På jobbet va de en del som inte tyckte om henne, i övrigt kan jag ej svara då jag inte vet.
Så du kände eller hörde aldrig att hon var speciellt hatisk eller ogillade starkt nån specifik person.
Det är ju ofta så att man pratar om sådant med den man bor ihop med.
För nånstans därute finns människan som tagit kål på henne.
Eller som ev hjälpt henne där ifrån.
Om jag förstått saken rätt,så var det väl inte mycket blod som kunde bevisas komma från denna fina och vänligt sinnade Marina ?
Nej, men just då var det femhundringar och tjugor i plånboken.
"Just då?" Men du har ju sagt att detta var något som hade ansamlats över tid och vid flera tillfällen? Det är alltså över en tid av flera månader som det upprepade gångar har varit just femhundralappar som hämtats ut från bankomaten resp blivit över? Inte hundralappar, femtiolappar?
Varför söka så om det är den länken du vill hitta? Det låter konstigt. Dessutom, om man söker på "webkameror stenungsund" kommer "Väderkamera: Stenungsund" upp som träff nummer två.
Den borde du haft bättre användning av än Kungälvs golfbanas webkamera. Det ser ut att vara ca 3 mil mellan golfbanan och Marinas hus. (Golfbanan ligger söderut.)
Varför söka så om det är den länken du vill hitta? Det låter konstigt. Dessutom, om man söker på "webkameror stenungsund" kommer "Väderkamera: Stenungsund" upp som träff nummer två.
Den borde du haft bättre användning av än Kungälvs golfbanas webkamera. Det ser ut att vara ca 3 mil mellan golfbanan och Marinas hus. (Golfbanan ligger söderut.)
Närmsta vägen ca 15 km men den är inte att rekommendera vintertid. Som artmix säger så kanske just den kameran ger en rättvis bild av förhållandet på småvägarna.
Närmsta vägen ca 15 km men den är inte att rekommendera vintertid. Som artmix säger så kanske just den kameran ger en rättvis bild av förhållandet på småvägarna.
Det är möjligt. Men för att hitta just den borde han inte sökt som han gjorde. "webkameror kungälv" eller "webkameror lysegårdens golfklubb" hade gett det resultat han sökte efter.
Det är möjligt. Men för att hitta just den borde han inte sökt som han gjorde. "webkameror kungälv" eller "webkameror lysegårdens golfklubb" hade gett det resultat han sökte efter.
Det beror ju på vilken sökmotor man använder, vilka cookies man har på sin dator och ens sökbeteende nuförtiden. (Olika användare får olika resultat).
Dessutom är det ju inget brott att suga på internetsökningar. =)
Så du menar alltså att Elin K hade en nära relation med sin mördare?
Nu vet inte jag om jag minns rätt.
Men var det inte så att Elin inte hittades av polishundarna första gången.
Utan när dom gjorde ett sök en andra gång.
Så du menar alltså att Elin K hade en nära relation med sin mördare?
Kan du skilja på sexmord och nära relation tror du?
Om inte så läs på vet jag. Det är ju en del för dig att ta in trots din tid i alla trådarna ser det inte bra ut kan jag tycka,.
M:s far har räknat på M:s bensinförbrukning (FUP, s. 500) och kommit fram till att M:s bil gjort av med 15 l mer bensin än vad den borde ha gjort.
Tanken rymmer 58 l (FUP, s. 200) och alltså kan M ha kört upp 43,5 l om bilen återfanns med en kvarts tank. Bränsleförbrukningen vid blandad körning = 0,71 l/mil, vid landsvägskörning 0,62 l, och vid stadskörning 0,89 l.
Räknat på blandad körning, 0,71 l/mil, så har M kört 43,5/0,71 = 61,2 mil jämfört med pappans beräknade 26,5 + 15 mil = 41,5 mil, eller c:a 61,2 ./. 26,5 mil = 34,5 mil okänd färdsträcka på 5 dagar.
Är det någon som har en uppfattning om hur mycket M:s bil de facto kan ha dragit per mil? Stämmer c:a 0,7 l/mil?Pappan har tydligen räknat med drygt 1 l/mil.
Tankvanor för bilen:
Hon brukade ibland tanka nere vid Marinan. Han vet att hon den 23 juli tankade sin bil. Hon tankade fullt och har efter det troligtvis kört nedan sträckor:
23 juli 3,5 mil hem till Övre Röra.
24 juli 7 mil t/r Övre Röra-Bleket t/r.
25 juli 2 mil Stenungsund 2 mil t/r.
26 juli 7 mil Övre Röra-Bleket t/r.
27 juli 7 mil Övre Röra t/r.
Efter att ha räknat på förbrukningen på bilen på den körning som gjorts så borde bilen ha gått ungefär 15 mil för långt om man tittar på att bilen återfinns med en kvarts tank. Detta är J:s egen uträkning och slutsats.
Kan artmix kanske lösa problemet? - Extra körsträckor? - Bensinslangning?
För det första, det handlar om en relativt modern DIESEL-bil som är ganska bränslesnål för sin storlek, så JA, cirka 0,7 liter/mil bör stämma någorlunda. Bilen var visserligen extrautrustad med lite större fälgar och något bredare däck än original, men sånt brukar bara öka förbrukningen med någon procent eller så...
Så att pappan har räknat med en förbrukning på drygt 1 liter/mil anser jag vara en helt felaktig bedömning. Som mest (stadskörning) så ska ju bilen dra ca 0,9 liter/mil, och det handlar ju inte om kontinuerlig stadskörning i detta fall. Ska bilen lyckas förbruka över 1 liter/mil så krävs det nog att man drar släp eller att det är fel på insprutningssystemet.
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
????
Kan det vara så att han vet bättre hur mycket Marinas 10 år gamla bil drog, hon var uppenbarligen på hans företag och tankade den.
En kvarts tank på mätaren, vad innebär det, 15 liter, 18 liter, 12 liter. Har du någonsin kunnat kolla exakt hur mycket bensin det finns i tanken på en bensinmätare?
Har polisen kontrollerat exakt hur mycket bensin det fanns i tanken?
Fordonsår 2005 betyder att dieselbilen var knappt fem (5) år gammal förra sommaren. (tillverkad Oktober 2005)
Och pappan som äger en marina och kommer i kontakt med både diesel- och bensinbåtmotorer borde väl veta bättre om förbrukningen för aktuellt fordon. Eller hade han kanske trimmat Hyundaien..?
Senast redigerad av Kokko-Laban 2011-09-08 kl. 01:27.
Anledning: Bytte ut ett ord - från Årsmodell till Fordonsår istället som är den korrekta benämningen... :-)