2011-09-02, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Vad, har du ens läst vad jag har skrivit. Sedan när har jag sagt att FS är ett offer?

Jag önskar en bra diskussion och tycker det är värdefullt att FS är delaktig i den. Att anklaga honom igen för saker som rätten tagit ställning till inte går att bevisa kommer inte gynna denna diskussion.

Så vad tillför deras nonsens diskussionen egentligen menar du? Vi står och stampar på exakt samma ställe som tidigare och i alla fall jag blir bara mer och mer förbannad över deras totala nonchalans inför denna döda människa. Det finns folk som tex Ull-Strumpa som troligtvis skulle agera på liknande sätt, men b.la för de anhörigas skull hade då jag vänt upp och ned på närområdet om mitt ex försvunnit. Jag hade suttit och klurat på tänkbara fysiska platser av intresse, namn på personer som omtalats och analyserat händelseförloppet med bäddmadrassen. För om man nu får tro F har ju en okänd person gått in i huset och bäddat efter mordet, något man tycker borde väcka visst obehag. Vem i helvete vill sätta dit honom iså fall? Men inte ens det är han brydd om, för han vet att ingen vill sätta dit honom? Hans totala tystnad i många frågor kan inte tolkas på annat sätt. Men du är "snäll" och menar att F "haft det jobbigt med alla anklagelser tidigare och därför ska man va´snäll mot honom nu också och inte ställa jobbiga frågor, för då vill ha inte svara".

Men fallet rymmer ju många konstiga och jobbiga frågor. Det blir fan aldrig löst med en människa som bara tiger och plötsligt kastar ur sig ett fåtal ogrundade saker om Holland och annat tjafs som förvisso ger personer som Oquarrel ståfräs en stund. Vad fan börjar han inte nysta i Holland själv för om det nu är så hett spår? Vems sida står du på egentligen när du förminskar denna nonchalans lajlajlaj?
Senast redigerad av Wildis 2011-09-02 kl. 14:58.
Citera
2011-09-02, 15:08
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Så vad tillför deras nonsens diskussionen egentligen menar du? Vi står och stampar på exakt samma ställe som tidigare och i alla fall jag blir bara mer och mer förbannad över deras totala nonchalans inför denna döda människa. Det finns folk som tex Ull-Strumpa som troligtvis skulle agera på liknande sätt, men b.la för de anhörigas skull hade då jag vänt upp och ned på närområdet om mitt ex försvunnit. Jag hade suttit och klurat på tänkbara fysiska platser av intresse, namn på personer som omtalats och analyserat händelseförloppet med bäddmadrassen. För om man nu får tro F har ju en okänd person gått in i huset och bäddat efter mordet, något man tycker borde väcka visst obehag. Vem i helvete vill sätta dit honom iså fall? Men inte ens det är han brydd om, för han vet att ingen vill sätta dit honom? Hans totala tystnad i många frågor kan inte tolkas på annat sätt. Men du är "snäll" och menar att F "haft det jobbigt med alla anklagelser tidigare och därför ska man va´snäll mot honom nu också och inte ställa jobbiga frågor, för då vill ha inte svara".

Men fallet rymmer ju många konstiga och jobbiga frågor. Det blir fan aldrig löst med en människa som bara tiger och kastar ur sig ogrundade saker om Holland och annat tjafs. Vad fan börjar han inet nysta i Holland själv för om det nu är så hett spår? Vems sida står du på egentligen när du förminskar denna nonchalans lajlaj?

Vad menar du, varför ska jag tvingas välja sida, jag har ingen relation med någon av sidorna?

Jag är intresserad av vad som har hänt Marina. Nu har åklagaren lagt allt krut han hade på att försöka få FS dömd med sitt material, det gick inte.

Då är jag beredd att försöka titta på detta igen men andra ögon, är inte du det?

Jag är intresserad av ett uppklarande av brottet inte att döma någon baserat på tolkningar av beteenden.
Citera
2011-09-02, 15:09
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis

Men fallet rymmer ju många konstiga och jobbiga frågor. Det blir fan aldrig löst med en människa som bara tiger och plötsligt kastar ur sig ett fåtal ogrundade saker om Holland och annat tjafs som förvisso ger personer som Oquarrel ståfräs en stund. Vad fan börjar han inte nysta i Holland själv för om det nu är så hett spår? Vems sida står du på egentligen när du förminskar denna nonchalans lajlajlaj?
Jag undrar varför polisen inte nystade i Holland, de hade juinfo om att MJs mamma visste vem det var.
Citera
2011-09-02, 15:13
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Jag undrar varför polisen inte nystade i Holland, de hade juinfo om att MJs mamma visste vem det var.

Det är intressant, Per har tagit upp honom, Marinas mamma har träffat honom och Fred har diskuterat honom med Marina strax innan hon försvann.

Varför har inte polisen kunnat följa upp detta spår så att de kan avfärda detta?

Om detta spår var ett av skälen till att FS inte dömdes så kan rätten inte anse att det går att bevisa att Marina är död.
Citera
2011-09-02, 15:16
Medlem
letsdoits avatar
MORDDAGEN

12:14:41 slår "MJ" på sin laptop - och stänger av den efter ett par minuter: 12:16:58.

Endast 12 minuter senare; 12:28:17, slår FS på sin dator. Han går då in på artmix73 (FUP, s. 797).

Trots att FS:s resp. MJ:s dator befinner sig i vardagsrummet så lyckas FS missa MJ:s fysiska närvaro (vilket i sig ger upphov till en rad frågor).

