2011-10-07, 21:40
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjagare
Läste den efter jag hämtat ut den från tingsrätten, har tyvärr inte tillgång till datorn den ligger på och cd:n e utlånad. Och ja jag kan ladda ner den!

Men du kan väl svara på det, jag är lite trött efter min vandring i svartedalen idag.

Jo, jag vet det.

Jag är inte lokalbo så jag vet inte vilka vägar som finns att promenera. De har ritat på en karta i FUP och när jag kollar på Google så är det den kortaste vägen att promenera.

Det är 3.9 km till golfbanan där han sågs enligt google. Det tar i lugnt tempo cirka 39 minuter enligt Google.

I rask takt kom dock polismannen, som var van att gå långa sträckor ned till 26 minuter.

Nu såg ju inte vittnena någon man som promenerade i ett rasande tempo utan någon som lunkade på vägen och som inte såg ut att ha bråttom.

Att han skulle kunna gena över gräsmattor på den sträckan tycker jag är märkligt att påstå skulle vara några tidsvinter. Klart han kan gå genom skogen eller över åkermark för att spara kanske hundra meter eller så, men inbillar mig att det är svårt att hålla raskt tempo där.

Nej, i FS fall tog det 26 minuter och stämmer det dessutom att han lunkande fram så får man nog lägga till ytterligare tid.
Citera
2011-10-07, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Och tidssamplingen är kortare till Stora Höga N och Kode N, eftersom de är närmare. Speglade signaler har längre väg.
Det kan man inte påstå, båda singnalvägarna är säkerligen speglade. singnalstyrkan kan på detta vis vara starkare från en mast som är längre bort än en som är nära. Man nyttjar inte bara en singnal, utan både speglade och direkta singnaler i systemet. Detta ger ekofekter men det rättas till i de kretsar som komprimerar och packar upp singnalen. Jah vill inte på något sått glänsa med mina kunskaper, med jag blir bekymrad av hur denna mobilanvändning används i vad som har hänt.
Citera
2011-10-07, 21:45
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
De kanske skulle fylla sina sex kassar först..? 6 x 2 min = 12 min + ett köttpaket som läckte och som de fick leta efter ett extra emballage till = 4 min + ett handtag som gick sönder = 3 min + att kvinnan stannade till och tittade på ännu ett extrapris = 1 min = totalt 20 min fördröjning. - Undrar om inte FS hunnit hem under tiden?

Varför lägger du dig på så låg nivå, kan du inte bara inse att det inte går att få ihop tiden, vi är många som har försökt flera gånger i denna tråd, men det går inte.
Citera
2011-10-07, 21:45
Bannlyst
Citat:
Utan någon som helst spekulation är scenariot möjligt och kan därför inte uteslutas. - Du kan lägga till och dra ifrån på både FS:s körtid (från den position han noterat reg.nr och sms:at), körtid till stationen, gångtid samt vittnenas tidsuppfattning.

Det är helt klart möjligt. Så åklagaren är inte ute och cyklar trots allt.
Citera
2011-10-07, 21:47
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Utan någon som helst spekulation är scenariot möjligt och kan därför inte uteslutas. - Du kan lägga till och dra ifrån på både FS:s körtid (från den position han noterat reg.nr och sms:at), körtid till stationen, gångtid samt vittnenas tidsuppfattning.
Jag skulle nog vilja plussa på FS körtid med tanke på att han just mördat och inte ville väcka uppmärksamhet genom en olycka eller fortkörning. Men jag behöver inte. Tiden räcker inte till.
Citera
2011-10-07, 21:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag skulle nog vilja plussa på FS körtid med tanke på att han just mördat och inte ville väcka uppmärksamhet genom en olycka eller fortkörning. Men jag behöver inte. Tiden räcker inte till.

