2010-08-06, 14:07
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nageln
Med andra ord mördades hon i hemmet. Och det är väl för att de hittat blod som han sitter på sannolika skäl.

Då undrar man ju varför han tog sig besväret att köra hennes bil till parkeringen? Han hade väl dessutom inget körkort? Varför inte bara säga att hon gick ut och plockade bär, skulle springa en runda eller träffa en kompis som alla andra säger?

Det vore inte första gången som en (här; eventuell) gärningsman förvillar. Minns exempelvis Uppsalakvinnan som försvann nyåret 07/08 - maken ställde hennes bil vid tågstationen, mixtrade med hennes mobil (messade för att få det att se ut som om hon levde) etc.
Citera
2010-08-06, 14:11
Medlem
mercys avatar
Verkar som mina "vilda spekulationer" inte var så vilda ändå. Ska bli intressant att se om motivet var ett gräl som spårade ur, om att han vägrade flytta ut ur hennes hus.
Citera
2010-08-06, 14:12
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Då undrar man ju varför han tog sig besväret att köra hennes bil till parkeringen? Han hade väl dessutom inget körkort? Varför inte bara säga att hon gick ut och plockade bär, skulle springa en runda eller träffa en kompis som alla andra säger?
Media har tidigare beskrivit honom som fd sambo och boende i Göteborgsområdet. Han kan ha flyttat nyligen. Det är inte otänkbart att han tog bilen till tåget och åkte hem.
Citera
2010-08-06, 14:15
Medlem
Känns som om hans egen familj också har sina misstankar..

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7580034.ab
Citera
2010-08-06, 14:16
Medlem
Tuesdays avatar
Jag hoppas att polisen har noterat senaste inloggningstid på darkside - 28 juli 00:50. Det behöver naturligtvis inte vara MJ som har gjort inloggningen.
Citera
2010-08-06, 14:19
Medlem
Har skummat alla poster nu men kan inte hitta om någon nämnt hennes alias/user på Darkside?

Personlig reflektion. Stämmer det som skrivs om hur dom "uppfostrat" det lilla barnet vore det underbart skönt om den feta sadisthoran verkligen är död. Dock endast om.
Citera
2010-08-06, 14:37
Medlem
sfms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Jag hoppas att polisen har noterat senaste inloggningstid på darkside - 28 juli 00:50. Det behöver naturligtvis inte vara MJ som har gjort inloggningen.
Det sas redan tidigt att familjen loggat in på diverse hemsidor där hon hade konton för att kolla om någon visste något.
Citera
2010-08-06, 14:38
Medlem
Callass avatar
Citat:
Med andra ord mördades hon i hemmet. Och det är väl för att de hittat blod som han sitter på sannolika skäl.

Då undrar man ju varför han tog sig besväret att köra hennes bil till parkeringen? Han hade väl dessutom inget körkort? (...)

Är det uteslutet att hon mördats i bilen?

Tyckte jag såg en artikel där väktaren sa (typ) att han fick kalla kårar när han fann bilen där i Stora Höga. Fick intrycket att han såg något otäckt i/vid bilen. Hittar tyvärr inte den artikeln nu.

Edit: Samtidigt var det tydligen så att polisen haffade sambon redan innan bilen hittades... jag är medveten om det. Så man måste ha haft mer/annat att gå på än ev fynd i bilen.
Senast redigerad av Callas 2010-08-06 kl. 14:43.
Citera
2010-08-06, 14:42
Medlem
eviltasss avatar
Det är under sådana här situationer som jag bara älskar Flashback. Skvallerpressen målar upp denna Marina som en helylletjej som alla uppfattar som ödmjuk, bland annat här:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7577773.ab

..men med Flashback får man reda på att den välbärgade bruden som är så älskad snarare är dominatrix/sadist och håller på såhär:

http://gt.expressen.se/nyheter/1.1398773/band-fast-sin-femaring-med-silvertejp

...vilket genast ger en känsla av WT.

All heder! *bockar och bugar*
Citera
2010-08-06, 14:42
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Callas
Är det uteslutet att hon mördats i bilen?
Tyckte jag såg en artikel där väktaren sa (typ) att han fick kalla kårar när han fann bilen där i Stora Höga. Fick intrycket att han såg något otäckt i/vid bilen. Hittar tyvärr inte den artikeln nu.
Han visste vems bil han spanade efter, och jag fick intrycket att han kände, eller åtminstone kände till, MJ. Kanske därför han fick kalla kårar.
Citera
2010-08-06, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sfm
Det sas redan tidigt att familjen loggat in på diverse hemsidor där hon hade konton för att kolla om någon visste något.

Då sakna dom henne ganska tidigt, då det sägs vara samma dag hon försvann...
Citera
2010-08-06, 14:51
Medlem
sfms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perception
Då sakna dom henne ganska tidigt, då det sägs vara samma dag hon försvann...
Sant, jag tänkte lite galet gällande datumen. Vid just den tidpunkten bör det ha varit hon själv som loggade in. Möjligen FS om det nu är så att han bor kvar i huset, vilket verkar finnas olika uppgifter kring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in