Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-01, 17:50
  #4789
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulax
Beställt en golden teacher growbox som borde komma nästa vecka, har några frågor hoppas nån kunnig kan besvara.

Kan man ser på paketet ifall det hanterats av tullen och att de öppnat det? (Har tracking)
Finns det nån risk att de kontaktar polis?

Kan man spara growboxen ett tag innan man sätter igång odling för att vara på den säkra sidan?


Jag skulle spara den några veckor om du är orolig.
Citera
2017-11-02, 11:45
  #4790
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silvrisone
Jag skulle spara den några veckor om du är orolig.

I Kylen eller rumstemperatur?
Citera
2017-11-02, 14:34
  #4791
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulax
I Kylen eller rumstemperatur?

Kylen.
Citera
2017-11-13, 13:21
  #4792
Medlem
CannabisPillrets avatar
Tja, hade tänkt beställa hem en growbox nu i veckan.
Har funderat på golden teacher, bra val? Aldrig tidigare odlat.

Det jag söker i svampen är främst visuals, så om det kanske finns någon som kan ge mig tips om svamp skriv gärna! Tack
Citera
2017-11-13, 17:17
  #4793
Medlem
Jag har en odling utanför Svea, läste just originalinlägget och måste säga att det är bajs. Det behöver inte alls vara så mycket jobb. Edukera er själva folk.
Citera
2017-11-29, 09:38
  #4794
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CannabisPillret
Tja, hade tänkt beställa hem en growbox nu i veckan.
Har funderat på golden teacher, bra val? Aldrig tidigare odlat.

Det jag söker i svampen är främst visuals, så om det kanske finns någon som kan ge mig tips om svamp skriv gärna! Tack

Går väll an. Själv körde jag bara på vanliga cubensis.
Citera
2017-11-29, 09:40
  #4795
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oogaboogabitch
Jag har en odling utanför Svea, läste just originalinlägget och måste säga att det är bajs. Det behöver inte alls vara så mycket jobb. Edukera er själva folk.

Utanför Sverige alltså?

Ja varför krångla till det när det finns growing box, finns inget simplare än det & en enda box ger bra mycket skörd tycker jag.
Citera
2017-11-29, 18:13
  #4796
Medlem
Sommargays avatar
Två snabba från en förstagångsodlare, cubensis från elephantos:

Luktar odlingen något? Torkningen av svampen är inga problem men de 15-ish dagarna de tar till skörden?

Hur mycker ljus behöver de egentligen? Mina skall stå i en garderob utan dörr i bakom en lutad tavla typ, lite ljus finns men inga mängder.
Citera
2017-12-18, 02:35
  #4797
Medlem
Vilken sida ska man beställa ifrån om man vill ha vanliga cubensis?
Citera
2017-12-18, 02:37
  #4798
Medlem
Alltså för att odla
Citera
2018-01-02, 18:58
  #4799
Medlem
Nochillss avatar
Jag har skrivit till två nederländska firmor som handlar med growboxes (Getmagic & Magicmushrooms) men de vägrar konsekvent att skicka till de flesta länder. Inte ens går de med på att mot extra kostnad, drapera en box med svart foile som gör att innehållet inte syns i Tullens röntgenmaskin.

Detta är paradoxalt med tanke på att odling av psilocybin inte ens är tillåtet i Nederländerna utan specialtillstånd från myndigheterna. Hade inte alltför unga personer för 10-20 år sedan, intagit för mycket på en gång och fått psykoser så hade svampbruk fortfarande varit helt accepterat idag.

Det verkar som att man måste själv börja odla från scratch genom att köpa sporavtryck eller få tag på nån mycelliumspruta på Dark Net.

Jag tror att i framtiden så kommer det att återigen bli lagligt att odla psilocybin för personligt bruk.
Många som lider av Aspbergers syndrom, Autism och ADHD/ADD och har andra neurologiska skador på hjärnan kan gynnas enormt av svamp.
Citera
2018-01-04, 09:19
  #4800
Medlem
Eller så har man polare som skickar sporavtryck gratis
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback