Citat:
Ursprungligen postat av NightHawks
Givetvis kan det ha varit på det viset och med det avser du att Fred då skulle ha reagerat med att ta livet av BO?
Nu ska vi se:
En person som man aldrig har haft en relation med avvisar ens intresse och då blir man så upprörd, för det finns ju inga andra människor av motsatt kön i världen, så man har ihjäl personen ifråga.
En person som man har haft en relation, som man själv av en eller annan anledning inte vill ska ta slut, med uppger att relationen är över och att man ska flytta ut omedelbart med följden att man själv blir så upprörd att man har ihjäl personen ifråga.
Jag avser inte att säga vilket av dem som är sant men fråga dig själv vilket av dessa båda scenarion som är det mest troliga.
Om du läser min post igen så ser du kanske att jag inte har påstått att Fred har dödat Marina.
Du säger att Fred inte har motiv då det var han som ville avvakta och vänta tills FS var ur bilden. Vi vet inte om detta stämmer, det kan i nuläget varken avkräftas eller bekräftas. Det er Freds ord och kan inte räknas som fakta. Att då påstå att han inte hade något motiv baserat på hans eget uttalande, blir bara dumt.
Jag vet personligen vad jag anser som det mest troliga och jag tror inte att Fred har dödat Marina. Men vad som är mest trolig uteslutar tyvärr inte alla andra möjligheter. Att t.ex Fred skall ha dödat Marina på grund av att hon har avvisat honom är inte otänkbart. Tyvärr har nog många människor dödats just av denna grund. Är det mest trolig? Nej, det tycker jag inte. Men jag kan inte utesluta det.