2011-08-30, 16:19
Medlem
Motalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jo, det tycks som om polisen redan från början låst in sig på FS skuld, och bara letat bevis på det. Om det beror på att någon har sett fel TV-serier låter jag vara osagt.

Nej att titta på Tv hade se sannolikt inte tid med då de var upptagna med att missa blodet i madrassen

Antagligen är de som barn och måsste göra misstagen själva Några kvalificerade utredare är de förvisso inte.

Trist tycker jag att vi inte kan vara bätte i detta avseende än att döma efter ytan.

Märklid knodd skyldig,

Fet skridskoprincezza med BDMSfetish med papa Marinaägare OSKYLDIGT LAMM
Citera
2011-08-30, 16:52
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
När skall egentligen AH och HH vittna? I morgon? Eller har de gjort detta redan? Det är försvaret som kallat dem.
Jag har inte läst ngt om detta eller sett ngn utsatt tid vad jag kan minnas.
Får väl fråga Linda när hon rapporterar i morgon. Hoppas hon berättar lite om synen också, och att synen omfattar sommarstugan, grannen.

Tillägg: Här finns bilder från synen.
Senast redigerad av Quarrel 2011-08-30 kl. 16:56.
Citera
2011-08-30, 16:55
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grudax
Har läst FUP'en och slås av hur sammarbetsvillig och pratglad Fred B är.

Nästan lite tillkämpat. Någon annan som reflekterat över det?
Jag tänkte detsamma, han ringer in tips var och varannan dag.
Men han känns god och han sticker inte under stol med att MJ kan tänkas ha dragit utan att meddela nån.
Citera
2011-08-30, 17:00
Medlem
rubbergirls avatar
Citat från Bohusläningen:

"I samtalet med vännen ska Marina ha sagt att hon hade en kontakt i Holland som kunde hjälpa henne att försvinna utomlands utan pass. Vännens ord om att kontakten fanns i Lindköping eller Lidköping fick förvarsadvokat Michael Hansson att haja till. Just de orterna har tidigare nämnts, att Marina Johansson var på väg dit den dagen hon ska ha försvunnit från hemmet i Spekeröd. Domaren ställde frågan till åklagaren om det spåret utretts och åklagare Per-Åke Kvarnström bad att få återkomma i ärendet, då han inte visste hur polisen utrett det."

Och så GP:

"Hansson tänker begära att rätten släpper hans klient under onsdagen.
– Man har låst sig i utredningen och helt inriktat sig på honom, säger Hansson."

Och GT:

"Synen hade begärts av kammaråklagare Per-Åke Kvarnström. Han var mycket nöjd med utfallet, och ansåg att synen visat det fullt möjliga i att skjuta en person i huset och sedan transportera bort kroppen utan att någon såg det.
Den åtalades försvarare, Michael Hansson, kom till den rakt motsatta slutsatsen. Enligt hans uppfattning skulle ett skott ha hörts till grannarna."
Senast redigerad av rubbergirl 2011-08-30 kl. 17:08. Anledning: fler länkar
Citera
2011-08-30, 17:22
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Och GT:

"Synen hade begärts av kammaråklagare Per-Åke Kvarnström. Han var mycket nöjd med utfallet, och ansåg att synen visat det fullt möjliga i att skjuta en person i huset och sedan transportera bort kroppen utan att någon såg det.
Den åtalades försvarare, Michael Hansson, kom till den rakt motsatta slutsatsen. Enligt hans uppfattning skulle ett skott ha hörts till grannarna."
FUP, sid 24f:
Citat:
Temperaturen låg mellan 18-21 grader(min temp: 14-16 grader) under den aktuella tidsperioden.
Tidsperioden 100726-100730.

Enligt Disponenten var det varmt i M:s sovrum. Sov hon för öppna fönster? I så fall måste GM ha stängt fönstrena innan han sköt. Annars väckte han hela kvarteret.
Citera
2011-08-30, 18:06
Medlem
Citat:
Jag antar att det är detta du menar, Ur Aftonbladets direktreportage:

Nej, det var Fred.

TACK!

Denne Fred i Fupen - sade han något om det då? Om någon minns på rak arm annars orkar jag nog läsa igen. I övrigt är jag tacksam över att försvarsadvokaten äntligen vaknat till ang Linköpingsspåret och att Fred oavsett vittnesmål vågat berätta om hennes önskan att bara "dra från alltihop".

