2010-08-09, 12:43
Medlem
Catings avatar
Ny artikel i GP;
http://www.gp.se/nyheter/bohuslan/1.422304-31-arig-kvinna-annu-forsvunnen
Citera
2010-08-09, 12:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Perception
http://gt.expressen.se/nyheter/1.2090541/misstankte-37-aringen-marina-har-rest-bort.-...
Citat:
En annan av polisens teorier är att hennes kropp kan ha dumpats i någon av de många sjöarna som finns i området. En av stigarna som går från huset leder till en enslig sjö. Men det är en av många - i området finns det 365 sjöar.
En sjö för var dag.

Citat:
Ursprungligen postat av Callas
Jo, jag minns den ilskna nyreggade användaren som kom in i tråden och tjafsade med dig och "Vargflock".
Spekulation:
Kanske väktaren egentligen är en parkeringsvakt... och begått något slags tjänstefel iom att h*n inte lappade bilen enligt reglementet? Eventuellt pga att h*n vill hålla sig väl med den välbärgade familjen som äger ortens båthamn?

Jag har också nån mystisk känsla för det där. För Kininy sa ju att h*n var rädd att vargflock skulle komma med något dumt uttalande om familjen och att det skulle de då kunna tro kom från Kininys sambo/väktaren.

Vad har familjen för sig för skumt som det tydligen pratas om? Det verkar ju vara något eftersom Kininy blev så rädd att familjen skulle tro det. Och nåt sånt kommer man väl inte på om det dels inte finns nåt skumt och dels inte pratar om det.

Kanske familjen är inblandad i nåt som någon har ogillat och lagt på Marina?
Citera
2010-08-09, 13:16
Medlem
Callass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nageln
Låter galet att köra runt med en kropp på en fyrhjuling. Med grannar och risken att möta någon

Visserligen, men om han dödat henne i hennes hem (som jag numera känner mig övertygad om att han gjort) måste han ju på ett eller annat sätt göra sig av med kroppen. Åt vilket håll är det minst risk att möta någon?
Titta på kartan över hur villan ligger: http://kartor.eniro.se/m/IIkrg
Citera
2010-08-09, 13:16
Medlem
Känns som att det är dags för Aftonbladet att leverera något nu. De ligger verkligen back jämfört med GT, men de kanske har nåt på g..

Angående att ni tyckte det var ett konstigt sammanträffande att vakten som hittade bilen kände familjen håller jag inte med. Marina och hennes systrar är mellan 25-31 år vilket känns som en ganska vanlig ålder att jobba som vakt. Stenungsund/Tjörn är inte speciellt stort, så man känner de flesta som är i samma ålder. Det känns också för mig helt naturligt att just en vakt skulle uppmärksamma bilen.
Citera
2010-08-09, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Callas
Visserligen, men om han dödat henne i hennes hem (som jag numera känner mig övertygad om att han gjort) måste han ju på ett eller annat sätt göra sig av med kroppen. Åt vilket håll är det minst risk att möta någon?
Titta på kartan över hur villan ligger: http://kartor.eniro.se/m/IIkrg

Det finns minst sagt en del skog och sjöar att beta av
Citera
2010-08-09, 13:31
Medlem
GasGlads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nageln
Det finns minst sagt en del skog och sjöar att beta av
"Weekend at Bernie's," hehe, det kommer nog att ta ett bra tag innan en kropp hittas i den terrängen, förhoppningsvis springer någon bärplockare, svampletare eller senare älgjägare på kroppen så att fallet kan få en lösning.
Citera
2010-08-09, 13:36
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GasGlad
Någon som vet om Marina eller Fredrik hade tillgång till en fyrhjuling?
Enligt Fordonsregistret äger FS inget fordon. MJ äger inget annat fordon än de två bilar som nämnts i tråden.
Citera
2010-08-09, 13:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Enligt Fordonsregistret äger FS inget fordon. MJ äger inget annat fordon än de två bilar som nämnts i tråden.

Skulle isåfall kunna vara en fyrhjuling light från ÖB/eller liknande lågprisaffär, för de behöver väl inte reggas?
Citera
2010-08-09, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Skulle isåfall kunna vara en fyrhjuling light från ÖB/eller liknande lågprisaffär, för de behöver väl inte reggas?
tänkte också på det...beror väl på vad den klassas som.
Citera
2010-08-09, 13:48
Medlem
DeLoreans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Då kan man ju fråga sig vems fyrhjuling som kört bakom hennes hus? Om det nu är helt säkert att det är en fyrhjuling?

(Fyrhjulingar måste vara registrerade. http://publikationswebbutik.vv.se/upload/1692/88369_fyrhjulingar_utg_6.pdf Men hur funkar det i praktiken; kan hon ha haft en utan att registrera den?)
Citera
2010-08-09, 13:50
Medlem
GasGlads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Tveksamt att det skulle finnas några fyrhjulingar som inte behöver reggas skulle väl möjligen vara någon mindre lekmaskin under 50cc i så fall, sen om man verkligen reggar dom är ju en annan fråga.
Citera
2010-08-09, 13:54
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GasGlad
Tveksamt att det skulle finnas några fyrhjulingar som inte behöver reggas skulle väl möjligen vara någon mindre lekmaskin under 50cc i så fall, sen om man verkligen reggar dom är ju en annan fråga.
http://www.transportstyrelsen.se/sv/Vag/Fordon/typer-av-fordon/Moped/Moped-klass-II/
Citat:
Moped klass II
Moped klass II är ett motorfordon på två, tre eller fyra hjul, som är konstruerat för en hastighet av högst 25 km/timmen, har en motor av högst 50 kubikcentimeter och vars effekt inte överskrider 1 kilowatt.
Definitionen av moped klass II beror på hur fort den går att köra och vilken effekt dess motor har. Går den fortare än 25 km/h eller har en högre motoreffekt än 1 kW är den att anse som en moped klass I. För en mer detaljerad beskrivning för moped klass I, se SFS 2001:559 om moped.

Du behöver inte registrera en moped klass II.
(egen fetstil)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in