2010-10-18, 23:26
Medlem
saffys avatar
Disponeneten, du skrev att hon ville "fly" från verkligheten och sina föräldrar, jag tänker på inslaget i efterlyst, där mamman säger att marina kom dit varje fredag och åt middag och tillbringade fredagskvällarna där..Det kändes konstigt när jag hörde det i inslaget, jag tänkte ju att hon var ju sambo, men stämmer det tror du? Är det bara en verklighet som mamman ville ha då?
Citera
2010-10-19, 01:09
Medlem
Disponentens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saffy
Disponeneten, du skrev att hon ville "fly" från verkligheten och sina föräldrar, jag tänker på inslaget i efterlyst, där mamman säger att marina kom dit varje fredag och åt middag och tillbringade fredagskvällarna där..Det kändes konstigt när jag hörde det i inslaget, jag tänkte ju att hon var ju sambo, men stämmer det tror du? Är det bara en verklighet som mamman ville ha då?

Japp, det tror jag stämmer alldeles utmärkt med sanningen. Hon åkte gärna hem till sina föräldrar borta på Mossholmen på fredagskvällarna och åt lite mat med dem. Ofta så var Carina där också, så det var väl lite familjefredagsmys. Kan däremot inte tänka mig att Fredrik var med på dessa middagar särskilt ofta. Men han var väl kvar hemma i huset och sysselsatte sig med ja-vem-vet-vad. Marina brukade avsluta fredagskvällarna hos sina föräldrar runt 00-tiden, så efter det blev det väl ytterligare ett par-tre timmars umgänge med Fredrik, Isaac och lilla Angus (katterna)..

Tror inte att fredagarna innebar den där "flykten" som jag avsåg i ett tidigare inlägg, utan snarare att det vankades trevligt umgänge med dem som hon älskade över en bit god mat. Helena var dock inte där ute lika ofta som Marina och Carina brukade vara.
Citera
2010-10-19, 01:29
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disponenten
Jag har ytterst svårt att tro att hon frivilligt håller sig borta. Marina skulle inte under några omständigheter låta sin familj och sina vänner lida av ovissheten hurvida hon lever eller inte, oavsett hur starka skäl hon än skulle anse sig ha. Inte en chans att hon är i livet tyvärr. Polisens fynd talar också på ett tidigt stadium att hela händelsen är att betrakta som ett mord, och inte ett "vanligt" försvinnande. Jag vet att utredarna har väldigt mycket på fötterna när de initialt drar igång en mordutredning, och särskilt när en död kropp inte existerar. Man är alltså bergsäker på att Marina är död.

Du verkar ha lite insyn i hur polisen arbetar så har du någon kvalificerad gissning om vad som gör polisen bergsäkra?
Citera
2010-10-19, 06:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disponenten
Japp, det tror jag stämmer alldeles utmärkt med sanningen. Hon åkte gärna hem till sina föräldrar borta på Mossholmen på fredagskvällarna och åt lite mat med dem. Ofta så var Carina där också, så det var väl lite familjefredagsmys. Kan däremot inte tänka mig att Fredrik var med på dessa middagar särskilt ofta. Men han var väl kvar hemma i huset och sysselsatte sig med ja-vem-vet-vad. Marina brukade avsluta fredagskvällarna hos sina föräldrar runt 00-tiden, så efter det blev det väl ytterligare ett par-tre timmars umgänge med Fredrik, Isaac och lilla Angus (katterna)..

Tror inte att fredagarna innebar den där "flykten" som jag avsåg i ett tidigare inlägg, utan snarare att det vankades trevligt umgänge med dem som hon älskade över en bit god mat. Helena var dock inte där ute lika ofta som Marina och Carina brukade vara.