Det är nog bäst att rätten får avgöra om tiden räcker till. De vet nog att det tar tid att storhandla.
Citera
2011-10-07, 21:51
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Det är nog bäst att rätten får avgöra om tiden räcker till. De vet nog att det tar tid att storhandla.
Hoppas att detta blir sista ordet i denna diskussion.
Citera
2011-10-07, 22:20
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Varför lägger du dig på så låg nivå, kan du inte bara inse att det inte går att få ihop tiden, vi är många som har försökt flera gånger i denna tråd, men det går inte.
Det har ni i så fall gemensamt med det storhandlande vittnet KH vars tidsuppfattning måste sägas vara aningen diffus:

FUP, s, 398:
"Nya uppgifter inkommer med att K och hennes man noterade samma dag en kille som gick på vägen vid ca 12.30-13.00. Han kändes inte igen och K lade märke till honom då det inte brukar vara så många som går på vägen. Han bar inte på något och såg väldigt lugn ut." - Detta ändras senare till "15-tiden".
Citera
2011-10-07, 22:29
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Det har ni i så fall gemensamt med det storhandlande vittnet KH vars tidsuppfattning måste sägas vara aningen diffus:

FUP, s, 398:
"Nya uppgifter inkommer med att K och hennes man noterade samma dag en kille som gick på vägen vid ca 12.30-13.00. Han kändes inte igen och K lade märke till honom då det inte brukar vara så många som går på vägen. Han bar inte på något och såg väldigt lugn ut." - Detta ändras senare till "15-tiden".

Exakt, vet du varför hon återkom med rätt tid, därför att hon hade fått fakta från banken och därmed så behövde hon inte spekulera längre. Det är sånt fakta är till för, när man inte har kan man spekulera, när fakta finns så slutar man spekulera.
Citera
2011-10-07, 23:07
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Kallix, ska du också utmärka dig som någon jävla idiot som inte kan ta till dig information. Läser du inläggen överhuvudtaget eller är du så så jävla uttråkad av trådens diskussioner så du anser att den behöver kryddas med ironiska inlägg, felaktiga påstående och provokationer.

Du har med all tydlighet visat att du inte kan ta till den information och hantera den korrekt. Att dela någon information med dig vore livsfarligt.

Nedanstående är ett av alla mina inlägg där jag förklarar saken.
Jag läser alla inlägg i tråden. Ovanstående urklipp missade jag. Men eftersom du tydligen klippt ut det från ett raderat inlägg, så är det inte konstigt. När jag läser ikapp fokuserar jag mer på svaren på citerade inlägg.

Nu hade det inte gjort någon större skillnad om jag hade observerat att du under gårdagen skrev att du har vissa delar av slasken. Det är fortfarande inte svar på de frågor jag ställt sedan tidigare,
t ex den 28/9 frågade jag:
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
...//...Har dina dokument från slasken samma antal sidor som de Quarell redovisat att han har? Är det innehållsförteckningen, ett av Fs förhör, och ev. några sidor med vittnen som Tulpanpernilla antytt innehållet från?
Läser du inte inläggen? Varför svarar du inte på raka frågor?

Jag vill även ha svar på de frågor jag ställde i det av dig citerade inlägget: Vem mer än FS har bett dig att inte lägga ut den information du sitter på? Flera dessutom? Vilka?
Citera
2011-10-07, 23:09
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
De kanske skulle fylla sina sex kassar först..? 6 x 2 min = 12 min + ett köttpaket som läckte och som de fick leta efter ett extra emballage till = 4 min + ett handtag som gick sönder = 3 min + att kvinnan stannade till och tittade på ännu ett extrapris = 1 min = totalt 20 min fördröjning. - Undrar om inte FS hunnit hem under tiden?
Då är det en större sannolikhet att M haft en gangbang med alla sina inbjudna män, eller männen i båten.
Citera
2011-10-07, 23:45
Medlem
Kallixs avatar
En sak jag funderat på är den fotkonfrontation polisen lät K och H göra. De hade båda vittnat om att mannen de sett hade långt hår uppsatt i en hästsvans (FUP s. 398 och 400).

På bilderna har männen hängande utsläppt hår. Varför fotades de inte med hästsvans?
Senast redigerad av Kallix 2011-10-07 kl. 23:54. Anledning: missat ett ord!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in