Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Du verkar ha lite insyn i hur polisen arbetar så har du någon kvalificerad gissning om vad som gör polisen bergsäkra?
Man gjorde på ett tidigt plan olika observationer som tyder på att Marina inte längre lever. Ett vanligt försvinnande blir inte på ett såpass tidigt stadium ändrat till en mordutredning, om det inte finns tillräckliga skäl till detta. Detta är min kvalificerade gissning.
Citat:
Ursprungligen postat av ersox
Jag vill inte verka gnällig eller så. Det du skriver stämmer till stor del. Marina tillbringade stor del av sin tid med sin familj på Tjörn. Fredrik var inte direkt välkommen dit, men han var också där ibland (till alla andras förtret). Katterna heter inte Isac och Angus. Det var hennes gamla katter som är döda sedan några år (men det är väl en skitsak i sammanhanget). Man kan ju undra om katternas bortgång har koppling till F:s inträde i hennes liv...
Hennes "flykt" från verkligheten är lite överdriven i sammanhanget (edit: inte av disponenten alltså). Marina uppskattade att få vara ifred ibland, och det blev förstört när hon inte blev av med F från huset.
Jag tror också att hennes önskan om att "fly" inte var mera avancerad än att hon ville komma bort från andra människor och vara ifred ibland. Att hon sedan hade diverse suspekta intressen gör väl att våra olika teorier om vad som slutligen hände henne också kan spåna iväg en smula. Tråkigt med Isac och Angus förresten..
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jodå, under "rätt" omständigheter...
Precis. En kropp kan bli skelettren på bara ett par månader under optimala förutsättningar, och ibland under en ännu kortare tid faktiskt.