Jag vill inte verka gnällig eller så. Det du skriver stämmer till stor del. Marina tillbringade stor del av sin tid med sin familj på Tjörn. Fredrik var inte direkt välkommen dit, men han var också där ibland (till alla andras förtret). Katterna heter inte Isac och Angus. Det var hennes gamla katter som är döda sedan några år (men det är väl en skitsak i sammanhanget). Man kan ju undra om katternas bortgång har koppling till F:s inträde i hennes liv...
Hennes "flykt" från verkligheten är lite överdriven i sammanhanget (edit: inte av disponenten alltså). Marina uppskattade att få vara ifred ibland, och det blev förstört när hon inte blev av med F från huset.
Senast redigerad av ersox 2010-10-19 kl. 06:45.
Citera
2010-10-19, 08:17
Medlem
Quarrels avatar
http://gt.expressen.se/nyheter/1.2179428/huvud-hittat-av-svampplockare
Huvud hittat av svampplockare
Har mysteriet Marina kommit närmare en lösning?
Citera
2010-10-19, 09:30
Medlem
meas19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
http://gt.expressen.se/nyheter/1.2179428/huvud-hittat-av-svampplockare
Huvud hittat av svampplockare
Har mysteriet Marina kommit närmare en lösning?

Så fort försvinner inte allt!! Nog ett gammalt fall...
Citera
2010-10-19, 10:07
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meas19
Så fort försvinner inte allt!! Nog ett gammalt fall...

Jodå, under "rätt" omständigheter...
Citera
2010-10-19, 11:37
Bannlyst
Ja och att kroppen var lemlästad och delas skilda från varandra innebär isärplockad för att bli lättare att transportera kanske, det ligger ju inte heller så himla långt ifrån Spekeröd heller...
Citera
2010-10-19, 12:13
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Ja och att kroppen var lemlästad och delas skilda från varandra innebär isärplockad för att bli lättare att transportera kanske, det ligger ju inte heller så himla långt ifrån Spekeröd heller...

Det kanske är djuren i naturen, som "styckat" kroppen. Släpp rättsantropologerna loss - det är höst.
Citera
2010-10-19, 14:29
Medlem
Disponentens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Du verkar ha lite insyn i hur polisen arbetar så har du någon kvalificerad gissning om vad som gör polisen bergsäkra?

Man gjorde på ett tidigt plan olika observationer som tyder på att Marina inte längre lever. Ett vanligt försvinnande blir inte på ett såpass tidigt stadium ändrat till en mordutredning, om det inte finns tillräckliga skäl till detta. Detta är min kvalificerade gissning.

Citat:
Ursprungligen postat av ersox
Jag vill inte verka gnällig eller så. Det du skriver stämmer till stor del. Marina tillbringade stor del av sin tid med sin familj på Tjörn. Fredrik var inte direkt välkommen dit, men han var också där ibland (till alla andras förtret). Katterna heter inte Isac och Angus. Det var hennes gamla katter som är döda sedan några år (men det är väl en skitsak i sammanhanget). Man kan ju undra om katternas bortgång har koppling till F:s inträde i hennes liv...
Hennes "flykt" från verkligheten är lite överdriven i sammanhanget (edit: inte av disponenten alltså). Marina uppskattade att få vara ifred ibland, och det blev förstört när hon inte blev av med F från huset.

Jag tror också att hennes önskan om att "fly" inte var mera avancerad än att hon ville komma bort från andra människor och vara ifred ibland. Att hon sedan hade diverse suspekta intressen gör väl att våra olika teorier om vad som slutligen hände henne också kan spåna iväg en smula. Tråkigt med Isac och Angus förresten..

Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet

Precis. En kropp kan bli skelettren på bara ett par månader under optimala förutsättningar, och ibland under en ännu kortare tid faktiskt.
Citera
2010-10-19, 15:23
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet

Vad är rätt omständigheter?
Citera
2010-10-19, 17:50
Medlem
DeLoreans avatar
Om det skulle vara MJ och hon bragts om livet i Spekeröd så har mördaren i så fall transporterat kroppen 4-5 mil i riktning rakt mot tättbebyggt område och gömt kroppen i närheten av en av Göteborgs förorter.

Känns inte så smart gjort i så fall.

Men, men, osvuret är bäst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in