Det har inte varit någon aktivitet alls på FS:s dator sedan 27 juli 08:30:30, men det första FS gör denna dag är att ta sig in på artmix73:s konto (oskyddat lösenord) och där befinner han sig i 5 min 32 sek. - Vad var det som var så angeläget?
Citera
2011-09-02, 15:33
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
MORDDAGEN

12:14:41 slår "MJ" på sin laptop - och stänger av den efter ett par minuter: 12:16:58.

Endast 12 minuter senare; 12:28:17, slår FS på sin dator. Han går då in på artmix73 (FUP, s. 797).

Trots att FS:s resp. MJ:s dator befinner sig i vardagsrummet så lyckas FS missa MJ:s fysiska närvaro (vilket i sig ger upphov till en rad frågor).

Det har inte varit någon aktivitet alls på FS:s dator sedan 27 juli 08:30:30, men det första FS gör denna dag är att ta sig in på artmix73:s konto (oskyddat lösenord) och där befinner han sig i 5 min 32 sek. - Vad var det som var så angeläget?
Jag läste i media att det tydligen vart någon förväxling av datorer. Kanske FS vet mer om det och kan svara vad det var?
Citera
2011-09-02, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Vet inte riktigt varför, men jag har på känn att FS inte ville göra sig av med pistolen för gott. Ingen vet väl hur mycket ammunition det fanns till den, det står bara att ammunitionen som tillhörde pistolen är borta. Varför ta med sig det om man inte tänkt använda den?

Han kan efter mordet ha gömt grejerna i närheten för att kunna plocka upp dem senare. Det är ju vansinnigt att behålla mordvapnet men vem vet hur han tänker?

Vem vet FS kanske grävde vapen och ammunition nära mormors grav ?
Citera
2011-09-02, 15:34
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Förhör med Fred, FUP sid 73:
Citat:
Den här killen ska ha ett holländskt namn. Han tror att det är ett ganska kort namn, ev något som börjar på A. Han tror att killen skall vara mellan 37-42 år, det var en markant åldersskillnad mellan Marina och honom. Han ska bo i Amsterdam. Killen kan prata svenska och har säkerligen varit i Sverige en tid men Fred vet inte om han är född i Sverige. Systern Carina kanske vet mer om den här killen. Om Marina håller sig borta frivilligt kanske den här killen kan leda oss till henne.

I samband med att Marinas skall ha sagt att hon bara hade lust att dra iväg från allt så skall hon även ha sagt "jag är så trött på att bry mig om alla andra".
Förhör med Fredrik, FUP sid 932f:
Citat:
Har hon varit borta på det här viset tidigare?
Inte under den tiden vi har varit tillsammans. Hon har varit iväg tidigare, men då har alltid Carina vetat var hon varit. Jag vet om ett exempel då hon varit iväg till Holland där ingen annan än Carina visste om det.
Inte ens mamman?
Inte ens mamman, bara Carina. Mamma fick ju veta i efterhand, men när det skedde visste bara Carina.
Men systern fick inte en endaste liten fråga om Holland. F, finns det något i slasken vad du vet?
Citera
2011-09-02, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maskroos
i stort sett ja...

Idag, 09:12 #10796
maskroos
Medlem
Reg: Apr 2011

Citat:
Ursprungligen postat av Finlisa
Tror du på allt han säger till 100%???

i stort sett ja...

maskroos : Misstänker att du hela tiden hade längtan efter kärleken , men ingen kille vill ha dig .
Bara att sätta sig på maskroos .
Tror att alla killar som du tyckte om vill inte vara med dig eller lämnade dig .
Därför var du lycklig att FS var intresserat.
Men även han lämnar dig och snart är du som han "missbrukare"

Ska inte tycka synd om dig tvärtom , rätt åt dig = är man dum så är man .
Fråga din älskade F när han tänker lämna dig ?
Citera
2011-09-02, 15:55
Medlem
Lalajlajs avatar
Jag är intresserad av när Marinas bil lämnade bostaden den 28:e. Det sades att den framfördes i hög fart runt 10 tiden och vittnet pekade ut att det var FS vid ratten.

Har denna iakttagelse verkligen skett och var det sant att det i så fall inte var en kvinna vid ratten?

Tidpunkten när Marinas bil lämnade bostaden är av största vikt, och har iakttagelsen verkligen gjorts, är det även viktigt att få veta om föraren egentligen var en kvinna.
Citera
2011-09-02, 15:59
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskroos
jag både hörde och såg när hon åkte iväg. Hon hade sin stora handväska på sig, även jeansshortsen, och i handväskan vet jag att hon ALLTID har den saknade kameran.
Ja, vi var vänner när hon åkte.
"Både hörde och såg..."

Exakt vad hörde du? - Exakt vad såg du? Exakt var befann hon sig då? Exakt var befann du dig då? Var det före eller efter att du satte dig med din laptop och loggade in på artmix73?

Eller tycker du i vanlig ordning att ingen har med detta att göra? - Eller gör ditt ALLTID taskiga kom-i-håg tillika ALLTID dimmiga tidsbegrepp att du redan har förträngt den dagen?
Citera
2011-09-02, 16:04
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Jag läste i media att det tydligen vart någon förväxling av datorer. Kanske FS vet mer om det och kan svara vad det var?
Det hyser jag inga som helst förhoppningar om. - Vad skulle det vara för jäkla "förväxling"!? I så fall hade väl försvararen tagit upp detta under rättegången - vilket jag inte någonstans har sett att så skulle vara fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in