2011-09-07, 13:53
Medlem
Artmixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Varför höll du dig inte kvar hos din hemlige langare, då - innan du styr kosan mot kyrkogården? - I stället säger du att du efter ett par timmar hos langaren (någonstans i Brobackas med omnejd) sätter dig i bilen och åker den en timme långa omvägen hem!?

Varför åker du inte direkt till kyrkogården i Fässberg - eller någon annanstans? Det var ju överenskommet att du skulle hålla dig borta.

Det enda som stämmer med det här tidsspannet är:
20:40:15 - 20:40:29 = 14 sek Facebook
22:06:15 - 22:23:15 Datorn i gång

Väntade du på att skymningsmörkret skulle tätna?

Jag vill ju inte ha allt i fickan och så åt jag hemma.
Citera
2011-09-07, 13:56
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artmix
Jag har inte trott något alls ang pistolen så det fanns ingen anledning att säga att jag skulle tro att den fanns där.

Det under trappan.
Din logik haltar. Du föreslog ju sovrummet för det hemmabyggda geväret!!
Det fanns väl all anledning att du skulle hjälpa polisen med att försöka hitta pistolen!! - Är du helt borta!?
Citera
2011-09-07, 13:59
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokko-Laban
Jag fattar inte varför Marinas mamma (+ ev. systrar) städade undan och slängde grejer som tillhör Marina (och Artmix) SÅ RELATIVT SNABBT efter försvinnandet!
Precis som om dom alla visste att hon inte längre var kvar i livet... (???)

Det där har satt myror i huvudet på mig ända sen jag läste fup.

Artmix - Har du nånsin fått nån förklaring till detta konstiga beteende?

Hon kanske visste om blodfläcken.

Jag tyckte att hela förfarandet, då P*rs fru/sambo upptäckte fläcken, var konstigt.
Att L*trä så till P*r, det köper jag. Men att han ringde till MJs mamma, som i sin tur larmade polisen, det begriper jag inte. Men men, alla reagerar och handlar olika.
Citera
2011-09-07, 14:02
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wollcim
Citat:
Ang den uppdateringen så är nu min mail på den servern borta och hänvisningen till mailen på hemssidan.
Någon hanterar alltså Marinas domän och webkonto medans du sitter häktad. Men de låter webbsidorna ligga kvar. Däremot slänger de en massa saker i huset som tillhör Marina.

Är det rätt uppfattat?

Det är väl inte särskilt underligt att någon administrerar BO:s domän och webbkonto samt avlägsnar det som är relaterat till Artmix. Hans mailadress fanns angiven på sidan dagarna före den 31/8 så jag antar att det har hänt direkt efter frigivandet.

Citat:
Ursprungligen postat av wollcim
Känns ju iallafall som om man skulle vilja kolla FTP-loggen på den där webbservern och tala med dem som eventuellt har varit inne och gjort uppdateringar. Framförallt är det ju märkligt att den ligger kvar online när alla hennes närstående tycks anse att hon är död. Tycker jag.

Varför är det så märkligt att sidorna ligger kvar? Bilderna som hon har tagit är ju en del av MJ och sidorna kan på så vis fungera som ett minne över henne.

Jag ser det inte som särskilt konstigt att sidorna ligger kvar men funderar desto mer över varför man inte har plockat bort alla kontaktuppgifter. Det kan kanske förklaras genom att man fortfarande säljer bilder till skridskoeliten.
Citera
2011-09-07, 14:02
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Jag vill ju inte ha allt i fickan och så åt jag hemma.
Och vem har sagt att du skulle ha haft inköpen i fickan!?
Citera
2011-09-07, 14:03
Medlem
bagarn29s avatar
Den silverfärgade "sportbilen" som varit synlig vid huset, kan det ha varit en Mitsubishi Galant?
Citera
2011-09-07, 14:05
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ja, förutom det att det skulle vara hon som höll ihop släkten.
Nej, det var det väl snarare du som gjorde.
Citera
2011-09-07, 14:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Den silverfärgade "sportbilen" som varit synlig vid huset, kan det ha varit en Mitsubishi Galant?

Den dan man tycker att en Galant ser ut som en sportbil kan man lika gärna ha sett en ny aluminiumskottskärra susa förbi...
Citera
2011-09-07, 14:06
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Din logik haltar. Du föreslog ju sovrummet för det hemmabyggda geväret!!
Det fanns väl all anledning att du skulle hjälpa polisen med att försöka hitta pistolen!! - Är du helt borta!?

Vilken nytta gör dina efterslängar?

Kanske är det din förståelse som haltar.

Att försöka konstatera saker, för sig själv, som inte betyder något för någons skuld känns väl som onödigt arbete. Finns det ingenting annat som du kan hitta som utesluter eller möjligör andra förklaringar till Marinas försvinnande.
Citera
2011-09-07, 14:07
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Det under trappan.
Upplyste du polisen om detta utrymme?
Citera
2011-09-07, 14:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Som i så många andra fall så är det oftast de första förhören med anhöriga och vittnen som är de mest sanningsenliga.

Allt eftersom tiden går så märker man tydligt hur de justerar sina tidigare uttalanden i nya förhör, vilket oftast innebär att de har påverkats av något.

När misstänkta ideligen ändrar sina versioner då? Vad beror det oftast på?
Citera
2011-09-07, 14:09
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Den dan man tycker att en Galant ser ut som en sportbil kan man lika gärna ha sett en ny aluminiumskottskärra susa förbi...

Olika personer har säkert olika syn på vad de anser är en sportbil.

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:A...fZ2RIbOWK_DCu8
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in