2009-09-28, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CravenKitten
Samma som gräs så brukar det säljas i femmor. (Torkat och klart då.) Och normalpriset ligger väl runt 100kr/gram efter vad jag har läst i Hallucinogener-forumet.

Åh fan. Jag kränger mina för 50 spänn/gramet. Men å andra sidan suger mina svampar.... Hähä, närrå.
Citera
2009-09-29, 00:37
Medlem
Tydligen så kan man ju få fram minst 300g svamp av dessa growkits o då är ju frågan var går gränsen för ringa narkotikabrott samt då narkotikabrott/grov narkotikabrott, är det värt risken ?
Citera
2009-09-29, 01:02
Medlem
Lilabanans avatar
Har någon prövat Fantens Magic Rye Mushbag? Funderade på att köpa en sån för några månader sen men vågade inte då recensionerna den fått på deras hemsida var negativa... Någon här med erfarenhet av den? Är det bara att spruta in sporerna och låta naturen ha sin gång?
Citera
2009-09-29, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickeDylan
Tydligen så kan man ju få fram minst 300g svamp av dessa growkits o då är ju frågan var går gränsen för ringa narkotikabrott samt då narkotikabrott/grov narkotikabrott, är det värt risken ?

Det är sagt såhär:
"Psilocybinhaltig svamp anses enligt en dom från Hovrätten över Skåne och Blekinge (2002-05-27, B 3070-01) ha ungefär samma farlighetsgrad som ecstasy. En missbruksdos har uppskattats till 1,0 – 2,5 gram torkad svamp. Befattning med mindre än 5 gram inhemsk svamp bör normalt kunna betraktas som ringa brott (se ovanstående rättsfall). Analogivis torde därmed gälla att om psilocybin förekommer i annan beredning skall samma gränser gälla för dosantalet."

Och det där med 300 gram... Det är ju när det är färskt, det resulterar ju bara i 30 gram torkad svamp (och sen får man ofta ut mer ur de där growboxarna vad jag minns). Visserligen är det ju över gränsen gör ringa brott, men vad fan, käka allt direkt så blir du ju av med det om du är nojjig.
Citera
2009-09-30, 21:18
Medlem
Nu har det äntligen börjat poppa upp små saker med hattar i min låda
2 st som kom igår och 1 som kom idag.

Men en sak som jag undrar över, det är fan ingen som helst myceliet ovan på kakan. Tittar man i lådan så är inte kakan täck utöver en liten 50-öring på ena sida. Trots det så växer det svamp, kan någon förklara?

Det är för övrigt 12 dagar sedan lådan aktiverades.
Citera
2009-09-30, 22:35
Medlem
CravenKittens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyken
Nu har det äntligen börjat poppa upp små saker med hattar i min låda
2 st som kom igår och 1 som kom idag.

Men en sak som jag undrar över, det är fan ingen som helst myceliet ovan på kakan. Tittar man i lådan så är inte kakan täck utöver en liten 50-öring på ena sida. Trots det så växer det svamp, kan någon förklara?

Det är för övrigt 12 dagar sedan lådan aktiverades.
För att det är ett lager med casing (vermikulit) runtom själva kakan. Mycelet växer under vermikuliten.
Citera
2009-10-01, 16:42
Medlem
Aha! så enkelt var det!
Idag har det tittat upp 7 st små fina killar! Känns sjukt roligt att det går så fort (13 dagar in) och jag hoppas på det bästa

Puff!
Citera
2009-10-01, 18:41
Bannlyst
" Also known to produce occasional albinos"

Albinos vad är detta?
Citera
2009-10-01, 18:56
Medlem
CravenKittens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bultis
" Also known to produce occasional albinos"

Albinos vad är detta?
Helvita svampar, pigmentlösa. Det är litet "fint" att odla albinosvampar i svampvärlden.
Citera
2009-10-01, 19:13
Medlem
Entheogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CravenKitten
Helvita svampar, pigmentlösa. Det är litet "fint" att odla albinosvampar i svampvärlden.
finns helt albino strains t ex Albino Penis Envy strain, ja de ser roliga ut
Citera
2009-10-01, 19:19
Medlem
CravenKittens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Entheogen
finns helt albino strains t ex Albino Penis Envy strain, ja de ser roliga ut
Japp, har sett dem vid ett tillfälle och de vill jag inte stoppa i munnen. =p
Citera
2009-10-01, 19:44
Medlem
4twentys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyken
Aha! så enkelt var det!
Idag har det tittat upp 7 st små fina killar! Känns sjukt roligt att det går så fort (13 dagar in) och jag hoppas på det bästa

Puff!

använt dig av growkit eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in