Citat:
Ursprungligen postat av Sir-sir
När paketet kom hit hade tullen tagit sprutan men resten var med. Allt låg alltså i samma paket och tullen hade varsamt öppnat det och tagit sprutan och sedan lagt tillbaka resten. Odlade klart
den färdiga boxen hos en polare men hade likaväl kunnat göra det här hemma för det blev aldrig något besök av snuten.
Märkligt, har läst flera skräckhistorier på sista tiden om hur tullen tagit boxar och odlat upp dem för att kunna göra en anmälan. Det där får det ju att låta som att det inte skulle vara några som helst problem att beställa boxar.
Citat:
Ursprungligen postat av Omar Santana
Hur länge håller en ostartad growbox?
Jag vet inte om det är rätt svar, men jag vill minnas att jag har läst att de håller sig i några månader, typ 3-4. Kan ha helt fel, men jag tror att du inte bör låta den ligga mycket längre än så.
Citat:
Ursprungligen postat av rakarna
har lite mer frågor också kunde visst inte editera det tidigare inlägget. har läst igen lite quider å så men har lite funderingar. det ska väl räka med att ha den ute i vanligt dags ljus på dagen och sedan ta in den på kvällen. men nu under vinterhalv året skulle man kunna ha den under en lappa inne? och i såna fall hur varmt får det vara under lampan? eller hur långt bort skall man ha lampan. eller är dem inte i behov av så mycket ljus så det räker med att ha dem i det lilla ljus som finns ute nu?
Svamparna behöver egentligen inget ljus alls, det är värmen som är viktig, men ljuset gör att dom växer uppåt (förutsatt att ljuskällan är ovanför). Själv brukar jag skärma av sidorna på lådan med kartong för att förhindra att det växer för mycket på insidan av den, och sen bara ställa den på ett någorlunda ljust och varmt ställe (22-25 grader, uppmätt med billig termometer). Svårare än så är det inte.