Citera
2011-08-30, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Polisen har ju kollat upp andra alternativ. Chatt-vänner har de checkat alibi på och så. Men det är väl som polisen säger. Vad de än har gjort så har misstankarna återigen hamnat på FS.

De har ju inte kollat familjens alibi - eller exet Pers alibi...
Citera
2011-08-30, 18:09
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomViskar
De har ju inte kollat familjens alibi - eller exet Pers alibi...
Eller närmaste grannens, LS aka "tysken". Han är inte ens förhörd.
Citera
2011-08-30, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Jag vet inte vad det är du undrar över - att Kling o Klang var där har konstaterats otaliga gånger i tråden. Men, som Quoter påtalar - det var 2010 och 2011...
Huset stod i princip tomt i perioden där emellan. Kulhålet fanns på bild redan i augusti 2010.

Tomt och tomt - hela tiden var mamman där och matade katter och vattnade blommor - efter två månader kastade de saker, städade alla tre dvs mamman och systrarna - igen - ingen pappa så långt ögat ser...därefter så flyttade då exet in med sin nya fru vilket i sig är väldigt absurt, så djävla tomt var det väl inte?
Citera
2011-08-30, 18:11
Medlem
jjagares avatar
Citat:
FUP, sid 24f:

Tidsperioden 100726-100730.

Enligt Disponenten var det varmt i M:s sovrum. Sov hon för öppna fönster? I så fall måste GM ha stängt fönstrena innan han sköt. Annars väckte han hela kvarteret.

Om han bara sköt ett skott så är det inte säkert att man reagerar på vad det var, men man kanske vaknar och lyssnar hör man inget så e jag rätt säker på att man somnar om igen. Jag själv råkade skjuta ett vådaskott efter jag varit ute i vår hönsgård sent på natten för att kolla om räven var där, var ett jäkla liv på hönsen. I alla fall när jag skulle sätta i klickpatronerna (patroner som man sätter i hagelbössan när man blindafyrar så att inte slagstiftet skall bli slitet), jag råkade ta fel (mörkt så jag såg inte riktigt). Laddade altså bössan med ett skarpt skott, när jag blindafyrar så brukar jag alltid göra det ner i botten på vapenskåpet (inte på de andra vapnerna självklart). Jag trodde jag blindafyrade men så var inte fallet,det blev en jävla smäll!. Till saken hör att vi då bodde på övervåningen till mina föräldrar. De har sitt sovrum rakt under där vapenslåpet står och de kanske vaknade men när jag frågade dagen efter så kommer de inte ihåg om de gjorde det, de hade heller inte hört något skott..........
Citera
2011-08-30, 18:13
Medlem
Citat:
Eller närmaste grannens, LS aka "tysken". Han är inte ens förhörd.

Så sant - den där smygrunkaren? De e samme man va? Och ett vittnesmål om att en främmande bil både kört till denne "tysk" och till M:s hus...e hon förhörd?
Citera
2011-08-30, 18:14
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjagare
Om han bara sköt ett skott så är det inte säkert att man reagerar på vad det var, men man kanske vaknar och lyssnar hör man inget så e jag rätt säker på att man somnar om igen. Jag själv råkade skjuta ett vådaskott efter jag varit ute i vår hönsgård sent på natten för att kolla om räven var där, var ett jäkla liv på hönsen. I alla fall när jag skulle sätta i klickpatronerna (patroner som man sätter i hagelbössan när man blindafyrar så att inte slagstiftet skall bli slitet), jag råkade ta fel (mörkt så jag såg inte riktigt). Laddade altså bössan med ett skarpt skott, när jag blindafyrar så brukar jag alltid göra det ner i botten på vapenskåpet (inte på de andra vapnerna självklart). Jag trodde jag blindafyrade men så var inte fallet,det blev en jävla smäll!. Till saken hör att vi då bodde på övervåningen till mina föräldrar. De har sitt sovrum rakt under där vapenslåpet står och de kanske vaknade men när jag frågade dagen efter så kommer de inte ihåg om de gjorde det, de hade heller inte hört något skott..........
Jag tror dig, men GM tog en risk om han sköt för öppna fönster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in