ljusa så jag plockade bägge. Läste att det har med fuktigheten att göra men ni kunniga där ute ge oss lite kunskap om identifiering. Tacksam för alla svar!

Mvh
Dr THC
Citera
2017-10-29, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Delta9THC
Tjena! Vad tror ni om dessa? Var o plockade dessa idag och separerade de "mörka" med de ljusa svamparna.

https://imgur.com/gallery/OjQ4I

Har bild på den andra batchen också. Kan lägga ut den med så kanske någon kunnig individ kan utbilda oss okunniga lite mer.
Är helt färsk på det här så behöver er hjälp att identifiera vad som är vad.. Tex på undersidan så är vissa mörka och andra är ljusa så jag plockade bägge. Läste att det har med fuktigheten att göra men ni kunniga där ute ge oss lite kunskap om identifiering. Tacksam för alla svar!

Mvh
Dr THC

Är det toppisar du är på jakt efter så är det helt fel.. Ser mer ut som broklingar
Citera
2017-10-29, 09:46
Medlem
Någon som har svamp sporer inrikes? Hör av er i pm
Senast redigerad av Barbrosmorbror 2017-10-29 kl. 10:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in